Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
helderzicht

tubejack schreef:

helderzicht schreef:
Het vreemde is dat ik eerder gewoon kon inloggen door een gastnetwerk aan te leggen maar het niet te gebruiken

Tja AVM Helpless En als je het gasten netwerk eens weghaal of een heel andere naam geeft....

Heb logs naar AVM gestuurd, alles was vgls. hen OK. Advies was om nog eens fabrieksinstellingen terug te zetten en met WPS knopprocedure de repeater weer te koppelen aan de FB. Gastnetwerk eerst verwijderd en daarna de geadviseerde procedures gevolgd.
En ja hoor, voor het eerst werkt alles normaal en in de mesh!

Roger

helderzicht schreef:
Heb logs naar AVM gestuurd, alles was vgls. hen OK. Advies was om nog eens fabrieksinstellingen terug te zetten en met WPS knopprocedure de repeater weer te koppelen aan de FB. Gastnetwerk eerst verwijderd en daarna de geadviseerde procedures gevolgd.
Voor AVM is dit case closed, maar de kans is groot dat er een onopgelost onderliggend probleem is.

Een van de grootste problemen bij software met een heel lange uptime zijn fouten met een cumulatief karakter. Op enig moment gaat het mis zonder direct aanwijsbare oorzaak (en al helemaal niet reproduceerbaar). Vaak lost een herstart het probleem op (kijk voor de lol eens dit Youtube filmpje), soms rest niets anders dan het zaakje opnieuw installeren. Het kan een hele tijd duren voordat een fabrikant beseft dat er nog een probleem opgelost moet worden.

Ik ben bang dat de vraag voor jou zal zijn hoe lang het nu blijft werken.
Gewijzigd door Roger op 25 November 2018, 18:04
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

helderzicht

Roger schreef:

helderzicht schreef:
Voor AVM is dit case closed, maar de kans is groot dat er een onopgelost onderliggend probleem is.

Een van de grootste problemen bij software met een heel lange uptime zijn fouten met een cumulatief karakter. Op enig moment gaat het mis zonder direct aanwijsbare oorzaak (en al helemaal niet reproduceerbaar). Vaak lost een herstart het probleem op (kijk voor de lol eens dit Youtube filmpje), soms rest niets anders dan het zaakje opnieuw installeren. Het kan een hele tijd duren voordat een fabrikant beseft dat er nog een probleem opgelost moet worden.

Ik ben bang dat de vraag voor jou zal zijn hoe lang het nu blijft werken.

Alles werkt nu maar ik heb het probleem kunnen reproduceren. Nadat ik de repeater in de mesh had gebracht ging het weer fout toen ik daarna voor het eerst op de UI van de repeater inlogde en taal , country etc. invulde. Daarna weer onmogelijk om iPad in te loggen op mijn eigen WiFi netwerk in de omgeving van de repeater terwijl dat wel ging bij de FB 7581.

Roger

helderzicht schreef:
Alles werkt nu maar ik heb het probleem kunnen reproduceren. Nadat ik de repeater in de mesh had gebracht ging het weer fout toen ik daarna voor het eerst op de UI van de repeater inlogde en taal , country etc. invulde. Daarna weer onmogelijk om iPad in te loggen op mijn eigen WiFi netwerk in de omgeving van de repeater terwijl dat wel ging bij de FB 7581.
Meteen inmeshen na een factory reset is een van de standaardroutes. Zou AVM er van uit gaan dat je daarna niet meer zou willen inloggen op de repeater? Of hebben ze het gewoon niet goed getest? Afijn, met dit concrete scenario zouden ze het probleem uit de wereld moeten kunnen helpen.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

tubejack

Roger schreef:
Meteen inmeshen na een factory reset is een van de standaardroutes. Zou AVM er van uit gaan dat je daarna niet meer zou willen inloggen op de repeater?

In de demo filmpjes, is alles met één druk op de knop geregeld..... Maar ik vermoed beide soort gebruikers. De druk-op-de-knop en hen die wat meer in willen stellen. Zoals een vast lokaal ip-adres of ander WiFi kanaal, WiFi zend vermogen etc.

Afijn het draait nu hier erg strak. DSL is nog niet zo snel geweest. Het is maar 1 of 2 Mb's, kan ook toeval zijn, maar toch. Waar ik blij mee ben is de 6Mb upload Smile

chrisvi
Zelfde verschil in snelheid merk ik ook.

chrisvi
Trouwens is de 7.01 nu nog steeds beta ? Aangezien ik bij xs4all nog steeds alleen de 06.85-50446 zie

tubejack

chrisvi schreef:

Trouwens is de 7.01 nu nog steeds beta ? Aangezien ik bij xs4all nog steeds alleen de 06.85-50446 zie

Het is een officiële, anders had dat er bij gestaan Wink

t541hoo

Roger schreef:
Meteen inmeshen na een factory reset is een van de standaardroutes. Zou AVM er van uit gaan dat je daarna niet meer zou willen inloggen op de repeater? Of hebben ze het gewoon niet goed getest? Afijn, met dit concrete scenario zouden ze het probleem uit de wereld moeten kunnen helpen.
Ze gaan natuurlijk uit van het gezonde principe "If it is not broke don't fix it". Grin

Prutser

Ze gaan natuurlijk uit van het gezonde principe "If it is not broke don't fix it". Grin

Dat is dan de tegenhanger van "Remmen is angst" Smile

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie