Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
meppele |
Geplaatst op 25 October 2017, 10:00
|
Activiteit » Internet TV Bellen » FB7581 (als modem) » FB7583 / 2x rep 3000 Berichten: 197 Lid sinds: 24 Mar 2011 |
Quote tubejack schreef: @AVM_DE @XS4ALL.NL @AVM_NL Quote Prutser schreef: Nu alles weer teruggezet naar de 7490, waar het ook niet meer vandaan zal komen, ik ben net als velen van jullie klaar met het verhaal. Na 8 maanden testen, is met ingang van heden, de 7581 van al haar nevenfuncties ontheven. Dient enkel nog als pair-bonding modem. Op nieuwe features van AVM zit ik echt niet te wachten. Zorg eerst maar dat basis functies het doen. Dat de pair-bonding VDSL lijn stabiel blijft. Met dat laatste -stabiel houden van de lijnen- heeft de 7581 het hier al moeilijk genoeg. Mijn 7581 met de 7360 als DECT werkt nu perfect. Dit zou niet nodig moeten zijn maar het is niet anders. Ik koppel de 7360 niet af totdat AMV/XS aangeeft dat het storen, kraken, verbinding verbreken enz. 100% is opgelost. eggie |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 25 October 2017, 10:13
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote meppele schreef: Mijn 7581 met de 7360 als DECT werkt nu perfect. Dit zou niet niet nodig moeten zijn maar het is niet anders. Ik koppel de 7360 niet af totdat AMV/XS aangeeft dat het storen, kraken, verbinding verbreken enz. 100% is opgelost. eggie Wij gebruiken de 7369 als DECT station. Het nadeel van deze constructie is dat updates voor randapparatuur zoals Fritz DECT telefoons en DECT switches niet meer automatisch doorkomen. En ook qua beheer van het geheel vind ik het niet zo handig. Het werkt wel. Ik belde eergisteren de helpdesk van XS4ALL. Via een Fritz Fon's C5 die aangemeld stond op de 7581. Tijdens het gesprek, plotseling een keiharde ruis. De helpdesk medewerker: "o u draait met de laatste Beta versie." Ik: ja vanwege dit soort problemen |
|
|
internethiks |
Geplaatst op 25 October 2017, 10:20
|
Activiteit » Internet Televisie » FB7590 » Basispakket Berichten: 8 Lid sinds: 25 Jul 2017 |
Quote tubejack schreef: @AVM_DE @XS4ALL.NL @AVM_NL Quote Prutser schreef: Nu alles weer teruggezet naar de 7490, waar het ook niet meer vandaan zal komen, ik ben net als velen van jullie klaar met het verhaal. Na 8 maanden testen, is met ingang van heden, de 7581 van al haar nevenfuncties ontheven. Dient enkel nog als pair-bonding modem. Op nieuwe features van AVM zit ik echt niet te wachten. Zorg eerst maar dat basis functies het doen. Dat de pair-bonding VDSL lijn stabiel blijft. Met dat laatste -stabiel houden van de lijnen- heeft de 7581 het hier al moeilijk genoeg. Ik kan dat in het geheel onderschrijven, echter gebruik ik geen pair-bonding. Momenteel aan het onderzoeken hoe AVM devices in het geheel niet meer te gebruiken en te vervangen voor andere merken devices. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 25 October 2017, 10:29
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote internethiks schreef: Ik kan dat in het geheel onderschrijven, echter gebruik ik geen pair-bonding. Momenteel aan het onderzoeken hoe AVM devices in het geheel niet meer te gebruiken en te vervangen voor andere merken devices. O die devices vind ik juist best goed. Uitermate tevreden over de 1750E die als Acces Point staat geconfigureerd. En ook de Fritz Fon's C5 vind ik zeer mooi. Daar ligt het imho ook helemaal niet aan. Zo langzamerhand verdenk ik het RF zend en ontvang gedeelte van de 7581 t.b.v. DECT. Dit omdat bij Prutser het antenne signaal van zijn toestel weg viel. Een oplossing is misschien, een DECT repeater die er voor zorgt dat het DECT zend en ontvang vermogen verbetert wordt. Is er iemand die daarmee werkt samen met de 7581? Ik bedoel de FRITZ!DECT Repeater 100 Ik heb er eentje besteld. Hopelijk is dit een doorbraak. Want het aanmelden van DECT toestellen met de laatste Beta firmware gaat soepel. Gewijzigd door tubejack op 25 October 2017, 10:43 |
|
|
Roger |
Geplaatst op 25 October 2017, 11:07
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Quote tubejack schreef: Zo langzamerhand verdenk ik het RF zend en ontvang gedeelte van de 7581 t.b.v. DECT. Dit omdat bij Prutser het antenne signaal van zijn toestel weg viel. FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
helderzicht |
Geplaatst op 25 October 2017, 11:14
|
Activiteit » Nieuwerkerk aan den IJssel » 7170,7340,7360, 7581,7581+7340 Berichten: 101 Lid sinds: 15 Feb 2009 |
Quote tubejack schreef: Quote internethiks schreef: Ik kan dat in het geheel onderschrijven, echter gebruik ik geen pair-bonding. Momenteel aan het onderzoeken hoe AVM devices in het geheel niet meer te gebruiken en te vervangen voor andere merken devices. O die devices vind ik juist best goed. Uitermate tevreden over de 1750E die als Acces Point staat geconfigureerd. En ook de Fritz Fon's C5 vind ik zeer mooi. Daar ligt het imho ook helemaal niet aan. Zo langzamerhand verdenk ik het RF zend en ontvang gedeelte van de 7581 t.b.v. DECT. Dit omdat bij Prutser het antenne signaal van zijn toestel weg viel. Een oplossing is misschien, een DECT repeater die er voor zorgt dat het DECT zend en ontvang vermogen verbetert wordt. Is er iemand die daarmee werkt samen met de 7581? Ik bedoel de FRITZ!DECT Repeater 100 Ik heb er eentje besteld. Hopelijk is dit een doorbraak. Want het aanmelden van DECT toestellen met de laatste Beta firmware gaat soepel. Helaas gaat dat het basisprobleem niet oplossen. Ik gebruik al jaren de DECT100. Hij doet wat hij moet doen qua DECT signaal maar aan alle 7581 DECT ellende doet ie niets! |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 25 October 2017, 11:29
|
Quote Roger schreef: In het geval van een hardwareprobleem verwacht ik t.z.t. een omruilactie. Die omruil actie, verwachtte ik allang. Ook gemeld bij AVM, die geven geen krimp. |
|
|
Roger |
Geplaatst op 25 October 2017, 11:33
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Quote RobEdith schreef: Ik heb wederom contact gehad met AVM en er is nu bevestigd, dat een aantal LINE SETTINGS instellingen het niet doen. Quote [url=https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787&pid=5759#post_5759] Nu heb ik vermoedelijk weer wat anders ontdekt in het gedeelte Filters, deze keer. Daar werkt de optie "Time budget" (Restricted) - "Shared Budget" niet. Ik kan wel de periode instellen, maar als degene waar dit aan gekoppeld is op 1 van de hardware apparaten aan het internetten is, wordt er in het Parental Controls niet getoond, hoe lang er gebruik van gemaakt wordt. De gewone blokkeer functie doet wel zijn werk. FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 25 October 2017, 11:34
|
Quote helderzicht schreef: Helaas gaat dat het basisprobleem niet oplossen. Ik gebruik al jaren de DECT100. Hij doet wat hij moet doen qua DECT signaal maar aan alle 7581 DECT ellende doet ie niets! Dan stuur ik hem gewoon terug . |
|
|
mimisiku |
Geplaatst op 25 October 2017, 12:45
|
Activiteit Berichten: 60 Lid sinds: 12 Jan 2017 |
Snap jullie niet! Een jaar ellende en naïef hopen op een oplossing. AVM en dus ook XS4ALL hebben nieteens een idee waaraan het ligt. Ik heb na een paar maanden dat kreng teruggestuurd. Door jullie getreuzel wordt XS4ALL alleen maar gesteund om dit soort halfwas producten op de markt te goouen en de gebruiker tot proefkonijn te promoveren. Onder het mom "ze blijven toch wel". Gewoon massaal opzeggen. Is het enige waarmee je ze raakt. Wedden dat ze rap overstag gaan? Niet van 10 oozeggingen, maar als er 10.000 weglooen fronsen ze wel de wenkbrauwen.. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie