Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
robmeerwijk
Gekmakend. Servicepagina van Xs4all:

"7581: De telefoon aansluiten op de FRITZ!Box is nog nooit zo eenvoudig geweest."

https://www.xs4all.nl/service/dienste...697581.htm

De pagina "dect toestellen installeren" is helemaal hilarisch. Leeg. Blijkbaar weten ze het bij xs4ll ook niet meer.

https://www.xs4all.nl/service/dienste...lleren.htm

Probeer al een maand mijn fritz fon dect toestellen aangesloten te krijgen. Mijn oude modem was stuk, moest terug en ik heb rommel teruggekregen die ik niet terug kan sturen. En Xs4all blijft stil. Niet eens excuses. Alleen maar het aanbod dat ik een log mag opsturen. Ik wou dat ik kon overstappen, maar ik kan alleen kiezen tussen xs4all (first class internet 4mb/s) en kpn of telfort, meer hebben we hier niet op het platteland. Het verhaal van de kat en de hond.

Wat mij het meeste ergert is:
1) De arrogantie om gewoon niet te reageren (AVM en XS4all) of met loze opmerkingen ("factory reset schijnt soms te werken voor sommige klanten")
2) Dat ik niet gewoon per ommegaande een wel werkend modem krijg opgestuurd
3) Dat er geen refund komt voor het niet kunnen gebruiken van de telefoon
4) Dat je blijkbaar de pretentie kunt hebben van "first class internet" en dan ongeteste modems uit te durven rollen
5) En dat ik elk jaar een brief krijg over een prijsverhoging in verband met de continue verbetering van het netwerk, maar dat ik nog steeds op 4mbit ADSL zit. Ze zouden toch een keer een ADSL2+/VDSL2 hier in de centrale kunnen zetten. Ze hebben er vast wel afgeschreven exemplaar in de kast staan.
Gewijzigd door robmeerwijk op 27 January 2017, 22:44

robmeerwijk
Bericht van XS4ALL

Beste Rob Meerwijk,

Bedankt voor uw bericht.

Het is bij ons bekend dat meerdere klanten problemen ondervinden bij het koppelen van hun telefoon apparaten door middel van DECT. Om tot een oplossing te komen moet de firmware aangepast worden zodat het probleem verholpen wordt. Om het probleem te kunnen vinden hebben wij voorbeelden nodig en informatie zodat AVM weet wat aangepast kan worden. Zonder deze informatie is het onmogelijk om te weten te komen wat het probleem veroorzaakt.

Daarom wil ik u nogmaals vriendelijk verzoeken de instructie van mijn collega uit te voeren en vervolgens de SupportFile naar ons toe te sturen. Met deze informatie kunnen we bij AVM aankomen en kunnen we samen tot een oplossing komen.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Sébas van der Voort
Technische Helpdesk

XS4ALL Internet bv

Internet: www.xs4all.nl
Telefoon Consumenten: 020 398 76 66
Telefoon Zakelijk: 020 398 76 56

Mijn antwoord:

Bij deze de supportfile, alhoewel ik het nut niet zie. Er zijn mensen die op 3 verschillende modems geprobeerd hebben te connecten. En 3 keer geen succes. Volgens mij moet AVM gewoon even zelf zo'n modem uitpakken en proberen en ophouden struisvogeltje te spelen over de ruggen van hun klanten.

Maar ondertussen is er nog steeds geen acceptabele oplossing inmiddels een hele maand niet normaal kunnen bellen en wel betalen. Ik denk erover om mijn volgende betaling te storneren en XS4all in gebreke te stellen.

Dect
Gek makend inderdaad.
De ene supportfile is blijkbaar de andere niet. Zelf uitpakken? Een router? Nou , nee, daar hebben we toch die Nederlanders voor?Mad

wevedeka
Vandaag antwoord van AVM:

Wij hebben begrip voor uw situatie. Het is uiteraard onaangenaam als de FRITZ!Box niet functioneert als gewenst. In de analyse hebben wij ook FRITZ!Boxes intern getest. Inzake het beschreven DECT mankement konden wij inmiddels de beschreven fout reconstrueren en konden hierbij de oorzaak vaststellen. Wij werken onder hoogspanning aan een nieuwe FRITZ!OS dat deze wijzigingen omvat. Zodra er nieuwe informatie ten opzichte van een termijn zijn gaan wij u op de hoogte houden.

Op dit moment kan ik u alleen om geduld vragen.

Wait dus afwachten.............

RuudvanMunster
Afgelopen week heb ik intensief contact gehad met XS4ALL. Ze zijn de ontkenningsfase voorbij. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan de DECT problemen van de 7581. Als trouwe klant heb ik een 7369 in bruikleen gekregen. Die doet het prima voor de time being. Mist enkele voordelen van de 7581, zoals een beter WLAN en haalt iets minder upstream ( 6 Mbits/s i.p.v. 8 als ik me goed herinner).
Het kwam allemaal vrij snel goed na een klacht die ik op klantenkompas had geplaatst.
Zoals ik de situatie nu ervaar: Organisaties als XS4ALL werken met een relatief kleine kern van mensen die er echt verstand van hebben en een flexibele schil van (vermoedelijk) studenten. Ondanks maatregelen zoals workflow is die schil niet altijd (onderling) goed geïnformeerd. Die schil is ook vooral ingericht op klanten die soms moeite hebben de aan/uit knop te vinden, om het maar eens plastisch uit te drukken. Ik kan me ook goed voorstellen dat je daar niet alleen maar duurdere ict-ers op zet. Mijn grootste ongenoegen was dan ook de traagheid waarmee het probleem werd opgeschaald.
Moeten we nu allemaal naar klantenkompas? Dat is een optie. Maar misschien is het goed er eerst tegen de helpdeskmedewerker duidelijk over te zijn dat je iemand uit de kern van XS4ALL wilt spreken. Ik denk niet dat ze nu met 7369's gaan strooien ineens. Zo veel hebben ze misschien niet op voorraad. Maar ze zijn vast bereid de trouwe klanten die nu even geen kant op kunnen op die manier te helpen. Ze hebben me verzekerd dat ze het zelf ook erg vervelend vinden.
Wat AVM betreft (en misschien ook een beetje XS4ALL): het is wel de tand des tijds. In de gekte van de concurrentie producten (te) snel op de markt brengen. Ik kom dat met meer ICT producten tegen...
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin

tubejack
Omdat er mogelijk problemen waren met mijn 7369 Fritz!box vandaag een 7581 gekregen. Vooraf de tip van de helpdesk gekregen om hem niet meteen aan te sluiten op de DSL lijn of netwerk. Maar even 1:1 enkel met alleen een enkele PC en een UTP kabeltje via een van de LAN poorten om de basis dingen er in te zetten.

Helaas ook bij mij is de vreugde van korte duur. De Siemens Gigabit DECT toestellen hebben even gewerkt en gaan nu niet eens meer over als ik gebeld wordt Frown
Gewijzigd door tubejack op 05 February 2017, 12:44

mimisiku
Best frappant dat het op de officiële pagina's van AVM en XS4ALL helemaal stil blijft. Geen enkele melding dat er problemen zijn en geen enkele waarschuwing als je zo'n apparaat wil bestellen. Dat noem ik eigenlijk misleiding..

Stef

tubejack schreef:

Omdat er mogelijk problemen waren met mijn 7369 Fritz!box vandaag een 7581 gekregen. Vooraf de tip van de helpdesk gekregen om hem niet meteen aan te sluiten op de DSL lijn of netwerk. Maar even 1:1 enkel met alleen een enkele PC en een UTP kabeltje via een van de LAN poorten om de basis dingen er in te zetten.

Helaas ook bij mij is de vreugde van korte duur. De Siemens Gigabit DECT toestellen hebben even gewerkt en gaan nu niet eens meer over als ik gebeld wordt Frown

Bijzonder, mij wordt juist weer een 7369 opgestuurd vanwege de aanhoudende en structurele problemen met de 7581.
Ze hebben blijkbaar geen idee meer........
Gewijzigd door Stef op 05 February 2017, 15:31

tubejack
Ik til er niet heel zwaar aan, het is gewoon een bug of zo.
Afgezien DECT werkt de 7581 duidelijk bij mij duidelijk beter dan de 7369 met pairbonding en een VDSL2 lijn van ruim 1600 meter. Tot nieuwe Fritz software kan ik wel een basisstation op FON1 aansluiten. Kan ik evengoed bellen. Wink en met OS 6.80 zien we wel weer.

fmrama
Zeker nog geen spontane herstarts gehad?

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Panasonic Dect geen nummer weergave Eigen telefoon netwerk : 2 08 Nov 2020
Advertentie