Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
tubejack |
Geplaatst op 29 November 2018, 19:34
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Ik had vanavond dat een uitgaand gesprek abrupt werd afgebroken. Met een Fritz Fon C5. Geen ruis of gekraak, gewoon niks. Geen reboot van de de 7581, die bleef gewoon werken. |
|
|
Aad3224 |
Geplaatst op 30 November 2018, 10:50
|
Activiteit » Internet Bellen Berichten: 8 Lid sinds: 29 Nov 2018 |
het eerder genoemde probleem is nu opgelost. Met DHCP kregen de 2 repeaters telkens hetzelfde ip-adres. Ik heb ze nu maar een fixed IP-adres gegeven en heb geen problemen meer wat dat betreft. Wel iets vreemds, telkens als ik mijn desktop pc met windows 10 aanzet (bedraad aangesloten via lan) krijg ik in de 7581 een change notice melding: "The following network devices have connected with your FRITZ!Box for the first time." en vervolgens twee regels met mijn PC naam, IP-adres en MAC-adres. wat het rare is, elke keer als ik mijn pc aanzet staat er voor mijn pc een ander MAC-adres. Ik heb inmiddels al een hele lijst MAC adressen voor mijn PC in de log van de 7581 staan. Iemand een idee hoe dat kan of hoe ik dit kan oplossen? |
|
|
t541hoo |
Geplaatst op 30 November 2018, 13:52
|
Activiteit » Internet Televisie » Basispakket Berichten: 106 Lid sinds: 07 Sep 2014 |
Quote Aad3224 schreef: het eerder genoemde probleem is nu opgelost. Met DHCP kregen de 2 repeaters telkens hetzelfde ip-adres. Ik heb ze nu maar een fixed IP-adres gegeven en heb geen problemen meer wat dat betreft. Wel iets vreemds, telkens als ik mijn desktop pc met windows 10 aanzet (bedraad aangesloten via lan) krijg ik in de 7581 een change notice melding: "The following network devices have connected with your FRITZ!Box for the first time." en vervolgens twee regels met mijn PC naam, IP-adres en MAC-adres. wat het rare is, elke keer als ik mijn pc aanzet staat er voor mijn pc een ander MAC-adres. Ik heb inmiddels al een hele lijst MAC adressen voor mijn PC in de log van de 7581 staan. Iemand een idee hoe dat kan of hoe ik dit kan oplossen? En welk probleem had je toen ze nog hetzelfde IP-adres hadden. Wat werkte er toen niet? |
|
|
Roger |
Geplaatst op 30 November 2018, 14:39
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Quote Aad3224 schreef: het eerder genoemde probleem is nu opgelost. Met DHCP kregen de 2 repeaters telkens hetzelfde ip-adres.
Zou je eens kunnen nagaan (als je tijd en zin hebt om wat te experimenteren)
Quote Ik heb ze nu maar een fixed IP-adres gegeven en heb geen problemen meer wat dat betreft. Quote Wel iets vreemds, telkens als ik mijn desktop pc met windows 10 aanzet (bedraad aangesloten via lan) krijg ik in de 7581 een change notice melding: "The following network devices have connected with your FRITZ!Box for the first time." en vervolgens twee regels met mijn PC naam, IP-adres en MAC-adres. wat het rare is, elke keer als ik mijn pc aanzet staat er voor mijn pc een ander MAC-adres. Ik heb inmiddels al een hele lijst MAC adressen voor mijn PC in de log van de 7581 staan. Iemand een idee hoe dat kan of hoe ik dit kan oplossen? Gewijzigd door Roger op 30 November 2018, 15:22 FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
RonvanVeen |
Geplaatst op 30 November 2018, 16:19
|
Activiteit » Nootdorp » 2632GN » Internet TV Bellen » 7170, 7340 (2), 7360 (3), 7369 » Basispakket » Motorola VIP1963 Berichten: 13 Lid sinds: 23 Dec 2012 |
Quote Aad3224 schreef: het eerder genoemde probleem is nu opgelost. Met DHCP kregen de 2 repeaters telkens hetzelfde ip-adres. Ik heb ze nu maar een fixed IP-adres gegeven en heb geen problemen meer wat dat betreft. Wel iets vreemds, telkens als ik mijn desktop pc met windows 10 aanzet (bedraad aangesloten via lan) krijg ik in de 7581 een change notice melding: "The following network devices have connected with your FRITZ!Box for the first time." en vervolgens twee regels met mijn PC naam, IP-adres en MAC-adres. wat het rare is, elke keer als ik mijn pc aanzet staat er voor mijn pc een ander MAC-adres. Ik heb inmiddels al een hele lijst MAC adressen voor mijn PC in de log van de 7581 staan. Iemand een idee hoe dat kan of hoe ik dit kan oplossen? Het probleem met de desktop met Windows doet zich bij mij ook voor. Omdat ik nergens anders een bericht hierover tegenkwam, dacht dat het aan mijn machine lag. Blijkbaar dus niet. Mijn Apple Mac Mini genereert dit probleem niet. Een nieuw probleem voor AVM dus. |
|
|
Prutser |
Geplaatst op 30 November 2018, 16:50
|
Activiteit » Gorinchem » 4205AA » Internet » Eigen modem » Fritz 7581 Berichten: 305 Lid sinds: 04 Mar 2017 |
Quote Iemand een idee hoe dat kan of hoe ik dit kan oplossen? Mijn W10 laptop heeft standaard de optie aanstaan om van Macadres te wisselen bij elke opstart, ik herken wat je zegt, een lange lijst met Macadressen ... Maar dat lag dus aan de netwerksettings van de laptop, wellicht hetzelfde bij jouw PC? Die setting zie je overigens als je in de lijst van WiFi SSID's op die van jou klikt, dan op "Eigenschappen" en dan zie je iets staan met "Willekeurige hardwareadressen" ... Gewijzigd door Prutser op 30 November 2018, 17:00 |
|
|
Roger |
Geplaatst op 30 November 2018, 19:13
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Quote Prutser schreef: Die setting zie je overigens als je in de lijst van WiFi SSID's op die van jou klikt, dan op "Eigenschappen" en dan zie je iets staan met "Willekeurige hardwareadressen" ... FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
Aad3224 |
Geplaatst op 30 November 2018, 19:28
|
Activiteit » Internet Bellen Berichten: 8 Lid sinds: 29 Nov 2018 |
Klopt. Desktop pc is bedraad aangesloten en heeft geen wifi |
|
|
lordqryo |
Geplaatst op 02 December 2018, 12:13
|
Activiteit » 670x » Internet Bellen » Fritz 7581 Berichten: 4 Lid sinds: 16 May 2018 |
Als het wat toevoegt: ook hier beste problemen met 7.01 op de 7581. Gek genoeg zie ik dat power usage rond de 27% hangt en stabiel is, wat me erg weinig lijkt - een reboot van de box brengt het weer op 54%. Verder kan ik met mijn wifi tools duidelijk zien dat de antenne gewoon ophoudt met zenden/ontvangen op de 2.4GHz, terwijl het modem klaagt dat er radar in de buurt is (op de 5GHz dus).... Zou het kunnen dat de verwisselaar van de fon poorten ook de verwisselaar is van de frequenties... NB: ik keek even door de grafiekjes heen, en het viel me op dat de 1750 in het netwerk geen hikjes heeft (of de scanduur was te kort). Ik heb nu overal 5GHz uitgezet, kijken of het zo stabiel blijft. NB2: Met alleen 2.4GHz werkt het - to nu toe, fingers crossed, stabiel. Gewijzigd door lordqryo op 03 December 2018, 09:38 |
|
|
chrisvi |
Geplaatst op 03 December 2018, 16:07
|
Activiteit » Amsterdam » 1069GT » Internet TV Bellen » Fritz!Box 7581 » Motorola VIP1963 Berichten: 86 Lid sinds: 26 Aug 2013 |
Hier de ervaringen na gebruik Fritz!box 7581 met 7.01 en 1750 repeaters met 7.01 23-11-2018 Online gegooit en de 7581 was nooit zo snel opgestart. Drie 1750 aangesloten via Lan (elke etage een en vier via wifi. Alles als Mesh Geen spontane her opstartingen ondervonden van de 7581 ook niet bij het aanmelden van de 1750. Internet snelheid lan is iets omhoog gegaan tegen over 6.**** versies. Wifi is nu compleet stabiel. Bereik lijkt zins de 7.01 groter van het wifi netwerk. Ik heb er nml een in de schuur hangen waar de deurbel altijd gebruik van maakte omdat de wifi vanuit binnen niet sterk genoeg was. Nu maakt de deurbel gebruik van wifi in huis en hangt de 1750 in de schuur er voor de kat zijn...... Of te wel ik ben tevreden o ja er moet ook iets veranderd zijn in de IPv6. Met de 6.** moest ipv6 uit want mijn vrouw kon niet op haar werk inloggen en nu met de 7.01 geen probleem. heb voor de zekerheid de 6.*** terug gehangen en onmiddellijk kon ze weer niet inloggen op haar werk. Ik kan dus tot nu toe niets anders zeggen als ik ben tevreden. Chris |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie