Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
richard01

Gondelier schreef:

Roger schreef:

Gondelier schreef:
Ik denk dat ze er morgen een klap op gaan geven voor de Cebit en dan hebben we versie 7.
Die klap is in Hannover nog niet gehoord. Maar AVM zit zo te zien wel op het laatste rechte stuk voor de finish. Vrijdag waren er nog de gebruikelijke (wekelijkse) Duitstalige Labor versies voor de 7490 en de 7590, maar vandaag publiceerde AVM geheel onverwacht alweer nieuwe: 6.98-56900 (7490) en 6.98-56903 (7590). Dit keer voor het eerst zonder nieuwe functionaliteit: alleen bug fixes en andere verbeteringen.

Ik kan die updates nergens terug vinden die jij hier beschrijft. Niet op de Duitse labo site en niet op de Internationale labo ?? Moet ik naar de oogarts Cool

Alleen als je dat zelf wilt Smile
Kijk anders hier eens: https://avm.de/fritz-labor/fritz-labo...ebersicht/
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.14) BVDSL, telefoon FON1 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (7.12 in LAN Bridge). Ohne MESH.
Alle DECT producten van AVM uiteindelijk verkocht vanwege de FB 7581.

Gondelier

richard01 schreef:

Gondelier schreef:

Roger schreef:

Gondelier schreef:
Ik denk dat ze er morgen een klap op gaan geven voor de Cebit en dan hebben we versie 7.
Die klap is in Hannover nog niet gehoord. Maar AVM zit zo te zien wel op het laatste rechte stuk voor de finish. Vrijdag waren er nog de gebruikelijke (wekelijkse) Duitstalige Labor versies voor de 7490 en de 7590, maar vandaag publiceerde AVM geheel onverwacht alweer nieuwe: 6.98-56900 (7490) en 6.98-56903 (7590). Dit keer voor het eerst zonder nieuwe functionaliteit: alleen bug fixes en andere verbeteringen.

Ik kan die updates nergens terug vinden die jij hier beschrijft. Niet op de Duitse labo site en niet op de Internationale labo ?? Moet ik naar de oogarts Cool

Alleen als je dat zelf wilt Smile
Kijk anders hier eens: https://avm.de/fritz-labor/fritz-labo...ebersicht/

Nee, dat is de Duitse labo,
Sprache: Deutsch
Version: 06.98-56735
Datum: 08.06.2018
die labo moet je nooit hebben.
Ook op de Intern. Labosite staan andere nummers van 08-06-'18
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!

Roger

tubejack schreef:
Ik heb sinds een week of 3 een nieuwe NAS. Die heb ik hetzelfde lokale IP-adres gegeven als de oude maar een andere naam.

Vandaag wou ik daarna, een port forwarding doen. Dat gaat normaal heel eenvoudig, zolang het toe te wijzen apparaat maar met naam en IP-adres maar bekent is onder Home Network Overview.

Om de e.e.a. vage reden was mijn nieuwe NAS niet bekent, dus ik moest het ip-adres gebruiken van mijn NAS apparaat (laatste optie bij forwarden).

Werkt gewoon niet, vage melding dat ik maar met AVM contact op moest nemen. Back-up gemaakt en een factory reset. Back-up teruggezet en eindelijk zo' n 3 kwartier verder lijkt het te werken.
Dit is een bekend probleem in Fritz!OS. Ik heb er ook last van (rode melding: An error occurred. Error code: 1. Please enter your data again. If the error occurs again, please consult AVM Support.). Als Fritz!OS 7 het niet oplost, ga ik jouw oplossing eens proberen.

tubejack schreef:
Mag hopen dat Fritz OS 7 beter is.
Fritz!OS 7 zal vooral over nieuwe features gaan.

tubejack schreef:
Dit is echt slecht Sad
Je bent mild.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

Roger

Gondelier schreef:
Sorry, Ik heb de updates gevonden op de Duitse-site Stress
Je hebt denk ik last gehad van een gecachte pagina in je browser. Het lag niet aan jou Smile

tubejack

Roger schreef:
Dit is echt slecht Sad
Je bent mild.

We (ik) moet(en) het maar mee doen, Roger. Voor pair-bonding is er geen alternatief.

Je hebt gelijk Roger, het is nog steeds geen best modem.Sad

Ik heb mijn oude 7369 weer terug gezet. Binnen 5 seconden had ik de port forwarding voor elkaar. Bye-happy
Gewijzigd door tubejack op 15 June 2018, 08:52

t541hoo
Ik heb bij de 7581 ook regelmatig last gehad van het feit dat het modem sommige gegevens maar moeizaam wenst te vergeten. Zo heb ik bv bij één connectie nog steeds een IPv6 adres staan alhoewel ik IPv6 zowel op modem als device uit heb staan. Ook het verwijderen van not connected devices gaat soms maar moeizaam en vereist soms een Restart.

tubejack
Zodra er een werkende versie Fritz OS is, mag hij weer uit de doos. Bye-happy

Roger

tubejack schreef:
Dat zou nog wel eens even kunnen gaan duren (kerstcadeautje voor jezelf?). Als ik de stemming op het Duitse IP Phone Forum goed peil, dan is Fritz!OS 7 nog niet in de buurt van Release Candidate niveau. En dan gaat het daar vooral over de core modellen 7490 en de 7590 (de 7581 bestaat niet bij onze oosterburen). Ik hou mij hart vast bij een release in Juli.

RuudvanMunster

Roger schreef:

tubejack schreef:
Dat zou nog wel eens even kunnen gaan duren (kerstcadeautje voor jezelf?). Als ik de stemming op het Duitse IP Phone Forum goed peil, dan is Fritz!OS 7 nog niet in de buurt van Release Candidate niveau. En dan gaat het daar vooral over de core modellen 7490 en de 7590 (de 7581 bestaat niet bij onze oosterburen). Ik hou mij hart vast bij een release in Juli.

Maar Tubejack.... je was toch zo tevreden?

tubejack

RuudvanMunster schreef:
Maar Tubejack.... je was toch zo tevreden?

Sinds een simpele port forwarding al niet meer spontaan werkt, is "de liefde" over Ruud.
Met de 7369 binnen 5 seconden geregeld.

Dat is niet het enige. Ik verbaas me steeds meer, over de eigenaardigheden met deze 7581.
Iets simpels, ga naar: "Network" en bekijk het overzicht van: "Devices and Users."
De 7581 maakt daar bij mij regelmatig een rommeltje van. Oude netwerkadressen b.v. blijven lang staan.
De 7369 maak een keurige lijst en werkt dat ook netjes bij.

Verder heb ik nog niet meegemaakt, dat er bij de 7369 iets vanuit de GUI niet werkte.
Er zit maar een kleine processor in, maar die is snel genoeg is voor onze 40Mb pair-bonding lijn.
Ik ben steeds meer afhankelijk van betrouwbaar internet en wil gewoon dat ook de wat geavanceerdere dingen werken Ruud.

Ok de pair-bonding VDSL verbinding is fenomenaal goed met de 7581.

Ik wacht Fritz OS7 af en als dat niet werkt, dan zie ik wel weer verder. Bye-happy

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie