Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

RuudvanMunster schreef:

Misschien is het een goed idee om je problemen met de 7581 ook te melden op het forum van de Consumentenbond: https://community.consumentenbond.nl/computers-elektronica-5/xs4all-pair-bonding-fritz-box-7581-problemen-16357.
De medewerker van CB die dit forum bijhoudt, zit er bovenop, zowel op het onderwerp als XS4ALL en AVSM. Ik heb de indruk dat het helpt.

Dat lijkt te helpen Ruud.

Ik heb net de helpdesk van XS4ALL gebeld. Als ik het goed begrepen heb is er vanaf december is een lijst gemaakt van mensen die dit probleem hadden. Alleen binnen DIE groep is een selectie gemaakt van gebruikers die deze nieuwe versie als test krijgen. Bewust een beperkte groep. Als die positief is dan kan iedereen hem installeren.

Wijzelf hebben al vanaf februari 2017 problemen met bellen, maar staan helaas niet op die lijst.

loekf

ericje schreef:

Ik heb het ook gemeld bij de CB. En ga vandaag een klacht indienen bij de geschillencommissie.

Ben vorig jaar ook met TROS Radar etc. bezig geweest, maar nul komma nul interesse. XS4ALL management is net die Iraakse persvoorlichter uit de jaren 80.

Komt er nu na meer dan een jaar de moeder aller firmwares ? 7581 is en blijft een hobby project van AVM voor XS4ALL, omdat zij zo nodig een modem wilde hebben van AVM die pair bonding en 5GHz doet.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

ericje
En dat is het nou net.. Ik heb glasvezel en heb niets aan de pairbonding... Hoe simpel zou het zijn om mij een andere router te geven en daarmee mijn problemen op te lossen?

tubejack

ericje schreef:

En dat is het nou net.. Ik heb glasvezel en heb niets aan de pairbonding... Hoe simpel zou het zijn om mij een andere router te geven en daarmee mijn problemen op te lossen?

Hoe simpel is het om zelf, een ander modem te kopen Eric? Als ik geen pair-bonding had, had ik dat allang gedaan.

ericje
Dat is ook niet zo moeilijk. Maar ik betaal xs4all voor een dienst met werkend modem, dus verwacht ik van xs4all een werkend modem

tubejack

ericje schreef:

Dat is ook niet zo moeilijk. Maar ik betaal xs4all voor een dienst met werkend modem, dus verwacht ik van xs4all een werkend modem

Eric ik snap je 100%. Maar de term "werkend" is natuurlijk ruim uit te leggen. Je kunt het beperken tot de standaard diensten van je provider. Alles wat het meer kan is meegenomen. Mijn jongste heeft ook glas van XS4ALL en een 7490 werkt inderdaad uitstekend.

ericje

fmrama
Dan kun je ook wel een dectcentrale erbij kopen. Probleem opgelost!

loekf

tubejack schreef:

ericje schreef:

Eric ik snap je 100%. Maar de term "werkend" is natuurlijk ruim uit te leggen. Je kunt het beperken tot de standaard diensten van je provider. Alles wat het meer kan is meegenomen. Mijn jongste heeft ook glas van XS4ALL en een 7490 werkt inderdaad uitstekend.

Je hebt volgens mij het recht om bv. de maandelijkse machtiging stop te zetten als een provider niet in staat is om de beloofde diensten te leveren. Vraag is idd wat die diensten zijn waarvoor je betaalt.

Meerdere reboots per dag, uitvallende WIFI etc. die vooral in H1 vorig jaar optraden met dit modem kun je rustig als het niet leveren van diensten beschouwen. Wat dat betreft zijn we te aardig voor XS4ALL geweest.

Iets als VOIP en DECT is een ander verhaal. AVM modems kunnen als DECT basis station gebruikt worden, maar denk dat XS4ALL dit niet als een standaard dienst ziet. Je kunt altijd een RJ11 kabel achter in prikken en en externe DECT gebruiken... wat waarschijnlijk hele "volksstammen" doen.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

tubejack

loekf schreef:

tubejack schreef:

ericje schreef:

Je hebt volgens mij het recht om bv. de maandelijkse machtiging stop te zetten als een provider niet in staat is om de beloofde diensten te leveren. Vraag is idd wat die diensten zijn waarvoor je betaalt.

Meerdere reboots per dag, uitvallende WIFI etc. die vooral in H1 vorig jaar optraden met dit modem kun je rustig als het niet leveren van diensten beschouwen. Wat dat betreft zijn we te aardig voor XS4ALL geweest.

Iets als VOIP en DECT is een ander verhaal. AVM modems kunnen als DECT basis station gebruikt worden, maar denk dat XS4ALL dit niet als een standaard dienst ziet. Je kunt altijd een RJ11 kabel achter in prikken en en externe DECT gebruiken... wat waarschijnlijk hele "volksstammen" doen.

Als een provider niet de diensten kan verlenen die het beloofd, kun je volgens mij opzeggen. Dat kan Eric ook nog doen. Een ander modem afdwingen dan standaard geleverd wordt lijkt me lastig. Bij andere providers kan of mag je niet eens een ander modem aansluiten. Dat wordt wel eens vergeten...

Wat VOIP betreft zit ik er anders in. Op alle voorgaande en nieuwe Fritzboxen werkt het, behalve de 7581. En tot voor kort stond daar ook uitgebreide info over op de site van XS4ALL.

Ikzelf heb een extra Fritzbox gekocht en achter de 7581 aangesloten als DECT station. Dat werkt behoorlijk, maar lang niet zo handig dan als de DECT functies in de 7581 zouden werken.

Verder wacht ik af, ook de Consumenten Bond zit er nu bovenop. Ik ga van het mooie weer genieten. Bye-happy
Gewijzigd door tubejack op 21 February 2018, 11:23

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie