Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

mimisiku schreef:

Snap jullie niet! Een jaar ellende en naïef hopen op een oplossing. .

Naïef Think

Natuurlijk over nagedacht.
Maar wat is dan een goed alternatief, volgens jou? Met een vast ip-adres?

Ik kan hier kiezen tussen, Ziggo tot 500Mb, of een van de andere DSL aanbieders.
KPN ook met pair-bonding 40Mb en de rest van de DSL aanbieders 20Mb.

Ze hebben allemaal, voor-en-nadelen.

Naar welke provider ben jij verhuisd? En hoe bevalt dat?

mimisiku
Vast IP heb ik niet nodig. Heb geen eigen domein of server. Ik gebruik VOIPBUSTER om gratis naar moeders in New-Zealand te bellen. Jarenlang ging dat perfect i.c.m. De FritzFon MT-F die ik speciaal voor de FritzBox heb aangeschaft.

Nu naar Ziggo 60Mbit

Roger

mimisiku schreef:
Nu naar Ziggo 60Mbit
Veel plezier dan aldaar. Maar dan hoop ik dat je geen Cisco modem geleverd krijgt. Want dan ga je pas echt ervaren wat brakke WiFi is...
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

mimisiku
Heb een Tektronics thingamagic. WiFi werkt in huis prima. Zit alleen een Aaipet op... En de VOIP werkt. Dat is het belangrijkste.
De kids zijn uit huis dus geen MSN, Vleesboek, downloads en weet ik al niet meer..

fmrama

diedvdyk schreef:

fmrama schreef:

helderzicht schreef:

Wat heeft dit te betekenen? Reset, zoals geadviseerd op de AVM helppage, had geen effect. Logregel blijft zo af en toe komen

"No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Timeout."

Vanmiddag is de verbinding wel gemaakt en heeft de providers settings gewijzigd....waarvan acte.Yeah

En nu is de vraag, wat hebben ze gewijzigd ?

Geen idee wat ze wijzigen. Vanmiddag weer. Als ik zou doem denken, loggen ze het internet gebruik en stellen daar je max snelheid op in. Eerst haalde ik 63 met een 50 mbits abo. Na de brief van verhoging tot 80 haal ik nog maar 50 mbits. Gebruik geen tv, dus waarom zou xs mij 80 geven? Maar ik geloof in het goede van de mens. Dus ik hou het op optimalisatie van de software. Helpless

Roger

fmrama schreef:
Geen idee wat ze wijzigen.
Daarom staan vinkjes die dit toestaan bij mij principieel uit. De router is de eerste verdedigingslinie voor mijn systemen. De controle daarover weggeven is dus een no go. En als de provider per se de router wil beheren (bv. Ziggo), dan zet ik daar een eigen router achter die het echte werk doet.

fmrama schreef:
Dus ik hou het op optimalisatie van de software.
Op de FB-pagina waar je deze functionaliteit aan/uit kunt zetten (Internet -> Account Information -> Provider Services) staat This setting allows the service provider the secure (encrypted) transfer of the Internet account information and login data for Internet telephony on this FRITZ!Box". Die gegevens veranderen alleen als ik ze zelf verander en dat is niet dagelijks. En als de FB die gegevens zou kunnen ophalen bij XS4ALL, zou dat betekenen dat wachtwoorden bij XS4ALL onveilig worden opgeslagen (dwz. niet of reversibel versleuteld). En daar ga ik niet van uit (totdat een perspublicatie mij uit deze droom helpt, uiteraard).

Als de toelichting in de FB klopt, is de functie zinloos en kun je het vinkje gerust uit zetten. En als er meer wordt geconfigureerd dan wat er staat, dan wil je dat weten en kun je in elk geval tot dat moment het vinkje ook maar beter uit zetten.

Edit: Het Privacyjaarverslag 2011 van XS4ALL licht een tip van de sluier op. Deze informatie is uiteraard gedateerd.
Gewijzigd door Roger op 26 October 2017, 06:21
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

tubejack
DECT repeater werkt en is van de laatste firmware voorzien.

Bellen maar Smile

tubejack

mimisiku schreef:

Vast IP heb ik niet nodig. Heb geen eigen domein of server. Ik gebruik VOIPBUSTER om gratis naar moeders in New-Zealand te bellen. Jarenlang ging dat perfect i.c.m. De FritzFon MT-F die ik speciaal voor de FritzBox heb aangeschaft.

Nu naar Ziggo 60Mbit

Ik heb even gekeken zakelijk Ziggo 60/10. Met mediabox voor opnames. Vaste ip-adressen en Voip voor 2 toestellen = €117 ex BTW en €141,50 incl

Bij XS4ALL betaal ik minder dan de helft. Met eventueel een extra sub-net zo' n €75 Dan heb ik niet zo' n vreselijke Horizon box, maar kan gewoon in de cloud opnemen Smile

Voor mij, niet interessant dus. En dan: "gekloot". Alles werkt, mooi verdeeld over 3 apparaten. Maar het mooiste is één box.

mimisiku
Ik heb alleen internet van Ziggo voor €34,95. TV kijken doe ik niet.

tubejack

mimisiku schreef:

Ik heb alleen internet van Ziggo voor €34,95. TV kijken doe ik niet.

Wij wel.Smile En dan heb ik het nog niet over alle andere kleine dingetjes die bij XS4ALL gewoon standaard goed geregeld zijn. Zoals, IPV6, mail, anti-virus, shell toegang, WebDAV etc

"Opzeggen" lucht beslist lekker op, maar voor mij is er geen (betaalbaar) alternatief. Think Een beetje "kloten" als ex systeem en netwerkbeheerder vind ik niet zo erg. wel leuk.

Maar even wat anders. Zeker in het begin van dit jaar had je een 7369 kunnen vragen i.p.v een 7581. Dan had je, je Fritz phone gewoon kunnen gebruiken. Maar ja, dat is achteraf en het internet van Ziggo is ook prima, onlangs nog getest. Smile https://tubejack.nl/2017/04/kan-het-s...t-sneller/
Gewijzigd door tubejack op 26 October 2017, 13:32

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie