Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
Prutser |
Geplaatst op 17 December 2018, 17:04
|
Activiteit » Gorinchem » 4205AA » Internet » Eigen modem » Fritz 7581 Berichten: 305 Lid sinds: 04 Mar 2017 |
Quote Mindcrime schreef: Solved. Dit lijkt het probleem: ....... Edit: typo en toevoeging bij repeater opmerking Uitstekende tip, dank voor het delen! |
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 17 December 2018, 21:25
|
Activiteit » Zoetermeer » 2726DS » Internet Bellen » Fritz!Box FB7581 + ASUS GT-AX1 Berichten: 164 Lid sinds: 20 Jan 2017 |
Quote Mindcrime schreef: ennelijk (en gelukkig maar) leren de Fritzbox en de 1750E repeaters ieder voor zich of heeft de 7.0.1 sw op de repeaters geen rader scan gedrag (zie mijn eerdere melding dat de repeaters hier in huis geen probleem hadden) Ik zie bij mijn 1750E's wel radar scan gedrag. Overigens beduidend minder sinds de 7.01 upgrade. Voor de upgrade trad het veel vaker op. |
|
|
Mindcrime |
Geplaatst op 18 December 2018, 09:23
|
Activiteit Berichten: 28 Lid sinds: 11 Aug 2010 |
Quote RuudvanMunster schreef: Quote Mindcrime schreef: ennelijk (en gelukkig maar) leren de Fritzbox en de 1750E repeaters ieder voor zich of heeft de 7.0.1 sw op de repeaters geen rader scan gedrag (zie mijn eerdere melding dat de repeaters hier in huis geen probleem hadden) Ik zie bij mijn 1750E's wel radar scan gedrag. Overigens beduidend minder sinds de 7.01 upgrade. Voor de upgrade trad het veel vaker op. OK goed. Dan doet ieder access point het dus voor zich. Ik was er niet meer ingedoken. Thanks. Wat over blijft is het puntje dat wanneer je een restart doet je eigenlijk wilt dat er geen radar blokkade op 5Ghz is zodat apparaten de juiste affiniteit krijgen toebedeeld en dat je dat dus voor AL je apparente wilt. Iedere telefoon, tablet, PC etc die 5Ghz ondersteund moet meteen even connectie maken. Kom je later zoals mijn dochter met telefoon en pc en er s een blokkade dan geldt voor die apparaten dat ze vast zitten aan 2,4Ghz. En het enige wat je kan doen is het herstarten van het modem en het voor alle apparaten opnieuw te doen. Tenzij iemand een list weet om de band affiniteit tabel te hacken. Ik hoe mij aanbevolen zolang er geen fix is. |
|
|
Mindcrime |
Geplaatst op 18 December 2018, 09:27
|
Quote Prutser schreef: Quote Mindcrime schreef: Solved. Dit lijkt het probleem: ....... Edit: typo en toevoeging bij repeater opmerking Uitstekende tip, dank voor het delen! YW. Troubleshooting is een ondergewaardeerd vak. Ik accepteer ieder compliment. |
|
|
onno |
Geplaatst op 18 December 2018, 09:40
|
Activiteit » hilversum » 1213rx » Internet Televisie Berichten: 11 Lid sinds: 16 Aug 2018 |
Een vraagje: kan ik 5 GHz ook gewoon uitzetten? |
|
|
EvertB |
Geplaatst op 18 December 2018, 10:18
|
Activiteit » Amsterdam » 1053WK » FritzBox7581 Berichten: 12 Lid sinds: 18 Apr 2017 |
Ja, bij Wireless->Radio Network het vinkje uitzetten (waarschijnlijk alleen in advanced view) |
|
|
Mindcrime |
Geplaatst op 18 December 2018, 10:21
|
Quote Ja, en als je niet veel buren op 2,4Ghz hebt en de snelheid (Ik download hier macOS updates met zo'n 45MB/s via 5Ghz/Fiber) niet nodig hebt, bespaart het zelfs energie. Ga naar [Wireless]->[Radio Network] scroll naar beneden en vink "5-GHz Frequency Band" uit. Edit: woordjes weggevallen |
|
|
thamarty79 |
Geplaatst op 20 December 2018, 07:33
|
Activiteit » Zaandam » 1503WN » Internet » FritzBOX 7581 » Basispakket Berichten: 7 Lid sinds: 11 Jul 2016 |
Misschien heeft iemand advies. Gisteren viel ineens een deel van me wifi weg. D.W.Z. de PC , Sonos (bedraad aangesloten) en diverse apparaten hadden geen verbinding meer. Opvallend was dat de macbook wel gewoon WIFI verbinding en internet verbinding had. Op de PC was het hele Wifi netwerk niet meer te vinden en op andere apparaten ook niet. Na herstart modem alles opgelost tot een uur later, weer geen internet site te openen en sonos viel uit. Wel gewoon WIfi verbinding en in het modem een actieve internet verbinding te zien. Na contact met de helpdesk een factory reset gedaan van het modem, dit werkte tot aan de avond goed. Weer dezelfde problemen en toen contact opgenomen met de helpdesk. Aan de lijn is niets te zien volgens hen en metingen zijn goed. Krijg nu een nieuw modem opgestuurd. Ik hoop dat dit het is maar ik twijfel. Als jullie dit zo lezen heeft iemand dan een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Heb inmiddels de wifi kanalen vast gezet op een rustig kanaal maar betwijfel of dit echt gaat helpen. Groet Martin |
|
|
rhuijben |
Geplaatst op 20 December 2018, 08:11
|
Activiteit » Capelle a/d IJssel » 2907 GA » Internet Televisie Berichten: 30 Lid sinds: 11 Sep 2018 |
Kan je iets zien in de log op de router? Gebruik je 5Ghz voor de wifi? 5Ghz in de hogere banden kan ineens wegvallen als er een 'radar' gedetecteerd wordt. (In mijn oude huis soms ook gewoon een storingsbron). Ik heb sindsdien 5 Ghz gewoon vast gezet op band 36 (nagenoeg ongebruikt door de buren), om dat probleem te voorkomen. Na zo'n wegval kiest een router een andere band en is eerst verplicht x seconde (hoog) te scannen of daar niet toevallig ook een radarsignaal zit. Minuten geen 5 Ghz was 'normaal' |
|
|
thamarty79 |
Geplaatst op 20 December 2018, 08:32
|
Activiteit » Zaandam » 1503WN » Internet » FritzBOX 7581 » Basispakket Berichten: 7 Lid sinds: 11 Jul 2016 |
Ik gebruik inderdaad 5GHZ voor Wifi, ik heb dat samen met de helpdesk op kanaal 36 gezet en nu voor test even uitgezet. Ik ga het controleren, ik zie wel erg veel activiteit op de 5ghz band, ik woon in een appartementen complex dus inderdaad erg veel ruis in de omgeving , bedankt voor je tip! Ben nu niet in de buurt van het modem maar zal vanavond kijken of ik meldingen in de logging zie! Nogmaals dank. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie