Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
Jan Doedel |
Geplaatst op 24 August 2019, 11:30
|
Activiteit Berichten: 37 Lid sinds: 26 Jul 2017 |
Hier lopen vnl. in de avond de fouten op met als resultaat een haperende tv. Op internet vaak een ladend filmpje... Heb ondertussen de 7581 er maar weer tussen geknutseld en tot nu toe geen problemen. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat.... We gaan het beleven. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 24 August 2019, 12:06
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Hier lopen vnl. in de avond de fouten op met als resultaat een haperende tv. Op internet vaak een ladend filmpje... Heb ondertussen de 7581 er maar weer tussen geknutseld en tot nu toe geen problemen. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat.... We gaan het beleven. Gebruik je wel het nieuwe aansluit materiaal? dat bij élke Fritzbox is bijgeleverd. |
|
|
Gieter |
Geplaatst op 24 August 2019, 13:51
|
Moderator » Internet TV » 5490 » Aria 7 Berichten: 423 Lid sinds: 03 Apr 2019 |
De grootste veroorzaker van storingen waren hier de CCA kabels. Ik dacht dat ik koper gekocht had, maar het bleek CCA. Ze kunnen niet tegen beweging. |
|
|
fmrama |
Geplaatst op 24 August 2019, 13:54
|
Activiteit » Internet Bellen » Fb 7583 Berichten: 465 Lid sinds: 10 Jul 2011 |
Ik heb de y kabel van de fritz maar weer aangesloten en verlengt met de utp kabel. Deze lagen er nog door het aanvoergat in de muur. Op de 7581 had ik een zelfgemaakte y kabel. En dat ging zonder problemen. Nu maar eens kijken of dmv de orginele kabel de storingen minder worden. |
|
|
sjoerd |
Geplaatst op 24 August 2019, 14:38
|
Activiteit » 1214KA Berichten: 3 Lid sinds: 24 Aug 2019 |
Weet niet of dit de juiste plek is, maar vraag me af of iemand dit herkent:
Ik heb geprobeerd:
Dat laatste lijkt te werken; ik heb weer een stabiele verbinding. Ik ben benieuwd of iemand dit ook heeft meegemaakt. Ik weet nu niet 100% zeker of het probleem is verholpen door de downgrade of door de reset van alle instellingen (die daarmee gepaard gaat). Ik zal binnenkort toch een keer weer upgraden naar 7.12, maar vandaag eerst even kijken of het stabiel blijft. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 24 August 2019, 14:47
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Ik heb de y kabel van de fritz maar weer aangesloten en verlengt met de utp kabel. Deze lagen er nog door het aanvoergat in de muur. Op de 7581 had ik een zelfgemaakte y kabel. En dat ging zonder problemen. Nu maar eens kijken of dmv de orginele kabel de storingen minder worden. Verlengt met UTP kabel? Heb jij dan geen KPN aansluitdoos en je modem dicht bij dat ISRA punt? De meeste problemen komen door extra interne bekabeling binnenshuis. Het ene modem is hier meer gevoelig voor dan het andere. Ook als je naar een andere techniek gaat b.v. van profiel 8B, 17A naar b.v. 35B dan gaat het DSL spectrum veel verder van 8Mhz, 17... naar 35Mhz dat is veel gevoeliger voor storingen van buitenaf. |
|
|
fmrama |
Geplaatst op 24 August 2019, 15:21
|
Het isra punt zit in de kelder. Die grenst aan de woonkamer. Door de muur een gaatje naar de kelder. De fritz staat in de woonkamer op de kast. (En alle overige kabels zo uit het zicht) De bijgeleverde y kabel is net een metertje te kort. Dan de rj 11 plug van de y kabel in een rj 45 verlengstekkertje. En vandaar de bijgeleverde ethernet kabel naar de fritz. Als dit het aantal storingen vermindert , laat ik het zo. Anders even aan de eerdere 7581 kabel het stekkertje vernieuwen. Overigens is de lijn die de storingen geeft al wat “brak” ergens onderweg naar de centrale. Kpn heeft dit een keer vastgesteld. Er zit ook duidelijk verschil in mbits. Ca. 34 om 22. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 24 August 2019, 15:34
|
Het isra punt zit in de kelder. Die grenst de rj 11 plug van de y kabel in een rj 45 verlengstekkertje. En vandaar de bijgeleverde ethernet kabel naar de fritz. Helder. Wat betreft die 2e lijn. Daar zou ik zelf KPN eens na laten kijken. Ze zijn hier ook een paar keer geweest voordat het goed was. |
|
|
fmrama |
Geplaatst op 24 August 2019, 15:40
|
Kpn wilde verder niet graven. Ze zijn een keer of 4 al hier geweest. Omdat ik qwa snelheid met bonding ruim de maximale snelheid van 50 mbits haal. Het zou hooguit rond de 65 uitkomen. Tja dan doen ze verder niks. Ik wacht nog steeds dat xs4all op het glas van caiway mag. Die aansluiting ligt nl al in de meterkast. |
|
|
Jan Doedel |
Geplaatst op 24 August 2019, 16:06
|
Activiteit Berichten: 37 Lid sinds: 26 Jul 2017 |
Hier lopen vnl. in de avond de fouten op met als resultaat een haperende tv. Op internet vaak een ladend filmpje... Heb ondertussen de 7581 er maar weer tussen geknutseld en tot nu toe geen problemen. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat.... We gaan het beleven. Gebruik je wel het nieuwe aansluit materiaal? dat bij élke Fritzbox is bijgeleverd. Alles aangesloten met de nieuwe bijgeleverde kabel.... Op dit moment is de 7581 17 uur aangesloten en nog steeds zonder fouten. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie