Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

richard01 schreef:

tubejack schreef:

Gondelier schreef:
@tubejack
Jack, kan ik hier de conclusie aan verbinden dat alles nu eindelijk goed bij je werkt ??

Eindelijk? Think Al een paar maandenThumbs Up
Sinds 06.85-50446 PLUS heb ik eigenlijk geen problemen meer.
Bellen, internet, TV, mijn web site, remote servers back-uppen, netflixen, hi-res audio streamen alles werkt en is lekker stabiel. Ik kan de hele lijn (officieel 40mb) dagen lang helemaal volpompen en nog blijft alles werken Cheer

Er zitten ook in deze versie nog wel een aantal fouten en foutjes maar bugvrije software moet nog uitgevonden worden. Mooi voor FritzOS7

Oja ik durf het nu ook aan anderen te adviseren, inmiddels is de hele familie zowel privé als zakelijk over naar XS4ALL Wink

Hier werkt de 06.85-50446 PLUS vooralsnog ook stabiel in een retro opstelling met een draadje (dus DECT staat UIT).

En ook hier - sinds 26 maart - is de 7581 stabiel, DECT staat sinds die datum ingesteld op de 7581 en dat draait dus nu zo'n 2 maanden stabiel ... Clap

GeerS
Na de laatste update heb ik mijn 5 gigaset telefoons weer van de 7369 afgehaald en gekoppeld aan de 7581. De gesprekken waren helder en prima te verstaan aan twee kanten, maar ... regelmatig (ongeveer 1 op de 4 gesprekken) kwam het voor dat de verbinding ineens weg viel en de telefoon als het ware vast liep. Sinds een week of twee heb ik de oude situatie weer hersteld door de 7369 weer aan de 7581 te koppelen en de gigaset telefoons weer met de 7369 te verbinden. Daarna geen problemen meer, dus helemaal goed gaat het nog niet met DECT en de 7581 met de laatste update.
Overigens is de internet verbinding met de 7581 hier zeer stabiel. Wij hebben het geluk dat we dicht bij zo'n wijkkast zitten en hebben 167 mbps down en 49 mbps up, dus wat dat betreft niets te klagen.
VDSL Pairbonding

Roger

GeerS schreef:
Na de laatste update heb ik mijn 5 gigaset telefoons weer van de 7369 afgehaald en gekoppeld aan de 7581. De gesprekken waren helder en prima te verstaan aan twee kanten, maar ... regelmatig (ongeveer 1 op de 4 gesprekken) kwam het voor dat de verbinding ineens weg viel en de telefoon als het ware vast liep.
Ik heb precies hetzelfde probleem met de 7581 (v6.85-50446) i.c.m. een Gigaset C430HX (v117.013.02) . De C430HX is nota bene speciaal is ontworpen voor gebruik met DECT-systemen als de Fritz!Box (er zit daarom geen basisstation bij). Welk type Gigaset gebruik jij?

Voor de C430HX is een firmware update beschikbaar (117.013.06). Volgens een Duitse forum post staat in de release notes daarvan "Fixed: Improvements in connection with DECT base stations". De mogelijkheid om Gigaset firmware te updaten (via Cat-iq SUOTA) zit in de 6.98-xxxxx Labor versies voor diverse Fritz!Box modellen, maar helaas niet voor de 7581. Afwachten dus.

GeerS schreef:
Sinds een week of twee heb ik de oude situatie weer hersteld door de 7369 weer aan de 7581 te koppelen en de gigaset telefoons weer met de 7369 te verbinden. Daarna geen problemen meer, dus helemaal goed gaat het nog niet met DECT en de 7581 met de laatste update.
Mee eens. En ik heb niet het gevoel dat ze bij AVM beseffen dat er nog steeds problemen zijn.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

Glasvezel
Eens. . En het zegt genoeg dat we na 11/2 jaar nog steeds een beta firmware hebben en geen Mesh.

tubejack

Glasvezel schreef:

Eens. . En het zegt genoeg dat we na 11/2 jaar nog steeds een beta firmware hebben en geen Mesh.

Je kunt er ook de officiële versie 6.85 opzetten. Maar welk modem ga je gebruiken?

Glasvezel
Ik wil na alle trammelant met de 7581 niet meer verder met dit modem.
XS4all heeft nog geen beter modem. Hebben mij gezegd dat ze de 7581 in mijn situatie NTU aansluiting glasvezel blijven leveren.

Ik zoek verder.

GeerS
Ik heb 1xSL400 , 2x C610 en 2x C620. Het probleem doet zich bij alle toestellen voor.
VDSL Pairbonding

Roger

GeerS schreef:
Ik heb 1xSL400 , 2x C610 en 2x C620. Het probleem doet zich bij alle toestellen voor.
Dan gaat die C430HX firmware update het probleem bij mij waarschijnlijk niet oplossen Cry

Roger

tubejack schreef:

Glasvezel schreef:
Je kunt er ook de officiële versie 6.85 opzetten.
6.85? Dan kom je voor DECT van de regen in de drup. Maar even serieus: het is toch te gek voor woorden dat een bugfix release, die door XS4ALL nota bene met goede redenen breed is uitgerold, na bijna 4 maanden nog steeds de status 'beta' heeft?

Marcel

Glasvezel schreef:

Ik wil na alle trammelant met de 7581 niet meer verder met dit modem.
XS4all heeft nog geen beter modem. Hebben mij gezegd dat ze de 7581 in mijn situatie NTU aansluiting glasvezel blijven leveren.

Ik zoek verder.

Xs4all kan de 5490 leveren voor zuiver glasvezel en dan heb je geen NTU nodig. Blijven zeuren om een 5490.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie