Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Mindcrime

tubejack schreef:

Hallo Michael,

Zet 5Ghz eens op een vast kanaal buiten de radar detectie.
Ik heb hier alles op kanaal 40 gezet en heb geen problemen
terwijl we aardig in de vliegroute van Schiphol zitten.

Groet,

Jack

Thx Jack, done en de melding is weg! Moest echt voor een moment 2,4Ghz uitzetten op 5Ghz verbindingen te forceren maar het werkt. Met bemerk een sterke affiniteit om 2,4Ghz te verkiezen boven 5Ghz. Mn MacBooks gingen altijd op 5Ghz maar nu in de buurt van de FritzBox op 2,4 en bij de repeaters op 5Ghz. Gedrag wat ik niet kan verklaren.
Maar ik ben verder. Kon kanaal 52 kiezen en die pakt hij prima.

Op welke kanalen vindt die radardetectie plaats? (in geval ik in de toekomst van kanaal wil veranderen)

Groet,

Michael

tubejack

Mindcrime schreef:
Op welke kanalen vindt die radardetectie plaats? (in geval ik in de toekomst van kanaal wil veranderen)

Groet,

Michael

Fijn dat het werkt Smile

Ik weet het eerlijk gezegd niet Michael, Wat ik wel weet dat er een aantal kanalen onder in en boven in bruikbaar zijn buiten de radar detectie. Het voordeel van 5Ghz is ook dat het signaal niet zo ver komt, dus de kans dat de buren elkaar gaan storen is veel kleiner.

Groet,

Jack

Mindcrime

Ik weet het eerlijk gezegd niet Michael, Wat ik wel weet dat er een aantal kanalen onder in en boven in bruikbaar zijn buiten de radar detectie. Het voordeel van 5Ghz is ook dat het signaal niet zo ver komt, dus de kans dat de buren elkaar gaan storen is veel kleiner.

Groet,

Jack

OK helder. Hier 18 2,4Ghz netwerken (plus gebruikers!) en 0 5Ghz netwerken gedetecteerd. Daarom ben ik heel erg geholpen met 5Ghz met een paar repeaters in huis. Er zijn er minder en je stoort anderen minder (daarom geen probleem met 2 extra repeaters....het komt niet heel ver itt 2,4 Ghz)
Nogmaals dank voor je snelle reactie! :-)

Prutser
https://www.lantech.nl/blog/wi-fi-5ghz-kanalen/

Kanalen 52 t/m 140 zijn blijkbaar DFS kanalen, daarbuiten blijven dus ... Ik heb hier alles (vast) op het onderste kanaal staan van de 5GHz band ...

Lowiekse
Mijn 5GHz staat op kanaal 56. Woon hemelsbreed op nog geen 5 km van Schiphol. Werkt uitstekend.
A day without laughter is a day wasted.
My opinion doesn't have to be the right one, but it's my opinion.

Mindcrime

Prutser schreef:

https://www.lantech.nl/blog/wi-fi-5ghz-kanalen/

Kanalen 52 t/m 140 zijn blijkbaar DFS kanalen, daarbuiten blijven dus ... Ik heb hier alles (vast) op het onderste kanaal staan van de 5GHz band ...

OK 36 genomen :-)
Anders dan met het vorige modem kiest hij er overigens voor om altijd 2,4Ghz kanalen te nemen. Zet ik 2,4 uit dan pakt hij wel 5Ghz. Punt is dat 2,4 wel nodig is voor wat domotica beneden en buiten. Echt jammer dit. Heb niet de super snelheid die ik eerst had via 5Ghz op mn MacBook bv. Eerst kon de WiFi het 500Mb makkelijk bijhouden. Nu dus niet meer. Of ik moet naar boven gaan. en bij een van de repeaters gaan zitten.
Maw 5Ghz doet het nu wel. Maar de Fritzbox kiest er steevast voor er geen connectie mee op te bouwen als het ook met 2,4 Ghz lukt. En die band zit hier Tsjokvol. En WiFI knijpt bij 2,4 Ghz mn internet snelheid af (en al helemaal op het interne netwerk).
Best wel triest. Ik denk dat ik toch ook maar ff XS4All ga bellen. Moet ik dan NOG een repeater naast mn router gaan zetten (en mn router WiFi uitschakelen???). To be continued.

Edit (stelde dat ik kanaal 116 had genomen....dat moest 36 zijn)
Gewijzigd door Mindcrime op 16 December 2018, 15:04

t541hoo

Je kunt toch ook de 2,4Ghz op de apparaten waarmee je graag met 5Ghz wilt communiceren uit zetten.

Roger

t541hoo schreef:
Je kunt toch ook de 2,4Ghz op de apparaten waarmee je graag met 5Ghz wilt communiceren uit zetten.
Dat kan op de meeste apparaten niet. De universele oplossing is twee verschillende SSID's gebruiken voor 2.4 GHz en 5 GHz en dan op het apparaat alleen het SSID van het gewenste netwerk te configureren.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

Mindcrime

t541hoo schreef:

Niet als je met die apparaten op andere plekken komt zonder 5Ghz.

Ik baal gewoon omdat het andere modem goed was ik ik zo stom ben geweest die terug te sturen en niet dit nieuwe model. Ik dacht nieuwer dus die gaat weer wat langer mee. Had dit niet kunnen bevroeden.

tubejack

Mindcrime schreef:
Ik baal gewoon omdat het andere modem goed was ik ik zo stom ben geweest die terug te sturen en niet dit nieuwe model. Ik dacht nieuwer dus die gaat weer wat langer mee. Had dit niet kunnen bevroeden.

Iets van oude schoenen Think Maar we zijn nog niet uitgeprobeerd. Zet het zendvermogen van 2,4Ghz op de 7581 eens heel laag b.v. op 12%

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021