Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

Quote

zaza2002 schreef:

Onbegrijpelijk is dit! Je kunt je lijnen toch laten monitoren? Een aantal jaren geleden had ik, uiteraard voor de pair binding, een periode veel schommelingen. Wat bleek na een periode van monitoren: de aansluiting in de straat bleek geraakt te zijn tijdens rioleringswerkzaamheden.


Quote


Ik lees het nog een keer: niet onbegrijpelijk van tubejack, verre van dat:-) maar dat dat binnen een netwerk van kpn mogelijk zou zijn


De lijnen zijn al een aantal keer doorgemeten, behalve dat ze relatief lang zijn, meten ze goed. Met een enkele lijn is er geen vuiltje aan de lucht. Maar met pair-bonding, werkt het al vanaf het begin -nu een jaar terug- niet lekker.

Uiteraard een aantal Fritz boxen geprobeerd, maar dat helpt ook niet. Betaalbare alternatieve pair-bonding modems zijn er niet.

Ook nog even gedacht om weer terug te gaan naar één lijn. Maar heb ik net even te weinig capaciteit (2,5Mbit up) om mijn webserver lekker te laten draaien. Download snelheid is onbelangrijk.

Nu mag een andere provider het proberen. Ziggo liever niet, dan blijft KPN over. Bye-happy
 
tubejack
Oja ik kon gister niet eens fatsoenlijk bellen naar de helpdesk van XS4ALL ondanks een 7369. Het keuze menu werkte om een of andere vage reden niet. Dat was echt de druppel. Angry

Kostte me nog een tientje pre-pay mobiel bellen om op te zeggen. Want natuurlijk wil je als mens dat dingen opgelost worden. Na wat heen en weer gecommuniceer en in de wacht gestaan te hebben, was er uiteindelijk geen oplossing en mijn beltegoed op, waardoor de verbinding verbroken werd. Gelukkig werd ik wel direct terug gebeld.
Netjes. Thumbs Up

Ondanks alle gedoe rondom de 7581 of misschien juist. Ben ik hier een aantal bijzondere mensen tegengekomen. Het was leuk om met jullie van gedachte te wisselen.

Het beste Bye-happy
 
zaza2002

Quote

tubejack schreef:

Oja ik kon gister niet eens fatsoenlijk bellen naar de helpdesk van XS4ALL ondanks een 7369. Het keuze menu werkte om een of andere vage reden niet. Dat was echt de druppel. Angry

Kostte me nog een tientje pre-pay mobiel bellen om op te zeggen. Want natuurlijk wil je als mens dat dingen opgelost worden. Na wat heen en weer gecommuniceer en in de wacht gestaan te hebben, was er uiteindelijk geen oplossing en mijn beltegoed op, waardoor de verbinding verbroken werd. Gelukkig werd ik wel direct terug gebeld.
Netjes. Thumbs Up

Ondanks alle gedoe rondom de 7581 of misschien juist. Ben ik hier een aantal bijzondere mensen tegengekomen. Het was leuk om met jullie van gedachte te wisselen.

Het beste Bye-happy

WE zullen je missen met je vergaande onderzoekshouding!!
 
tubejack

Quote

zaza2002 schreef:
WE zullen je missen met je vergaande onderzoekshouding!!


Op de valreep mijn 7963, voorzien van de laatste firmware 06.32 voor dit model en opnieuw geconfigureerd. En nu 1 day, 17 hours, 30 minutes stabiel.

Central exchange 0 fouten!. Vanaf de Fritzbox uiteraard een aantal naar de centrale toe. Maar geen honderden binnen 15 minuten. In de dump die je zelf ook kunt draaien. 0 CRC errors in de upload en beide lijnen +/- 400 voor de afgelopen 41,5 uur.

Het zal toch niet he.... Think

Oja 7581 bezitters met DECT problemen installeer in ieder geval de laatste 06.85 plus versie. Daar zitten m.i. wezenlijke verbeteringen voor met name Siemens toestellen. Verder, zet de DECT toestellen op HD disabled. De voor veel telefoon gebruikte codec G7.11 kent namelijk een aantal varianten die meer of minder data nodig hebben.
Reboot na alle wijzigingen.

Zie http://www.en.voipforo.com/codec/new-...-g7291.php
Gewijzigd door tubejack op 22 November 2017, 08:50
 
Roger
Een mooi resultaat! Alleen jammer dat de 7369 softwarematig al meer dan een jaar niet meer wordt onderhouden.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
tubejack

Quote

Roger schreef:

Een mooi resultaat! Alleen jammer dat de 7369 softwarematig al meer dan een jaar niet meer wordt onderhouden.


Dat is zeker jammer. Ik heb dat al een tijd terug voorgelegd aan AVM. Waarom ze dat niet doen, is een raadsel. Temeer ze dat voor de veel oudere boxen zoals de 7490, nog steeds doen.
 
Roger

Quote

tubejack schreef:

Quote

Roger schreef:
Een mooi resultaat! Alleen jammer dat de 7369 softwarematig al meer dan een jaar niet meer wordt onderhouden.
Dat is zeker jammer. Ik heb dat al een tijd terug voorgelegd aan AVM. Waarom ze dat niet doen, is een raadsel. Temeer ze dat voor de veel oudere boxen zoals de 7490, nog steeds doen.
Kreeg je een (zinnig) antwoord van AVM?

Kijkend van buitenaf lijkt het ondersteuningsbeleid van AVM sterk gericht op producten die nog worden verkocht. Zodra een model niet meer wordt gemaakt, komt er al snel ook geen nieuwe firmware meer. Nogal opportunistisch dus. En ook behoorlijk nadelig voor producten die maar kort worden gemaakt (wat zo te zien geldt voor alle modellen waarvan het typenummer niet op een nul eindigt). Het zou AVM sieren als ze eens een helder supportbeleid zouden formuleren. Van een fabrikant die zich graag in het premium marktsegment positioneert, zou je ook premium gedrag willen zien. De software lifecycle policy van Microsoft vind ik op dit punt een lichtend voorbeeld (misschien met uitzondering van Windows 10).
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
tubejack

Quote

Roger schreef:Kreeg je een (zinnig) antwoord van AVM?



hartelijk dank voor uw aanvraag bij AVM Support.

Helaas, voor het model 7369 wordt geen nieuwe FRITZ!OS meer verwacht.
Dit model wordt ook niet meer geproduceerd en binnenkort wordt ook de support niet meer aangeboden.
Hier heb ik helaas geen positieve oplossing voor u. Heeft u dit model van XS4ALL ontvangen, kunt u navragen of deze geruild kan worden in een FRITZ!Box 7581.
 
kblokland

Quote

.. navragen of deze geruild kan worden in een FRITZ!Box 7581.


Een zinnig antwoord van AVM?
 
richard01
@AVM_NL .
Dacht al dat ik zoiets eerder heb gelezen en moest even goed zoeken.
Hieronder genoemd minor probleempje/bugje FB7581-06.85 hier ook geconstateerd.
Onder Wireless / Schedule een schedule ingesteld waardoor de WiFi 's nachts uit gaat en in de ochtend weer aan moet gaan. Dat gebeurt niet.
Via de Apple MyFRITZ! App weer de Wireless LAN aangezet. De volgende nacht gaat die volgens schedule weer uit, maar niet weer aan volgens schedule.
Kortom: de schedule functie werkt zeg maar voor 50% (wel uit, niet aan).

Quote

RobEdith schreef:

Heb vanmorgen weer wat ontdekt. Ik heb het modem zo ingesteld, dat 's-nachts de WiFi uitgeschakeld wordt en 's-ochtends om 06.00 uur weer wakker wordt. Vanmorgen werd ie dus niet wakker en bleef staan knipperen, dat de WiFi nog niet actief was. Heb vervolgens de spanning eraf en er weer op moeten zetten.

Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.14) BVDSL, telefoon FON1 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (7.12 in LAN Bridge). Ohne MESH.
Alle DECT producten van AVM uiteindelijk verkocht vanwege de FB 7581.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie