Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
RuudvanMunster

fmrama schreef:

Niet bij mij. Ik heb net eergister de 7583 in gebruik genomen.

Wordt die dan nu door XS4ALL uitgegeven? Ik zag op de AVM site dat hij alleen via de provider wordt geleverd.
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin

Prutser

RuudvanMunster schreef:

fmrama schreef:

Niet bij mij. Ik heb net eergister de 7583 in gebruik genomen.

Wordt die dan nu door XS4ALL uitgegeven? Ik zag op de AVM site dat hij alleen via de provider wordt geleverd.

Ik heb door te verlengen een 7583 gekregen omdat ik "bonded" afneem, anders kan je een 7590 krijgen ..

fmrama
Als je contractverlenging doet krijg je een 7583.

Jer
Tot nu toe lijkt de 7581 hier stabiel (glas) en zojuist 7.12 geinstalleerd.
Bij verlenging dacht ik voor de 7590 te gaan; maar zie nu ook de 7583 en ik kan niet plaatsen waarom de 7590 technisch de voorkeur zou krijgen (behalve misschien het uiterlijk).

https://nl.avm.de/producten/avm-produ...luitingen/

Prutser

Jer schreef:

Tot nu toe lijkt de 7581 hier stabiel (glas) en zojuist 7.12 geinstalleerd.
Bij verlenging dacht ik voor de 7590 te gaan; maar zie nu ook de 7583 en ik kan niet plaatsen waarom de 7590 technisch de voorkeur zou krijgen (behalve misschien het uiterlijk).

https://nl.avm.de/producten/avm-produ...luitingen/

De 7590 krijg je als je geen bonded afneemt, anders krijg je die 7583, daar zit het verschil ...

Gieter
Nog een klein verschil zit in de So bus voor ISDN.
Ook niet spannend voor meesten.

loekf
Hier ook maar verlengd met een 7590. KPN biedt hier 222 Mbps, dus geen reden voor bonded.

Ik zal het beste modem missen. Snif.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

lsluijter
Mijn 7581 had de laatste paar dagen last van spontane restarts, 5 of 6 keer op een dag. De System log is dan leeg, en in de supportdata staat ook geen crashlog. Waarschijnlijk een power probleem. De XS4ALL helpdesk heeft me een nieuw modem gestuurd, de 7590 (glasvezel).
Binnen een uurtje geconfigureerd, met stukjes van de 7581 config backup (VPN, telefoon, users) en draait als een zonnetje. WIFI is een stuk beter.

De 7581 heeft een Factory Reset gekregen, zit nu in de doos en gaat straks naar het postkantoor

Vaarwel aan dit geweldige "7581 problemen" forum, met bijna drie en een halfduizend entries.......

Loek S
Loek S

tubejack

loekf schreef:

Ik zal het beste modem missen. Snif.

Wij hebben ook een 7583 besteld, maar vermoed dat de 7581 nog wel even blijft. Bye-happy

Gieter
@tubejack
Stuur jij de 7581 niet retour?

Ik kwam ook nog een voor mij nieuwe naam tegen, Frixtender.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie