Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!OS 7
Gieter
Het kan ook gewoon een hardware probleem zijn.

Als ik onverklaarbare dingen zie, begin ik opnieuw.
Firmware er nieuw op
Alles met de hand instellen.
Alleen het adresboek komt dan uit de back-up.
Gelukkig komt dat niet vaak voor.

Bij een echt grote verandering in het OS of na veel wazige beta's doe ik dit ook zo.
Soms maak ik ook een screenshots pdf. Mocht mijn geheugen mij in de steek laten.

Roger

Gieter schreef:

Die backspace is blijkbaar een speedkey voor terug gaan.
2 keer op een pagina waar je niets kunt is uitloggen.

Dat zal het zijn. Backspace is (in elk geval in Firefox) inderdaad een shortcut voor Back. Doordat de textbox met de repeaternaam disabled is, zal de backspace worden geconsumeerd door de browser zelf.

Je zou verwachten dat het aantal backspaces dat nodig is om op de login pagina terug te komen gelijk is aan het aantal pagina's dat je in de FRITZ!OS UI hebt bezocht, maar dat is niet het geval. De oorzaak daarvan zal wel zijn dat de hele FRITZ!OS UI via JavaScript wordt bestuurd waardoor je volgens de browser op dezelfde pagina bent gebleven.

Weer wat geleerd!

sciurius schreef:

Van een gecontroleerde uitlog verwacht ik dat je na inloggen in het startscherm komt.
Maar na inloggen na zo'n ongecontroleerde uitlog ga je verder daar waar je bezig was. Dus het is echt iets anders.

Mee eens.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

sciurius

Roger schreef:

Dat zal het zijn. Backspace is (in elk geval in Firefox) inderdaad een shortcut voor Back. Doordat de textbox met de repeaternaam disabled is, zal de backspace worden geconsumeerd door de browser zelf.

Dat zou heel vreemd zijn. Net geprobeerd: Ingelogged op de 1750E en op het beginscherm. Geen van de keys Backspace, Delete en Escape doet iets. Op de 7853 eveneens.

Of heb je zelf een rare binding voor je backspace opgezet?

Gieter
Zoals @roger al vermelde op het xs4all forum.
1750E/7.20 is momenteel weggehaald uit de download.
Er is alleen nog een nieuwere 7.20 inhaus.

Dat doen ze alleen, als er zeer binnenkort een update is.

De 7.20 UI op mijn 1750E is soms ook extreem traag.
En recovery lukt niet.

Roger

sciurius schreef:

Roger schreef:

Dat zou heel vreemd zijn. Net geprobeerd: Ingelogged op de 1750E en op het beginscherm. Geen van de keys Backspace, Delete en Escape doet iets. Op de 7853 eveneens.

Of heb je zelf een rare binding voor je backspace opgezet?

Windows 10 Pro, Firefox 82.0.2 (64-bit), standaard keyboard shortcuts (die kun je in Firefox voor zover ik weet ook niet aanpassen).

Gebruik jij misschien Linux? Onder Linux blijkt backspace namelijk geen shortcut voor Back te zijn in Firefox. Niet consistent, maar er zal wel een reden voor zijn.

Roger

Gieter schreef:

Zoals @roger al vermelde op het xs4all forum.
1750E/7.20 is momenteel weggehaald uit de download.
Er is alleen nog een nieuwere 7.20 inhaus.

Dat doen ze alleen, als er zeer binnenkort een update is.

Ik dacht eerder aan problemen met 7.20 als reden. Wat jij zegt kan natuurlijk ook, maar de vorige update info wordt gewoonlijk pas verwijderd als de nieuwe er is.

Een andere mogelijkheid is gewoon slordigheid (bij AVM helaas eerder regel dan uitzondering). Voor de repeaters 600, 1200, 2400 en 3000 is op 29/10 FRITZ!OS 7.21 verschenen, maar niet voor de 1750E. Misschien heeft de JUIS-beheerder de update data voor alle repeaters (inclusief de 1750E) weggehaald en zich niet gerealiseerd dat er die dag geen update voor de 1750E bij zat. Wie het weet mag het zeggen.

Een update voor de 1750 lijkt er ook niet op heel korte termijn aan te komen. AVM zegt op Twitter niet alleen dat ze niet kunnen zeggen wanneer er een update komt (dat zeggen ze altijd), maar ook dat niet vast staat welke versie dat dan wordt.

De 7.20 UI op mijn 1750E is soms ook extreem traag.

Dat is bij de 1750E eigenlijk altijd al het geval geweest (wel afhankelijk van de pagina). De CPU van deze repeater is niet bepaald krachtig.

En recovery lukt niet.

Recoveries gaan bij mij eigenlijk altijd zonder problemen. De belangrijkste succesfactor is dat ik de PC voorafgaand aan een recovery altijd het vaste IP-adres 192.168.178.10 geef (dus geen DHCP).

Gieter
Met traag bedoel ik b.v.
Dat na intoetsen van het wachtwoord het een hele minuut duurt totdat het overzicht scherm er staat.

Dat recover probeerde ik ook met een vast IP.
Heb het vaker gedaan.
Het verschil kan zijn, dat f-prot er nu af is.
MS beveiliging ook als het uit is, moeilijk blijft doen.

sciurius

Roger schreef:

Gebruik jij misschien Linux? Onder Linux blijkt backspace namelijk geen shortcut voor Back te zijn in Firefox. Niet consistent, maar er zal wel een reden voor zijn.

Verrassend.

https://www.laptopmag.com/articles/disable-backspace-chrome-ie-firefox

Roger
Werkt als een tierelier Cheer Dank je! Wel apart dat backspace de enige toets lijkt te zijn waarvan je de actie kunt aanpassen.

Gieter
Ik weet niet wat ze aan het doen zijn.
Maar avm.de/service/downloads/update-news/ is ook al een paar dagen leeg.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!OS 7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
FRITZ!WLAN 3000 WiFi repeater WiFi : 21 18 Aug 2020
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3686 25 Dec 2019
Advertentie