Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack
Ook hier om te proberen 2 oude Siemens Gigaset AS18H DECT toestellen uit een la gevist en kunnen aanmelden als toestel nummer 5 en 6. Nu is dat aanmelden wel vaker gelukt, dus even afwachten of ze blijven werken. Think

Tip vóór het aanmelden eerst de Siemens toestellen helemaal resetten Menu ==> Instellingen ==> Handset ==> Reset handset en dan in hetzelfde menu HS aanmelden met pincode 0000. Dan in de Fritz Box DECT ==> Cordless Telephones ==> Configure New Device. De rest wijst zich vanzelf Smile

Roger
Ik heb zo-even wat getest met verschillende Gigaset toestellen:
  1. Gigaset A585 setje (3xA58H) via FON1: registratie n.v.t., belt bij oproep met grote vertraging (10 seconden), toont alleen nummer beller.
  2. Gigaset A400: belt wel bij test tijdens registratie, belt bij oproep meteen, toont naam beller uit telefoonboek 7581.
  3. Gigaset A58H: belt niet bij test tijdens registratie, belt bij oproep met vertraging (5 seconden) of helemaal niet, toont naam beller uit telefoonboek 7581.
  4. Gigaset C300: belt wel bij test tijdens registratie, belt bij oproep meteen, toont naam beller uit telefoonboek 7581.
Opmerkingen:
  • In alle gevallen heb ik vanaf de handset geen toegang tot het telefoonboek in de 7581. In test 1 is dat sowieso niet mogelijk, de toestellen in testen 2, 3 en 4 ondersteunen kennelijk geen CAT-iq 2.0 (weten we dat ook weer, je vindt helaas nergens informatie over de exacte functies van een toestel).
  • Het tonen van de naam van de beller in testen 2, 3 en 4 is waarschijnlijk GAP feature N.34 (Calling Name Identification Presentation, CNIP). Dit is optioneel, maar kennelijk op alle gebruikte handsets geïmplementeerd.
  • Voor het niet bellen van de A58H bij een oproep maakt het niet uit of de oproep intern of extern is.
  • Bij de C300 kun je bij registratie geen PIN invoeren, dus verplicht de default 0000 gebruiken Whip
  • Bij externe gesprekken was de codec in alle gevallen G.711. Je kunt van interne gesprekken helaas geen details zien.
De A58H heeft duidelijk problemen met de 7581. Helaas heb ik DECT nooit getest toen ik nog een FB7340 had (ik had toen nog ISDN-telefonie bij KPN). Maar als ik naar de resultaten met de A400/C300 kijk, lijkt de A58H toch eerder de boosdoener.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

mimisiku
zojuist contact gehad met AVM in Berlijn en een helpdeskmedewerker van XS4ALL. De Fritz!Fon reeks telefoontoestellen werken niet meer op de nieuwe FritzBoxen. In Duitsland is de support op deze EIGEN toestellen uitgeschakeld! Hun advies: koop een losse DECT basisstation of zet een oudere FB in voor DECT. Ook de helpdesk van XS4ALL geeft nu hetzelfde scenario. Dus iedereen die een FritFON toestel heeft weet nu waar hij aan toe is.

tubejack
Wat slecht Mimisiku. Sad Ik heb net 4 nieuwe Fritz Fon C5 toestellen gekocht Shock Heb je dat misschien ook zwart op wit in de vorm van een mail of zo.
Gewijzigd door tubejack op 12 June 2017, 13:42

tubejack
dubbel

RuudvanMunster

mimisiku schreef:

zojuist contact gehad met AVM in Berlijn en een helpdeskmedewerker van XS4ALL. De Fritz!Fon reeks telefoontoestellen werken niet meer op de nieuwe FritzBoxen. In Duitsland is de support op deze EIGEN toestellen uitgeschakeld! Hun advies: koop een losse DECT basisstation of zet een oudere FB in voor DECT. Ook de helpdesk van XS4ALL geeft nu hetzelfde scenario. Dus iedereen die een FritFON toestel heeft weet nu waar hij aan toe is.

@AVM @XS4ALL Als dat waar is, is er sprake van pure misleiding. Vraagt om een rechtszaak!
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin

tubejack
Gelukkig hebben we nog wel 2 Fritz boxen 7369Smile Dus de komende jaren zingen we het nog wel uit.
Maar ik ga er gewoon vanuit dat het een misverstand is. Dat net als oude Fritz boxen oude Fritz Fon's ook niet meer ondersteund worden.

Dit is trouwens het nieuwe top model de 7590.
https://nl.avm.de/cebit-2017/fritzbox...zbox-7590/

[....] Tot de volledige uitrusting behoort een complete telefooncentrale met DECT-basis en antwoordapparaat. [...}

dateq
Vandaag ben ik gebeld voor een klanttevredenheidsonderzoek.

Laten we zeggen dat ik niet mild was. De persoon aan de telefoon schrok van het aantal meldingen op deze website over het "Modem van de Hel" (Yeah, right)

Ik wordt donderdag gebeld door de technische afdeling. Gaat natuurlijk helemaal niets uitmaken, maar goed.. Ik heb gezegd dat wanneer over een maand er nog steeds niets is gebeurd/veranderd in deze situatie, ik mijn abonnement op ga zeggen. Dan zijn we meer als 7 maanden verder, zonder ook maar enige oplossing of afdoende tegemoetkoming.

To be continued

loekf

dateq schreef:

Vandaag ben ik gebeld voor een klanttevredenheidsonderzoek.

Laten we zeggen dat ik niet mild was. De persoon aan de telefoon schrok van het aantal meldingen op deze website over het "Modem van de Hel" (Yeah, right)

Ik wordt donderdag gebeld door de technische afdeling. Gaat natuurlijk helemaal niets uitmaken, maar goed.. Ik heb gezegd dat wanneer over een maand er nog steeds niets is gebeurd/veranderd in deze situatie, ik mijn abonnement op ga zeggen. Dan zijn we meer als 7 maanden verder, zonder ook maar enige oplossing of afdoende tegemoetkoming.

To be continued

Tja... als je dit modem nog steeds "Eersteklas draadloos modem t.w.v. € 199,-" op je website durft te noemen ben je naar je klanten of ongeloofelijk dom of erg arrogant.

Er zijn nu toch wel genoeg klachten geweest.

Ik vind de situatie momenteel na 7 maanden "beetje acceptabel", ding zit nog steeds vol bugs. De gemiddelde gebruiker zal er mee kunnen werken, maar feature complete is ie nog lang niet.

Ik kijk uit naar een telefoontje voor een enquete.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

fmrama
Ze beginnen met de 7590 als 'topmodel', 'vlaggeschip'.... Het vorige als vlaggeschip aangeduid model, de 7581, was maar net optijd in de haven. Anders was ie mooi gezonken.LOL

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie