Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
loekf

Quote

Prutser schreef:

Quote

tubejack schreef:

Hier staat het Smile https://service.avm.de/downloads/beta...1/english/

Ik hoorde van Rob dat hij eerst gaat proberen om zijn VDSL lijn beter af te schermen.
Dus onze 7581, kan voorlopig aan blijven. Nu 7 days, 19 hours, 46 minutes


Ik ga denk ik taart halen straks ... Kijk maar op het plaatje. Net nog even getest, het werkt nog steeds ...


Riep er iemand taart ?!?

Benieuwd wanneer AVM het aandurft om deze beta vrij te geven. Inclusief gewillige XS4ALL klanten moet die beta toch meer een maand oud zijn.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Prutser

Quote

loekf schreef:

Quote

Prutser schreef:

Quote

tubejack schreef:

Hier staat het Smile https://service.avm.de/downloads/beta...1/english/

Ik hoorde van Rob dat hij eerst gaat proberen om zijn VDSL lijn beter af te schermen.
Dus onze 7581, kan voorlopig aan blijven. Nu 7 days, 19 hours, 46 minutes


Ik ga denk ik taart halen straks ... Kijk maar op het plaatje. Net nog even getest, het werkt nog steeds ...


Riep er iemand taart ?!?

Die versie die ik nu heb, is gewoon te downloaden Loek, ik zal zo even zoeken waar ook weer, maar moet eerst even aan tafel Smile

Benieuwd wanneer AVM het aandurft om deze beta vrij te geven. Inclusief gewillige XS4ALL klanten moet die beta toch meer een maand oud zijn.
 
loekf

Quote

Prutser schreef:

Quote

loekf schreef:

Quote

Prutser schreef:

Quote

tubejack schreef:

Hier staat het Smile https://service.avm.de/downloads/beta...1/english/

Ik hoorde van Rob dat hij eerst gaat proberen om zijn VDSL lijn beter af te schermen.
Dus onze 7581, kan voorlopig aan blijven. Nu 7 days, 19 hours, 46 minutes


Ik ga denk ik taart halen straks ... Kijk maar op het plaatje. Net nog even getest, het werkt nog steeds ...


Riep er iemand taart ?!?

Die versie die ik nu heb, is gewoon te downloaden Loek, ik zal zo even zoeken waar ook weer, maar moet eerst even aan tafel Smile

Benieuwd wanneer AVM het aandurft om deze beta vrij te geven. Inclusief gewillige XS4ALL klanten moet die beta toch meer een maand oud zijn.


No worries, ik loop dagelijks langs de bekende en minder bekende ftp adressen om te checken op firmware releases. Ik zie/zag nog geen noodzaak voor de beta. Die 7581 is met de 6.85 release reten-stabiel. Geloof dat ie sinds begin Augustus "up" is, eigenlijk sinds ik 6.85 installeerde.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
zaza2002
Net verstuurd aan XS4ALL:

Geachte lezer,

Vandaag wederom contact gehad met de klantenservice over de DECT-perikelen van de FB 7581.

Het is mij duidelijk dat het een hardnekkig probleem is maar wat ik volstrekt onbegrijpelijk vind is dat na één jaar na invoering van dit apparaat er nog geen enkel bericht aan de bezitters is verstuurd omtrent de stand van zaken.
Ik ben verbijsterd als de medewerker van de klantenservice aangeeft dat dat misschien wel een goed idee is.
Ik verwacht toch echt een mea culpa omtrent het invoeringstraject. Waarom niet gewoon aangeven dat XS4ALL zich verkeken heeft op de problemen die zich tijdens de invoering openbaarde. XS4ALL is daarbij afhankelijk van AVM; volstrekt helder maar communiceer dat met de bezitters.

Terecht geven jullie jezelf het predikaat van de beste ISP van Nederland, laat dit zich ook manifesteren in de communicatie naar de klanten. Ik was ook niet zo blij met de opmerking dat XS4ALL verantwoordelijk is voor de telefoonlijn en niet voor de apparaten daarachter. Jurdische haarkloverij en ongepast voor een serviceverlener van het niveau zoals XS4ALL zich wil afficheren.

Het lijkt me een aardige voorzet...
 
RuudvanMunster

Quote

zaza2002 schreef:

Net verstuurd aan XS4ALL:

Geachte lezer,

Vandaag wederom contact gehad met de klantenservice over de DECT-perikelen van de FB 7581.

Het is mij duidelijk dat het een hardnekkig probleem is maar wat ik volstrekt onbegrijpelijk vind is dat na één jaar na invoering van dit apparaat er nog geen enkel bericht aan de bezitters is verstuurd omtrent de stand van zaken.
Ik ben verbijsterd als de medewerker van de klantenservice aangeeft dat dat misschien wel een goed idee is.
Ik verwacht toch echt een mea culpa omtrent het invoeringstraject. Waarom niet gewoon aangeven dat XS4ALL zich verkeken heeft op de problemen die zich tijdens de invoering openbaarde. XS4ALL is daarbij afhankelijk van AVM; volstrekt helder maar communiceer dat met de bezitters.

Terecht geven jullie jezelf het predikaat van de beste ISP van Nederland, laat dit zich ook manifesteren in de communicatie naar de klanten. Ik was ook niet zo blij met de opmerking dat XS4ALL verantwoordelijk is voor de telefoonlijn en niet voor de apparaten daarachter. Jurdische haarkloverij en ongepast voor een serviceverlener van het niveau zoals XS4ALL zich wil afficheren.

Het lijkt me een aardige voorzet...


Misschien moeten we overwegen een artikel te zetten op LinkedIn, met een beschrijving van het hele gebeuren van het afgelopen (bijna) jaar?
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin
 
zaza2002
Misschien ze nu even de kans geven om te reageren. Indien ik een antwoord krijg wat nergens op lijkt, is het een goed idee om de publiciteit te zoeken. Een optreden bij Radar o.i.d.?
 
tubejack

Quote

zaza2002 schreef:

Misschien ze nu even de kans geven om te reageren. Indien ik een antwoord krijg wat nergens op lijkt, is het een goed idee om de publiciteit te zoeken. Een optreden bij Radar o.i.d.?


Geen enkele behoefte om deze provider zwart te maken. De communicatie met de helpdesk van XS4ALL is bij ons tot nu toe altijd goed verlopen. Telkens werd geprobeerd een oplossing te vinden ondanks alle nukken met de 7581. Toen bleek dat het DECT probleem niet 1-2-3 was op telossen kregen we een 7369 als DECT centrale. Veel mensen met WiFi problemen hebben een 1750E gekregen.

De 7581 draait hier prachtig stabiel met pair-bonding De 2 lijnen zijn haast perfect in ballans. DECT draait sinds 06.85-46834 PLUS ook weer over de 7581 en dat gaat nu 8 dagen goed. Mocht dat toch weer
problemen geven dat is dat op alle 5 telefoontoestellen die zijn aangesloten met 10 minuten omgezet naar de 7369.

Internet, WiFi, TV en mail mogelijkheden zijn top. Als ik dit vergelijk met andere internet providers. Wij zijn dik tevreden Bye-happy
 
Gondelier

Quote

tubejack schreef:

Quote

zaza2002 schreef:

Misschien ze nu even de kans geven om te reageren. Indien ik een antwoord krijg wat nergens op lijkt, is het een goed idee om de publiciteit te zoeken. Een optreden bij Radar o.i.d.?


Geen enkele behoefte om deze provider zwart te maken. De communicatie met de helpdesk van XS4ALL is bij ons tot nu toe altijd goed verlopen. Telkens werd geprobeerd een oplossing te vinden ondanks alle nukken met de 7581. Toen bleek dat het DECT probleem niet 1-2-3 was op telossen kregen we een 7369 als DECT centrale. Veel mensen met WiFi problemen hebben een 1750E gekregen.

De 7581 draait hier prachtig stabiel met pair-bonding De 2 lijnen zijn haast perfect in ballans. DECT draait sinds 06.85-46834 PLUS ook weer over de 7581 en dat gaat nu 8 dagen goed. Mocht dat toch weer
problemen geven dat is dat op alle 5 telefoontoestellen die zijn aangesloten met 10 minuten omgezet naar de 7369.

Internet, WiFi, TV en mail mogelijkheden zijn top. Als ik dit vergelijk met andere internet providers. Wij zijn dik tevreden Bye-happy


Misschien moeten wij ook eens denken aan die mensen die hun stem niet kunnen laten horen zoals mijn schoonmoeder van 71 jaar die 80 km bij mij vandaan woont. Zij heeft vanaf dec. 2016 internet-TV en telefoon van XS4ALL met de 7581 na problemen met Ziggo. Zij stuurde mij regelmatig een e-mail dat haar telefoon het steeds niet deed. Via mij, monteur aangestuurd door XS4ALL, ja telefoonstoring klopt, monteur zou XS4ALL opdracht geven om een nieuwe fritz 7369 te sturen die zij dan moet koppelen aan de 7581 (71 jaar he). Weer monteur aangestuurd, deze heeft de 2e fritz geinstalleerd en constateerde dat haar WIFI prut was. 2 dagen later POSTNL voor de deur met een pakje, perfect een repeater 1750E, en nu ....... Ik ben er heen gereden en heb de 1750E voor haar geinstalleerd. Nu heeft ze twee Fritzboxen en een repeater om de boel in de lucht te houden. De opzegging ligt al klaar, voor het einde van het jaar.
'' wat zwart maken ''
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!
 
helderzicht

Quote

tubejack schreef:

Quote

zaza2002 schreef:

Misschien ze nu even de kans geven om te reageren. Indien ik een antwoord krijg wat nergens op lijkt, is het een goed idee om de publiciteit te zoeken. Een optreden bij Radar o.i.d.?


Geen enkele behoefte om deze provider zwart te maken. De communicatie met de helpdesk van XS4ALL is bij ons tot nu toe altijd goed verlopen. Telkens werd geprobeerd een oplossing te vinden ondanks alle nukken met de 7581. Toen bleek dat het DECT probleem niet 1-2-3 was op telossen kregen we een 7369 als DECT centrale. Veel mensen met WiFi problemen hebben een 1750E gekregen.

De 7581 draait hier prachtig stabiel met pair-bonding De 2 lijnen zijn haast perfect in ballans. DECT draait sinds 06.85-46834 PLUS ook weer over de 7581 en dat gaat nu 8 dagen goed. Mocht dat toch weer
problemen geven dat is dat op alle 5 telefoontoestellen die zijn aangesloten met 10 minuten omgezet naar de 7369.

Internet, WiFi, TV en mail mogelijkheden zijn top. Als ik dit vergelijk met andere internet providers. Wij zijn dik tevreden Bye-happy


Tubejack, je hebt gelijk, er is veel positiefs maar zaza2002 heeft volledig gelijk waar het om communicatie gaat van XS4all naar de getroffen gebruikers. Erkennen dat er een probleem is, ons op de hoogte houden over de stand van zaken, advies om wel of niet de beta te laden, interimoplossingen aangeven etc. Ondanks goed internet voel ik mij in de steek gelaten.
 
tubejack

Quote

Gondelier schreef:
Misschien moeten wij ook eens denken aan die mensen die hun stem niet kunnen laten horen zoals mijn schoonmoeder van 71 jaar die 80 km bij mij vandaan woont. ''


Van problemen bij Ziggo, naar problemen bij XS4ALL. Dat is inderdaad wel heel triest. Ik hoop dat ze bij een nieuwe provider geen problemen meer heeft. Maar als ik het WWW mag geloven, zijn er bij alle providers mensen die tussen "wal en schip" raken.

Maar sowieso heel slechte beurt van XS4ALL, inderdaad niet goed te praten. Punt.

Wat andere gebruikers betreft, in mijn vrienden, kennissen en familie kring zijn er een aantal in de 60 en zelfs tegen de 70. En die hebben geen problemen en zijn echt niet technisch. Een heeft er zelfs laatst een nieuwe Fritz box aangesloten met de telefoon op FON poort 1.

Voor de wat meer technische gebruikers waar DECT kennelijk van levensbelang is zijn er een aantal mogelijkheden om het aan de praat te krijgen. Niet technische mensen zouden inderdaad thuis geholpen moeten worden, in plaats dat zo' n provider met dozen gaat schuiven.

Dus wat je schoonmoeder betreft, helemaal met je eens. Een alternatief voor haar is wellicht KPN die monteurs gaan pas weg wanneer alles werkt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie