Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
dateq
Zojuist een klacht ingediend bij xs4all:

LS,

Inmiddels heb ik nu al maanden de ellende router van FritzBox 7581 in mijn bezit. Deze wordt door jullie sinds december vorig jaar geleverd. Al sinds het allereerste begin zijn er problemen met dit ellendige modem. Op https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787 staan inmiddels 165 pagina's vol met klachten over dit modem. De klachten varieren van droppen van de verbinding op ADSL, tot de-registratie van DECT telefoons en een slechte WI-FI verbinding.

Ikzelf heb al verscheidene malen contact gezocht met de klantenservice van XS4All hierover, maar telkens wordt ik met een kluitje in het riet gestuurd. XS4ALL neemt totaal geen verantwoordelijkheid in dit probleem, nee, XS4ALL gaat vrolijk door met het leveren van dit inferieure stuk hardware.

Ik wil middels deze klacht mijn ongenoegen kenbaar maken over dit product, de service van xs4all en de onwelwillendheid om een ontevreden klant adequaat te woord te staan.

Ik ben bereid om dit nog een maand aan te kijken. Komt XS4ALL niet met een goed alternatief of compensatie voor de ellende van de afgelopen maanden, dan zie ik mij genoodzaakt om over te stappen naar een andere provider. Ik doe dit niet graag, maar een stabiele netwerkomgeving met werkend internet is voor mij heel belangrijk. 4 keer per week een reset is géén stabiele internetverbinding!

Hoogachtend,
Richard
 
Ronald
Sinds een maand ligt de 7581 in de hoek bij mij. Gewoon de 7490 weer als modem ingezet. Heerlijk stabiel netwerk, DECT en wifi en natuurlijk goede interface.
Al 15 jaar klant van xs4all, maar nog nooit zoveel met modem bezig geweest als afgelopen jaar met de 7581.
Steeds maar weer proberen met nieuwe firmware en weer net niet. Veel contact met xs4all gehad. Dan weer deze instelling en dan weer die instelling.
Ik heb de 7581 opgegeven. Ik ben er echt helemaal klaar mee.

Groet
Ronald
 
Marcel
Gezonden aan directie@xs4all.nl?

Verder is er twee dagen geleden een beta versie uitgekomen, zie vorige pagina, die het DECT probleem serieus aanpakt.
 
loekf
XS4ALL gaat niets doen hoor, misschien als we een keer met een paar mensen op de stoep gaan staan, Alberto Stegeman stijl zeg maar.

Ik heb diverse keren contact gehad per mail met chef comminicatie en helpdesk, maar spelen de rol van een Iraakse voorlichter uit begin deze eeuw.

Feit blijft natuurlijk dat XS4ALL een brak modem aan hun klanten beschikbaar stelt en de voortgang erg traag is. We zijn nu een jaar verder en het is nog steeds een beta product.

Andere kant voor de meeste mensen met of alleen VDSL of VDSL en een DECT basis station er aan zal het allemaal redelijk stabiel werken.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
tubejack

Quote

loekf schreef:
Andere kant voor de meeste mensen met of alleen VDSL of VDSL en een DECT basis station er aan zal het allemaal redelijk stabiel werken.


Technisch gezien werkt het hier nu zelfs zéér goed Loek. Nadat ons ISRA punt is vernieuwd. De twee VDSL2 lijnen zijn steeds meer met elkaar in ballans het verschil in snelheid tussen die twee is nog maar 450Kbit. Over een lijnlengte van 1590 meter heb ik een demping van 30dB volgens speedguite.net is dat "very good".
[url]https://www.speedguide.net/faq/what-is-considered-good-dsl-line-attenuation-371
[/url]
Dan de snelheid https://www.speedguide.net/dsl_speed_...d_calc.php. VDSL2 Max Speed (per lijn) = 15.540Mb In de praktijk haal ik ruim 23Mb per lijn.

Dus de 7581 als VDSL2 router werkt hier niet "redelijk" maar erg goed. WiFi eigenlijk niks op aan te merken, werkt super samen met de 1750E. DECT dat was inderdaad een misser. Ik hoop dat, dat nu op opgelost is.

Aan de andere kant Loek, wie klagen er nu? M.i. de geavanceerde users. Hoeveel zullen daarvan zijn? T.o.v. van normale gebruikers?
in mijn kennissenkring is vorige week een 7581 geïnstalleerd. Mensen zijn echt niet technisch, dus die hebben dat keurig via de 2 handleidingen gedaan en het werkt prima. Een van de opmerking was "de telefoon doet het nu beter" (zit via de FON ingang)

Ik blijf lekker bij XS4ALL Bye-happy
 
dateq
Je hoeft geen geavanceerde gebruiker te zijn om wegvallende internet verbindingen te hebben via glasvezel of een Wi-Fi die steeds langzamer wordt tot het punt van geen internet meer hebben.
Ik heb mijn 7490 lekker laten hangen en gebruik nu het wifi en de dect interface via dat modem. Het wegvallen van de internetverbinding is nog steeds aanwezig, maar dat komt omdat de 7581 de gateway is.

Ik denk dat ik binnenkort die hele 7581 wegsloop en hem retour stuur naar xs4all. Ben echt klaar met dat ding.
 
tubejack

Quote

dateq schreef:

Je hoeft geen geavanceerde gebruiker te zijn om wegvallende internet verbindingen te hebben via glasvezel of een Wi-Fi die steeds langzamer wordt tot het punt van geen internet meer hebben.
Ik heb mijn 7490 lekker laten hangen en gebruik nu het wifi en de dect interface via dat modem. Het wegvallen van de internetverbinding is nog steeds aanwezig, maar dat komt omdat de 7581 de gateway is.

Ik denk dat ik binnenkort die hele 7581 wegsloop en hem retour stuur naar xs4all. Ben echt klaar met dat ding.


Inderdaad je hebt een goed punt. En ja ook hier zijn er problemen geweest met de 7581. Ook ik, heb al 2 stuks retour gestuurd. Maar ik vind ook, dat je niet in een negatief spiraal moet blijven hangen.

Maar in jou geval, had ik hem direct terug gestuurd
Want wat is de meerwaarde van een 7581 met glasvezel?
Omdat het moet van je provider? Doei...Bye-happy
Hetzelfde idee heb ik bij een enkele VDSL lijn. Veel liever een 7490 of zelfs een 7590.

Maar bij pair-bonding heb je niet zoveel keus. Er is er 1 van Draytek en 2 van Zyxel serieus naar gekeken als vervanging van de 7581. Maar daar schiet ik niet veel mee op.

P.s de jongste heeft wel glasvezel en een 7490. Dat werkt inderdaad heel goed, over WiFi > 250mb upload en 160 down.
 
tubejack

Quote

dateq schreef:

Je hoeft geen geavanceerde gebruiker te zijn om wegvallende internet verbindingen te hebben via glasvezel of een Wi-Fi die steeds langzamer wordt tot het punt van geen internet meer hebben.
Ik heb mijn 7490 lekker laten hangen en gebruik nu het wifi en de dect interface via dat modem. Het wegvallen van de internetverbinding is nog steeds aanwezig, maar dat komt omdat de 7581 de gateway is.

Ik denk dat ik binnenkort die hele 7581 wegsloop en hem retour stuur naar xs4all. Ben echt klaar met dat ding.


Heb je hier al gekeken? https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...#post_5450
 
dateq


Dat was het eerste waar ik ook aan dacht, maar helaas ik heb geen Quality of Service aanstaan op de FritzBox
 
tubejack

Quote

dateq schreef:
Dat was het eerste waar ik ook aan dacht, maar helaas ik heb geen Quality of Service aanstaan op de FritzBox


Jammer .....
Gewijzigd door tubejack op 28 September 2017, 17:47
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie