Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
roymarja
Boute bewering..!
Waar stoelt u dit op?
Voor zover ik AVM ken sinds 2003 zitten er bugs en tekortkomingen in hun producten. (bij concullegae helaas niet anders)
Ik kan me niet herinneren dat er toentertijd al een krapte op de arbeidsmarkt heerste.
Ik vrees dat het gewoon een kwestie van slordigheid is.
De slogan "made in Germany" is een loze kreet geworden in de loop der tijd.

Harmonieuze feestdagen gewenst!

tubejack
Ik krijg met geen mogelijkheid de 1750E meer in het Mesh netwerk. Ik heb me er maar bij neergelegd en de 7581 opgeruimd tot betere tijden. Het is ook niet zo heel belangrijk. Voorlopig mag een 7369 dienst doen. Dat trekt hij makkelijk met een pairbonded lijntje van 40/4. Voordat KPN de wijkkasten hier gaat upgraden en wij een ander modem nodig hebben, ben ik waarschijnlijk met pensioen. Bye-happy

Jer
In eerste instantie klapte de 7581 er enkele keren echt volledig uit na "radar detectie" op de 5ghz band. Hierbij verloren twee repeaters 1750E (mesh) permanent het 5ghz signaal.

Nadat de 7581 zichzelf gereset had, was daar zowel de 5ghz als de 2.4ghz band weer online; echter de twee repeaters bleven hangen op 2.4ghz (mesh) en kregen geen connectie met het 5ghz signaal.

Vervolgens de 7581 op een vast kanaal op de 5ghz band ingesteld en nu heeft alles een mesh netwerk op de 5ghz, maar is de 2.4 ghz weer verdwenen van de twee repeaters...

Mindcrime

Jer schreef:

In eerste instantie klapte de 7581 er enkele keren echt volledig uit na "radar detectie" op de 5ghz band. Hierbij verloren twee repeaters 1750E (mesh) permanent het 5ghz signaal.

Nadat de 7581 zichzelf gereset had, was daar zowel de 5ghz als de 2.4ghz band weer online; echter de twee repeaters bleven hangen op 2.4ghz (mesh) en kregen geen connectie met het 5ghz signaal.

Vervolgens de 7581 op een vast kanaal op de 5ghz band ingesteld en nu heeft alles een mesh netwerk op de 5ghz, maar is de 2.4 ghz weer verdwenen van de twee repeaters...

Correct. Als de router of death eTer reset wordt opnieuw bepaald of het apparaat op 2,4 of 5Ghz bij voorkeur heeft. Ligt 5Ghz er op het moment van reset uit en er kan wel een 2,4 connectie worden gemaakt, dan zal 2,4 de default zijn voor dat apparaat tot de volgende reset. Mocht je in een vliegroute zitten, wachten met resetten totdat het stil is. Zie mijn analyse en conclusie een of twee pagina’s terug. Anyways, te beinvloeden door het juiste moment van resetten te kiezen van zowep de router als de repeaters

Vanaf telefoon dus wellicht hier en daar krom geschreven

RuudvanMunster

tubejack schreef:

Ik krijg met geen mogelijkheid de 1750E meer in het Mesh netwerk. Ik heb me er maar bij neergelegd en de 7581 opgeruimd tot betere tijden. Het is ook niet zo heel belangrijk. Voorlopig mag een 7369 dienst doen. Dat trekt hij makkelijk met een pairbonded lijntje van 40/4. Voordat KPN de wijkkasten hier gaat upgraden en wij een ander modem nodig hebben, ben ik waarschijnlijk met pensioen. Bye-happy

Wat? En jij bent altijd zo tevreden over de 7581?

tubejack

RuudvanMunster schreef:

Was....

Prutser

tubejack schreef:

RuudvanMunster schreef:

Was....

De eerlijkheid ... Ik heb sinds een tijdje de 7581 in bridge mode staan met erachter een Edgerouter van Ubiquiti. Hoofdreden was het in gebruik nemen van 8 extra IP adressen wat op de FB een onwerkbare implementatie kent. Met daarachter weer een 7490 die alsnog Dect doet. In de meterkast is het inmiddels vechten om ruimte, maar de stabiliteit van het geheel is ongekend goed, ik kan niet anders zeggen. Als tegenprestatie bij het vervangen van de wasdroger een A++ warmtepomp modelletje gedaan om het extra stroomverbruik te compenseren. Fijne dagen allemaal!

tubejack
Update problemen opgelost, Mesh en alles werkt. Gewoon even rustig voor gaan zitten en spullen op bureau configureren i.p.v. klooien in een meterkast.
Ook een Ubiquiti Edgerouter Lite 3 achter de 7581 voor mijn webserver werkt als speer als exposed host.

Fijne feestdagenBye-happy. Wat het nu was? Ik vermoed dat die update naar 7.08 en het terugdraaien naar 7.01 voor de 1750E niet zo' n slim was Blush
Gewijzigd door tubejack op 24 December 2018, 10:39

tubejack
Kijkje achter de schermen van AVM Smile https://rooieduvel.tweakblogs.net/blo...lijn-+-ifa

Fijne feestdagen iedereen Bye-happy

RuudvanMunster

tubejack schreef:

Update problemen opgelost, Mesh en alles werkt. Gewoon even rustig voor gaan zitten en spullen op bureau configureren i.p.v. klooien in een meterkast.
Ook een Ubiquiti Edgerouter Lite 3 achter de 7581 voor mijn webserver werkt als speer als exposed host.

Fijne feestdagenBye-happy. Wat het nu was? Ik vermoed dat die update naar 7.08 en het terugdraaien naar 7.01 voor de 1750E niet zo' n slim was Blush

Ik zeg niets ...

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie