Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger

loekf schreef:
Ik vind de handleiding van AVM ontzettend vaag.
Het is in elk geval geen Deutsche Gründlichkeit (meer een beetje Popie-Jopie). Goede documentatie voor eindgebruikers maken is lastig (vooral door de grote diversiteit in niveau).

Vraag me wel nog steeds of mesh echt mesh is en je niet beter een mesh setje van bv. Google of Linksys achter de Fritz!Box kan plaatsen.
Wat AVM verkoopt onder de vlag Mesh is voor zover ik kan nagaan geen WLAN Mesh als in IEEE 802.11s (en ondersteunt het ook niet), als je dat bedoelt.

Google WiFi is wel gebaseerd op 802.11s (met uitbreidingen, dat wel weer), Linksys vermoedelijk ook. Of een echte 802.11s oplossing voordelen biedt, hangt denk ik af van je situatie.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

t541hoo

Roger schreef:Wat AVM verkoopt onder de vlag Mesh is voor zover ik kan nagaan geen WLAN Mesh als in IEEE 802.11s (en ondersteunt het ook niet), als je dat bedoelt ...
Zolang je alleen met spullen van AVM draait, boeit het natuurlijk niet echt dat zij zich niet conformeren aan een standaard. Belangrijk is dat de functionaliteit geleverd wordt. Het wordt interessant wanneer er zich apparaten in de mesh bevinden die van een andere fabrikant afkomstig zijn. Hoe gedraagt het geheel zich dan.

loekf
Mijn appartement zit vol dikke betonnen dragende muren. Ik zie nu bv. in de woonkamer 25 Mbps (VDSL is 200 Mbps) en in een slaapkamer 50 Mbps op 2.4 GHz.

Woonkamer is via een repeater in de gang om de hoek van de woonkamer, de slaapkamer gaat via een repeater daar. Modem in de meterkast naast de voorkeur.

Ik wil nog een derde 1750E installeren, mesh activeren en dan eens spelen met de plekken van de repeaters of ik overal dekking rond de 50 Mbps kan krijgen.

2.4 GHz lekker druk met buren en restaurants in de buurt. 5 GHz is beter. Is natuurlijk bezopen dat je de SSID van een restaurant op een paar honderd meter nog ziet. Zijn daar regels voor qua veld sterkte ?
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

Prutser

loekf schreef:

Mijn appartement zit vol dikke betonnen dragende muren. Ik zie nu bv. in de woonkamer 25 Mbps (VDSL is 200 Mbps) en in een slaapkamer 50 Mbps op 2.4 GHz.

Woonkamer is via een repeater in de gang om de hoek van de woonkamer, de slaapkamer gaat via een repeater daar. Modem in de meterkast naast de voorkeur.

Ik wil nog een derde 1750E installeren, mesh activeren en dan eens spelen met de plekken van de repeaters of ik overal dekking rond de 50 Mbps kan krijgen.

2.4 GHz lekker druk met buren en restaurants in de buurt. 5 GHz is beter. Is natuurlijk bezopen dat je de SSID van een restaurant op een paar honderd meter nog ziet. Zijn daar regels voor qua veld sterkte ?

Jazeker Loek, 100mW effectief uitgestraald vermogen. (http://www.wifihw.nl/wireless/Regelgeving_Wifi.htm) Helaas kunnen veel routers extreem veel meer vermogen leveren en dat leidt tot een "ik nog meer dan de buurman" wat tot een totaal verziekt spectrum leidt ... O ja, en als je twijfelt over het zendvermogen, kan je altijd een melding maken bij het agentschap Telecom.
Gewijzigd door Prutser op 19 November 2018, 17:29

helderzicht
Eindelijk mijn repeater in de Mesh. Weer een probleem: iphones verbinden normaal maar ipad en macbook alleen te verbinden via een guestnetwork( met bijbehorende beperkingen).
Ipad ip 192.168.179.xx, de rest ip 192.168.178.xx. Wat is hier aan de hand.

tubejack

helderzicht schreef:

Eindelijk mijn repeater in de Mesh. Weer een probleem: iphones verbinden normaal maar ipad en macbook alleen te verbinden via een guestnetwork( met bijbehorende beperkingen).

Dat is een bug zie https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...#post_8098

192.168.179.xx = gasten netwerk

helderzicht

tubejack schreef:

helderzicht schreef:

Dat is een bug zie https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...#post_8098

192.168.179.xx = gasten netwerk

Het vreemde is dat ik eerder gewoon kon inloggen door een gastnetwerk aan te leggen maar het niet te gebruiken

tubejack

helderzicht schreef:
Het vreemde is dat ik eerder gewoon kon inloggen door een gastnetwerk aan te leggen maar het niet te gebruiken

Tja AVM Helpless En als je het gasten netwerk eens weghaal of een heel andere naam geeft....

Roger

Zeg dat. Er zijn gewoon te veel vage problemen die niet goed te reproduceren zijn.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

helderzicht
Ik begin te denken over een echt meshsysteem met de fbox alleen als modem en Dectcentrale. Niet veel geduld meer met AVM. Netwerkprinter werkt natuurlijk ook niet meer voor alle apparaten nu een deel op gastnetwerk draait.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie