Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
Gondelier |
Geplaatst op 05 June 2018, 19:48
|
Activiteit » Internet TV Bellen » Eigen modem » Fritz!Box 7590. + Repeater 175 Berichten: 272 Lid sinds: 23 Dec 2013 |
@Roger Voor wat betreft het laatste: helemaal mee eens. En AVM lijkt naar je te luisteren! In de laatste Labor versie (bouwdatum 31 mei) zijn nog maar weinig nieuwe functies toegevoegd. Ze hebben vooral veel bugs geplet en nieuw toegevoegde functies verbeterd. Momenteel komt er voor de Duitse markt vrijwel elke week een nieuwe Labor versie. Soms even later gevolgd door een Lab versie voor de internationale edities. Ik denk dat een release voor de internationale edities wel eens vrij snel zou kunnen volgen op de Duitse. In elk geval voor de 7490 (mogelijk met NL-interface) en voor de 7590. Voor de 7581 blijft het koffiedik kijken. Edit: AVM heeft vandaag ook weer internationale Lab versies vrijgegeven voor de 7490 en 7590. De laatste paar weken lopen de internationale versies zo goed als gelijk met de Duitse.[/quote] Een beetje off-topic hier maar: Vandaag de update 113. 6.98. 56435 BETA geinstalleerd en inderdaad zijn al mijn Apple problemen verdwenen en kan ik weer overal normaal inloggen. Het is inderdaad dat AVM wel wil luisteren maar niet altijd direct een oplossing klaar op de plank heeft liggen. Op naar de FritzOS7.0 Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !! |
|
|
richard01 |
Geplaatst op 08 June 2018, 15:22
|
Activiteit » Nieuwerkerk ad IJssel » Internet Bellen » FRITZ!Box 7583 Berichten: 143 Lid sinds: 05 Jan 2017 |
Op de implementatie van DFS in F!OS is vanaf het allereerste begin opmerkingen te maken. De eerste sinds januari 2017 staat hier onder D1 genoemd en is herhaaldelijk teruggekomen op deze FRITZ!Box 7581 Problemen site: https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...rowstart=0 Met FRITZ!OS 7 op pagina: https://nl.avm.de/cebit-2018/ staat onder nummer “1. Meer WiFi Performance” dat de implementatie van DFS verder verfijnd is. Op: https://avm.de/fritz-labor/fritz-labo...-wait-dfs/ staat een uitleg over deze “Zero Wait DFS”. Met 5 Ghz is de doorvoersnelheid hoger indien een hogere band wordt gekozen zoals is te lezen op https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...available/ Op dit moment heb ik mijn 5 Ghz band (zoals velen) vastgezet op kanaal 44 aangezien de 5 Ghz WiFi meer uit dan aan was omdat we hier onder een aanvliegroute zitten. Heeft iemand hier al ervaringen met deze Zero Wait DFS? Kan de vaste kanaalkeuze (eindelijk) uitgezet worden, hogere band keuze, met meer performance als gevolg? Er wordt verwezen naar “Im 5-GHz-Band verbundene Geräte werden von einem bevorstehenden Kanalwechsel von der FRITZ!Box vorab informiert …” Dat zal vast vanaf een verzie xyz oid zijn van een iPhone. Iemand hier een idee? Kortom: er zit zeker een hele goede verbetering aan te komen (naast MESH), alleen de door AVM gegeven beschrijving is vooralsnog onvoldoende. Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.14) BVDSL, telefoon FON1 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (7.12 in LAN Bridge). Ohne MESH.
Alle DECT producten van AVM uiteindelijk verkocht vanwege de FB 7581. |
|
|
Roger |
Geplaatst op 09 June 2018, 06:09
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Het hoge woord is er eindelijk uit: Fritz!OS 7 gaat in juli het licht zien. Quote AVM schrijft in een persbericht: Das neue FRITZ!OS soll ab Juli für alle aktuellen FRITZ!Box-Modelle bereitgestellt werden. FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
lsluijter |
Geplaatst op 09 June 2018, 09:16
|
Activiteit » Founding Member » 2401KH » nog geen Freedom Berichten: 75 Lid sinds: 24 Jan 2012 |
Quote Roger schreef: Het hoge woord is er eindelijk uit: Fritz!OS 7 gaat in juli het licht zien. Quote AVM schrijft in een persbericht: Das neue FRITZ!OS soll ab Juli für alle aktuellen FRITZ!Box-Modelle bereitgestellt werden. "ab Juli" betekent vanaf juli, dus augustus, september, oktober .............etc. Loek S
|
|
|
Roger |
Geplaatst op 09 June 2018, 10:41
|
Quote lsluijter schreef: "ab Juli" betekent vanaf juli Quote lsluijter schreef: dus augustus, september, oktober .............etc. "Ab Juli" betekent in het Duits "te beginnen ergens in juli", veelal zelfs 1 juli. Maar 1 juli zal het wel niet gaan worden, al was het maar omdat 1 juli een zondag is. Maar even afgezien van taalkundige haarkloverij: eigenlijk zou AVM Fritz!OS 7 natuurlijk al tijdens de CEBIT algemeen beschikbaar moeten maken. Het is gewoon niet handig om iets groot te lanceren tijdens de belangrijkste beurs van het jaar en vervolgens een hele tijd tegen je klanten te moeten zeggen dat het nog niet verkrijgbaar is. Juli is denk ik nog wel acceptabel (zeker begin juli), augustus zou al een blamage zijn. FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
Gondelier |
Geplaatst op 10 June 2018, 12:01
|
Activiteit » Internet TV Bellen » Eigen modem » Fritz!Box 7590. + Repeater 175 Berichten: 272 Lid sinds: 23 Dec 2013 |
Quote Roger schreef: Maar even afgezien van taalkundige haarkloverij: eigenlijk zou AVM Fritz!OS 7 natuurlijk al tijdens de CEBIT algemeen beschikbaar moeten maken. Het is gewoon niet handig om iets groot te lanceren tijdens de belangrijkste beurs van het jaar en vervolgens een hele tijd tegen je klanten te moeten zeggen dat het nog niet verkrijgbaar is. Juli is denk ik nog wel acceptabel (zeker begin juli), augustus zou al een blamage zijn. Op de Cebit 2018 wordt de Fritz!OS7 gepresenteerd. AVM is natuurlijk klaar met de OS7 voor de 7490 - 7590 - 6890 LTE en wie weet welke nog meer (7581) ??? Momenteel werk ik al maanden met versie 6.98-xxxx BETA (7490) en krijg regelmatig updates xxxx. Ook de DECT en de 1750E staan bij mij op 6.98 xxxx BETA. Zelfs vanmorgen 10/6 kreeg ik een e-mail melding van een update voor de 1750E. Ik denk dat ze er morgen een klap op gaan geven voor de Cebit en dan hebben we versie 7. Na de Cebit gaat men misschien nog wat vuiltjes wegwerken die tijdens de Cebit op hun afkomen en dan distribueren en ook voor de andere Fritz!Boxen. En ja in welk rijtje is dan de 7581 aan de beurt. Ik begrijp de problemen die nog niet helemaal zijn opgelost met de 7581 vanaf december 2016, het is ook niet meer goed te praten, maar misschien zijn deze met OS7 opgelost. M.a.w. als antwoord op het hierboven beschreven: AVM is al een tijd bezig om naar versie 7 toe te werken, ook voor de Internationale versie. Ik denk dat ze van de blunders uit het verleden echt wel geleerd hebben. En voor de duidelijkheid, ook ik heb de Fritz!Box meerdere malen in de hoek willen smijten, maar ja als het dan weer eenmaal goed werkt dan ben ik toch weer tevreden. Op naar versie Fritz!OS7 en ik ben GEEN medewerker van AVM. Gewijzigd door Gondelier op 10 June 2018, 12:06 Overal hangen klokken,
|
|
Roger |
Geplaatst op 11 June 2018, 10:44
|
Quote Gondelier schreef: Op de Cebit 2018 wordt de Fritz!OS7 gepresenteerd. Quote AVM is natuurlijk klaar met de OS7 voor de 7490 - 7590 - 6890 LTE en wie weet welke nog meer (7581) ??? Fritz!OS 7 zal er in elk geval komen voor een groot aantal modellen. Je kunt Labor images downloaden voor een groot aantal modellen:
Hopelijk is deze firmware tsunami geen eenmalige inspanning en gaat AVM nu ook in de toekomst updates voor alle modellen gezamenlijk uitbrengen (of op zijn minst kort na elkaar). Quote Ik denk dat ze er morgen een klap op gaan geven voor de Cebit en dan hebben we versie 7. Quote Na de Cebit gaat men misschien nog wat vuiltjes wegwerken die tijdens de Cebit op hun afkomen en dan distribueren en ook voor de andere Fritz!Boxen. En ja in welk rijtje is dan de 7581 aan de beurt. Quote Ik begrijp de problemen die nog niet helemaal zijn opgelost met de 7581 vanaf december 2016, het is ook niet meer goed te praten, maar misschien zijn deze met OS7 opgelost. Gewijzigd door Roger op 11 June 2018, 10:52 FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
Roger |
Geplaatst op 13 June 2018, 13:10
|
Quote Gondelier schreef: Ik denk dat ze er morgen een klap op gaan geven voor de Cebit en dan hebben we versie 7. Gewijzigd door Roger op 13 June 2018, 13:22 FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 13 June 2018, 20:37
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Ik heb sinds een week of 3 een nieuwe NAS. Die heb ik hetzelfde lokale IP-adres gegeven als de oude maar een andere naam. Vandaag wou ik daarna, een port forwarding doen. Dat gaat normaal heel eenvoudig, zolang het toe te wijzen apparaat maar met naam en IP-adres maar bekent is onder Home Network Overview. Om de e.e.a. vage reden was mijn nieuwe NAS niet bekent, dus ik moest het ip-adres gebruiken van mijn NAS apparaat (laatste optie bij forwarden). Werkt gewoon niet, vage melding dat ik maar met AVM contact op moest nemen. Back-up gemaakt en een factory reset. Back-up teruggezet en eindelijk zo' n 3 kwartier verder lijkt het te werken. Mag hopen dat Fritz OS 7 beter is. Dit is echt slecht |
|
|
Gondelier |
Geplaatst op 13 June 2018, 21:30
|
Quote Roger schreef: Quote Gondelier schreef: Ik denk dat ze er morgen een klap op gaan geven voor de Cebit en dan hebben we versie 7. Ik kan die updates nergens terug vinden die jij hier beschrijft. Niet op de Duitse labo site en niet op de Internationale labo ?? Moet ik naar de oogarts Sorry, Ik heb de updates gevonden op de Duitse-site Gewijzigd door Gondelier op 13 June 2018, 23:13 Overal hangen klokken,
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie