Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
tubejack
Nog niet. Met de 7369 had ik regelmatig PPPoE-error time out.
De DSL lijnen waren dan visueel nog gewoon actief, maar er was geen IP verkeer. M.i. typisch lijn problemen.

Ik kan ook de 7369 tijdelijk als DECT centrale gebruiken.
Maar ik wacht gewoon OS 06.80 af die bij sommige van ons blijkbaar al geïnstalleerd wordt.

En software er zitten altijd bugs in. Maar dit is inderdaad niet goed getest door XS4ALL. Zouden ze wel een testruimte hebben? Ik heb dat werk jaren gedaan Whistl

Dect

tubejack schreef:

Nog niet. Met de 7369 had ik regelmatig PPPoE-error time out.
De DSL lijnen waren dan visueel nog gewoon actief, maar er was geen IP verkeer. M.i. typisch lijn problemen.

Ik kan ook de 7369 tijdelijk als DECT centrale gebruiken.
Maar ik wacht gewoon OS 06.80 af die bij sommige van ons blijkbaar al geïnstalleerd wordt
? l ???
O? Weet u ook hoe sommigen daaraan zijn gekomen ? Een update is op mijn 7581 nog steeds niet te vinden. Ook de Avm ftp site komt niet verder dan 6.54 (lichtelijk geërgerd)
Es*

tubejack
Ik las het in een van de nieuws groepen van XS4ALL
X.general op Newszilla.xs4all.nl .

guido66
Die update is er voor o.a. de 7490. Het zal vast nog wel een paar maanden duren voor de 7581 zo ver is. En staar je niet blind op een versienummertje. Van groter belang is dat ze de bugs eruit krijgen.
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh

robmeerwijk
Ik heb de 7369 als tijdelijke vervanger gekregen, dus ik kan weer bellen. Ik hoor het wel als AVM en XS4all zo ver zijn...
Gewijzigd door robmeerwijk op 05 February 2017, 17:57

tubejack
Ok bedankt. Ben nu mijn Fritz! 7369 aan het configureren als DECT telefooncentrale achter de 7581.

RuudvanMunster

tubejack schreef:

Omdat er mogelijk problemen waren met mijn 7369 Fritz!box vandaag een 7581 gekregen. Vooraf de tip van de helpdesk gekregen om hem niet meteen aan te sluiten op de DSL lijn of netwerk. Maar even 1:1 enkel met alleen een enkele PC en een UTP kabeltje via een van de LAN poorten om de basis dingen er in te zetten.

Helaas ook bij mij is de vreugde van korte duur. De Siemens Gigabit DECT toestellen hebben even gewerkt en gaan nu niet eens meer over als ik gebeld wordt Frown

Jij was toch aanvankelijk dat enthousiaste verhaal?
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin

tubejack
Jij was toch aanvankelijk dat enthousiaste verhaal?

Klopt. Smile Dag 2 heb ik het maar verwijderd.

Dag 1 werkte alles vrijwel meteen. Ook DECT, kon bellen en gebeld worden via 4 Siemens handsets
De 2e dag niet meer Frown Ik heb maar even een van de basisstations die bij de Giga set hoort aangesloten op FON 1 en daarop de 4 handsets aangemeld.

Dat werkt tenminste. Ik wacht rustig de nieuwe firmware af.

Marghie
Fon MT-F werkt weer met FB7581.
Als 1 van de weinigen blijkbaar werkte mijn FB7581 meteen met mijn 2 dect telefoons van KPN. De Fon MT-F echter niet. Hulp van xs4all haalde niets uit. Hulp van AVM idem.
Wachten op update ...
Toen maar de batterij uit de Fon gehaald. Na 2 dagen de ECO mode in de FB uitgevinkt en de
batterij in de Fon gepropt. Dect knop van FB ingedrukt, de Fon werkt met bijna alle instellingen weer als vanouds. Slechts favorieten en beltonen herinstellen.
Wordt vervolgd bij her-disfunktioneren.

guido66
Ik heb 3 MT-F's en ik kreeg er altijd wel 1 aan de praat. De 2e of de 3e aansluiten was vragen om problemen...
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Panasonic Dect geen nummer weergave Eigen telefoon netwerk : 2 08 Nov 2020
Advertentie