obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

RuudvanMunster schreef:

Afgelopen nacht een tamelijk grote upload gedaan (update DropBox). Gedurebnde deze tijd krijg ik diverse malen de melding:
Registration of Internet telephone number ([number]) failed.
Kennelijk kan de 7581 grotere upload niet aan. Heeft een van jullie dit ook wel eens meegemaakt?
Betreft 7581, Fritz!OS 7.12.


Nog nooit Ruud en ik maak wel eens dikke back-ups. Lijkt me eerder iets van prioriteiten, dat telefonie altijd voorrang heeft op de rest van het verkeer. Dat kun je instellen, maar volgens mij staat dat standaard al goed. Het kan ook gewoon toeval zijn dat op dat moment de voip server problemen had.
 
Prutser

RuudvanMunster schreef:

Afgelopen nacht een tamelijk grote upload gedaan (update DropBox). Gedurebnde deze tijd krijg ik diverse malen de melding:
Registration of Internet telephone number ([number]) failed.
Kennelijk kan de 7581 grotere upload niet aan. Heeft een van jullie dit ook wel eens meegemaakt?
Betreft 7581, Fritz!OS 7.12.


Zelfde als TubeJack, ik upload elke nacht automatisch een paar GB naar mijn eigen externe cloud en deze melding heb ik nog nooit gezien en mijn telefonie zit niet bij XS4ALL maar elders, netwerktechnisch dus nog één stapje verder. Het zal - hoop ik - toeval zijn dat je voiceprovider even een uurtje aan het updaten was of zo.
 
RuudvanMunster

Prutser schreef:

RuudvanMunster post=10617

Afgelopen nacht een tamelijk grote upload gedaan (update DropBox). Gedurebnde deze tijd krijg ik diverse malen de melding:
Registration of Internet telephone number ([number]) failed.
Kennelijk kan de 7581 grotere upload niet aan. Heeft een van jullie dit ook wel eens meegemaakt?
Betreft 7581, Fritz!OS 7.12.


Zelfde als TubeJack, ik upload elke nacht automatisch een paar GB naar mijn eigen externe cloud en deze melding heb ik nog nooit gezien en mijn telefonie zit niet bij XS4ALL maar elders, netwerktechnisch dus nog één stapje verder. Het zal - hoop ik - toeval zijn dat je voiceprovider even een uurtje aan het updaten was of zo.

Ik hoop dat jullie gelijk hebben. Het kan inderdaad toeval zijn.
Bedankt!
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin
 
Roger

Roger schreef:

Als mijn lijn met de 7590 stabiel blijkt, gaat de 7581 retour XS4ALL Bye-happy

De 7581 is gisteren retour XS4ALL gegaan. Auf nimmer wiedersehen.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
Gondelier

Roger schreef:

Roger post=10372

Als mijn lijn met de 7590 stabiel blijkt, gaat de 7581 retour XS4ALL Bye-happy

De 7581 is gisteren retour XS4ALL gegaan. Auf nimmer wiedersehen.


@Roger
De “Schnaps und Leberkase” zie ik tegemoet.
Thumbs Up
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!
 
Roger
Uit het draadje Fritz!OS 7:

jo schreef:

FRITZ.Box_7581-07.12-72473M-LabTEST.image
05-11-2019
hulpkanaal van xs4all (nog)Zip It

https://hulp4all.com/FB7581/Beta/

Goed gespot! Er zijn geen release notes, maar er zit in elk geval een DSL-firmware update in (A2pvfbH045o). Mogelijk lost deze het syncverliesprobleem op. Ik kan het helaas niet meer testen.

Broadcom heeft de DSL-firmware op 18 augustus gemaakt en AVM heeft ze op 18 oktober verwerkt in genoemd image. Het build type is 1006 (TEST). Ik denk dat er uiteindelijk nog een PLUS-image gaat komen (build type 1007).
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
tubejack
Ik heb nog wel een 7581 en hem even geïnstalleerd. Bye-happy
 
RuudvanMunster

tubejack schreef:

Ik heb nog wel een 7581 en hem even geïnstalleerd. Bye-happy


We zijn benieuwd!
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin
 
tubejack

RuudvanMunster schreef:


We zijn benieuwd!


Ik wacht het rustig af Ruud en heb net alle DECT toestellen aangemeld.
Aan de fysieke VDSL lijnen kan het niet meer liggen, met een 7369 is het zéér stabiel.
Blijft het modem over.... Bye-happy
 
tubejack
Wat opval met de nieuwe DSL driver A2pvfbH045o is dat de upload weer heerlijk kan pieken. Het is net alsof soms de turbo aangezet wordt, Niet lang zeg een of 2 seconden ramt hij soms wel naar > 13mbit/sec. Voor een webpagina opvragen van mijn site is dat natuurlijk top Thumbs Up De normale doorvoer is ruim 6mbit/sec. De lijn zelf is nu precies 2 dagen stabiel Smile

1. DSL actief sinds:
2 dagen, 0 uur, 3 minuten
VDSL2 8b (ITU G.993.2)
2. DSL actief sinds:
2 dagen, 0 uur, 3 minuten
VDSL2 8b (ITU G.993.2)

@AVM @XS4ALL. kan die driver niet zo gemaakt worden, dat de up-load voorrang krijgt?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 jan 2021
Advertentie