Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
jip

tubejack schreef:

Sinds vandaag 4G van XS4ALL/KPN

Zoals KPN gratis 4G aanbiedt als je vaste lijn te sloom is? Doet XS4ALL dat nu ook? Of bedoel je iets anders?

tubejack
Vanaf abonnement "Compact" heb je ook gratis mobiel internet kijk maar in: mijnxs4all.nl
Het is niet veel. 500Mb data per maand, maar handig op het moment dat je vaste verbinding er uit ligt.

De snelheid van het KPN 4G netwerk is hier lekker snel. Met 2 zendmasten op zo'n 500...600 meter Smile

meppele

tubejack schreef:

Vanaf abonnement "Compact" heb je ook gratis mobiel internet kijk maar in: mijnxs4all.nl
Het is niet veel. 500Mb data per maand, maar handig op het moment dat je vaste verbinding er uit ligt.

De snelheid van het KPN 4G netwerk is hier lekker snel. Met 2 zendmasten op zo'n 500...600 meter Smile

Wel enigszins offtopic: Heb vanmorgen ook mijn XS4ALL mobiel internet geactiveerd. Hotspot ingesteld op mijn 'oude' Windows-Phone. Werkt uitstekend en met down en up snelheden die mijn vaste "twee draadjes techniek" verbinding, direct aan de KPN centrale, ver overstijgen! Eén groot nadeel: heb één snelheidstest gedaan, dit slokte al 23% van de beschikbare 500 MB op.
Dus met 500 MB lijkt mobiel internet van XS alleen bruikbaar in noodgevallen!
eggie.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door meppele op 20 March 2018, 06:51

diedvdyk
De Fritzbox 7490 moest echt terug dus maar via Marktplaats een Fritzbox 7360 V1 aangeschaft voor mijn FritzFon's.
Iemand op de hoogte van de laatste status van de 50446 Plus versie ?
Ik zie er weinig over in de nieuwsgroepen die ik volg.
Geen nieuws is goed nieuws ?
Glasvezel en Televisie via Ubiquiti Edgerouter Lite
Alleen nog Voip en Dect via FRITZ!Box 7581 !

jabesse
Afgelopen nacht spontaan gereboot. Misschien is dat de “fix” om DECT te laten werken. ;-)

ReneX
Ik zie een nieuwe beta; 06.85-50446 (20 minuutjes oud ... dus vast nog niemand die er ervaring mee heeft Smile)

https://service.avm.de/downloads/beta/fritzbox-7581/other/

Aanvulling: ik zie dat deze versie al eerder bij een aantal gebruikers was uitgerold .. dus nu ook voor de rest beschikbaar

Improvements in FRITZ!OS 06.85-50446

- fixed: sporadically occuring distortion of the SIP audiostream
- fixed: Gigaset telephones sometimes do not ring or never ring

tubejack
06.85-50446 PLUS. Draait hier al een aantal weken. Maar mooi dat deze beta nu vrijgegeven is Smile

RuudvanMunster
Sinds 21 februari gebruik ik mijn 7490 achter de 7581 voor DECT en WIFI. Sindsdien heb ik perfecte telefonie en beduidend beter WIFI.
Ongeveer eens per 5 dagen krijgt de 7490 opnieuw een IP adres toegekend vanuit de 7581. Het verschijnsel lijkt een beetje op wat er gebeurde voor ik de 7490 er tussen zette. Toen had ik regelmatig dat de tablets aan de muur hun WIFI verbinding waren kwijtgeraakt en die niet meer was hersteld. Ik moest de tablets dan steeds opnieuw aanmelden. Nu ze aan de 7490 gekoppeld zijn treedt dat niet meer op. Omdat er hier soms sprake is van WIFI problemen met de 7581 vraag ik me af of dat geen DHCP probleem is in de 7581. Soms raken labtops die vast zijn aangesloten op de 7581 ook hun verbinding kwijt, zonder dat de verbinding fysiek weg is. Ik moet dan rebooten om opnieuw een IP adres te krijgen. (Dat moest met die tablets ook).
Herkent iemand hier iets in? Wie heeft suggestie om dit eventueel met een netmonitor te diagnosticeren?
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin

Prutser

RuudvanMunster schreef:

... Omdat er hier soms sprake is van WIFI problemen met de 7581 vraag ik me af of dat geen DHCP probleem is in de 7581. Soms raken labtops die vast zijn aangesloten op de 7581 ook hun verbinding kwijt, zonder dat de verbinding fysiek weg is. Ik moet dan rebooten om opnieuw een IP adres te krijgen. (Dat moest met die tablets ook).
Herkent iemand hier iets in? Wie heeft suggestie om dit eventueel met een netmonitor te diagnosticeren?

Vandaag de hele dag thuisgewerkt, draadloos op de 7581 met de Dell laptop van het werk. En dat gaat vlekkeloos (ik draaide de laatste firmware VOOR de PLUS versie, weet niet meer welke, heb net een halfuur geleden die Plus versie er in gezet), dus ik vrees dat ik je hier niet verder mee kan helpen, behalve dat ik als vuistregel heb dat alles waar een RJ45 stekker in past, ik in principe bedraad wil aansluiten. Tweede vuistregel is dat alles wat bedraad wordt aangesloten een vast IP adres heeft. Mijn 7490 is dan ook bedraad aangesloten op de 7581 met een vast IP nummer en dat draait al vele maanden prima, ook met DECT op de 7490. Die tip kan ik je dan ook meegeven. Ook dochterlief werkt met haar laptop draadloos op de 7581 zonder issues. En met d'r telefoon neemt ze elke dag het volledige internet door. Als jij denkt dat het internet traag is, komt dat hoogstwaarschijnlijk door haar. En dat gaat ook prima zonder haperen (Sony XA Ultra).

Een andere optie: Is er iets in het huis wat veel sessies tegelijk opzet (lees: Torrents)? Nooit gehoord dat de FB daar last van heeft, maar het zal de eerste niet zijn die daardoor onderuit gaat.

zaza2002

Prutser schreef:

RuudvanMunster schreef:

... Omdat er hier soms sprake is van WIFI problemen met de 7581 vraag ik me af of dat geen DHCP probleem is in de 7581. Soms raken labtops die vast zijn aangesloten op de 7581 ook hun verbinding kwijt, zonder dat de verbinding fysiek weg is. Ik moet dan rebooten om opnieuw een IP adres te krijgen. (Dat moest met die tablets ook).

Vandaag de hele dag thuisgewerkt, draadloos op de 7581 met de Dell laptop van het werk. En dat gaat vlekkeloos (ik draaide de laatste firmware VOOR de PLUS versie, weet niet meer welke, heb net een halfuur geleden die Plus versie er in gezet), dus ik vrees dat ik je hier niet verder mee kan helpen, behalve dat ik als vuistregel heb dat alles waar een RJ45 stekker in past, ik in principe bedraad wil aansluiten. Tweede vuistregel is dat alles wat bedraad wordt aangesloten een vast IP adres heeft. Mijn 7490 is dan ook bedraad aangesloten op de 7581 met een vast IP nummer en dat draait al vele maanden prima, ook met DECT op de 7490. Die tip kan ik je dan ook meegeven. Ook dochterlief werkt met haar laptop draadloos op de 7581 zonder issues. En met d'r telefoon neemt ze elke dag het volledige internet door. Als jij denkt dat het internet traag is, komt dat hoogstwaarschijnlijk door haar. En dat gaat ook prima zonder haperen (Sony XA Ultra).

Een andere optie: Is er iets in het huis wat veel sessies tegelijk opzet (lees: Torrents)? Nooit gehoord dat de FB daar last van heeft, maar het zal de eerste niet zijn die daardoor onderuit gaat.

Hier 7581 wel voor de WiFi. Ik herken de problemen eigenlijk (ook) niet. Sinds oktober gebruik ik een Fingbox die logs gemakkelijk toegankelijk maakt. Ik zie geen onderbrekingen van de verbindingen van permanent aangesloten apparaten zoals een Canary, Thermosmart en 5 LifX lampen.
DECT wordt verzorgd door een 7360.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie