Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser
Ben nu al een paar dagen aan het worstelen met de 7583. In routed mode werkt hij als een tierelier, maar bridged mode verrekt hij. De manier waarop het met de 7581 werkt (Instellen als gewone router en vervolgens in de config de regel mode = dsldmode_routed wijzigen naar mode = dsldmode_full_bridge; en de checksum aanpassen), dat werkt dus niet.

Nog geen zin gehad om tussen de Unifi router die PPPoE doet en de 7583 mee te kijken wat daar nu gebeurt, maar daar lijkt het mis te gaan. DSL komt wel netjes op zie ik op de webgui op 169.254.1.1. Het lijkt wel of die bridged mode in zijn geheel verdwenen is. XS4ALL ook maar even een mail gestuurd voor hulp ...

Iemand ook al met bridged mode aan het testen geweest?

Jan Doedel
Elke avond flink oplopende CRC fouten met de 7583 en daarbij haperende tv beelden en geluid. Gisteren de nieuwe versie erop gezet: 07.13. Tot vanavond 20.30 geen enkele fout. Zelfde 'problemen' ook met de vorige firmware versie. Met 7581 soms weken geen enkele fout. Ik kijk het nog even aan, mijn huisgenoten beginnen nl. hier al te mopperenShock.

fmrama
Ik had er ook last van, op 1 dag ca. 1300 fouten. Vanmorgen om 11 uur de spanning er een aantal minuten afgehad. Tot nu toe 0 fouten. Ik ben benieuwd wat het morgenochtend geeft.

Jan Doedel
Het ging hier ongeveer 18-24 uur goed na het spanningsloos maken, tenminste met de vorige firmware versie 07.12 en daarna constant dezelfde problemen. Wat wel opvallend is, dat het meestal in de avond begintHelpless.

Gieter
Ik ben benieuwd of het helpt, als je de lease time op 1 dag zet.
Gieter voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

RuudvanMunster

tubejack schreef:

RuudvanMunster schreef:

[quote name=tubejack post=9841]
Mijn eerste indruk was dat hij met 7.12 veel sneller de DSL verbinding opbouwde. Met 7.01 duurde dat een kwartier. Ik ben benieuwd of ik nu mijn wekelijkse error burst kwijt ben ...

Ook met 7.01 is hier de DSL vlot op. Dat was eigenlijk, met de 1e software versies al zo 6.54?

Met 7.01 was de 7581 regelmatig bijna 15 minuten aan het opbouwen tot er een stabiele verbinding was. Ik was stomverbaasd dat ik vandaag na de update floep zo weer verbinding had...
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin

Jan Doedel

Gieter schreef:

Ik ben benieuwd of het helpt, als je de lease time op 1 dag zet.

Lease time stond op 10 dagen, staat nu op 1 dag... Hoop dat dit wat solaas biedt!

fmrama

Jan Doedel schreef:

Het ging hier ongeveer 18-24 uur goed na het spanningsloos maken, tenminste met de vorige firmware versie 07.12 en daarna constant dezelfde problemen. Wat wel opvallend is, dat het meestal in de avond begintHelpless.

Hier vannacht ook weer fouten op 1 lijn. Toch maar eens de dsl kabel nalopen. Ik zag dat de mantel niet meer netjes om draadjes zit bij het stekkertje. Nu vraag ik me af of het zo erg is, die fouten. Het valt nog binnen de marge.

Gieter

fmrama schreef:

Ik zag dat de mantel niet meer netjes om draadjes zit bij het stekkertje. Nu vraag ik me af of het zo erg is, die fouten. Het valt nog binnen de marge.

Ja, dat kan wel degelijk een probleem zijn.
Hier ook wel een kabel gehad die er goed uit zag en op het test apparaat goed bleek.
Toch nog steeds een rare storing.
Nog eens in het test apparaat. Buigen. Ik zag een heel gemeen foutje.
Nieuwe kabel er in. Foutloos.
Een test apparaat waarmee je dit soort fouten direct vind, ligt ook buiten mijn budget.

richard01

fmrama schreef:

Jan Doedel schreef:

Hier vannacht ook weer fouten op 1 lijn. Toch maar eens de dsl kabel nalopen. Ik zag dat de mantel niet meer netjes om draadjes zit bij het stekkertje. Nu vraag ik me af of het zo erg is, die fouten. Het valt nog binnen de marge.

Kijk eens op YouTube bij:
https://youtu.be/z_z1j4PJmtY
vanaf 1 minuut 50 vwb kabels.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.14) BVDSL, telefoon FON1 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (7.12 in LAN Bridge). Ohne MESH.
Alle DECT producten van AVM uiteindelijk verkocht vanwege de FB 7581.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie