Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
fmrama
Gelukkig heeft xs4all niet de reclame leus van ziggo. “ de monteur gaat pas weg als alles werkt”. Mijn vrouw wil zolang geen vreemde gasten te logeren. Yeah

tubejack

fmrama schreef:

Gelukkig heeft xs4all niet de reclame leus van ziggo. “ de monteur gaat pas weg als alles werkt”. Mijn vrouw wil zolang geen vreemde gasten te logeren. Yeah

p020

Roger
@AVM_NL @AVM_DE @XS4ALL

GeerS schreef:
Het bellen gaat nu toch nog niet helemaal goed. Ik heb een aantal keren meegemaakt dat de verbinding volledig wegviel en een keer een enorme ruis op de lijn.
Ik kan bevestigen dat firmware 6.85-46834 PLUS het probleem van gekraak/ruis bij DECT niet oplost.

Zojuist had ik een lang gesprek. Tijdens het gesprek hoorde de andere kant regelmatig een forse ruis (soms kort [niet meer dan een tik], soms langer). Het gesprek werd tot twee maal toe afgebroken en moest dan opnieuw worden opgebouwd. Tijdens het gesprek heb ik real-time in de 7581 meegekeken:
  • Telephony -> Telephone Numbers -> Voice transmission : geen packet loss, receive jitter bleef beperkt tot 2 ms
  • DECT -> Dect Monitor -> Detailed Information : als de andere kant gekraak/ruis hoorde liepen met name A-CRC en X-CRC fors op. Helaas lukte het even niet om een screen shot te maken.
Nieuw was dat ik op een gegeven moment ook zelf hevige ruis hoorde, waarna het gesprek prompt wegviel.

Voor de zekerheid heb ik één van de toestellen weer op het Gigaset basisstation aangesloten. Via FON1/FON2 lijken er geen problemen te zijn. Ik ben weer een iets minder tevreden 7581-gebruiker Helpless
Gewijzigd door Roger op 18 October 2017, 18:49
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

tubejack
Jammer. Het kan ook nog in de DECT zender/ontvanger liggen van de 7581.
M.a.w. dat soms het DECT zendvermogen te weinig is of te veel (oversturing) of de ontvanger te slecht dan krijg je m.i. CRC errors

Hier testen verder. Met 10 minuten heb ik DECT over naar de 7369 die nog steeds aangesloten is, maar uitstaat.

Ik heb een aantal dagen dat om beurten een lijn wegvalt. Dat hoeft niet aan de 7581 te liggen maar meer aan de fysieke KPN VDSL2 lijnen.
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door tubejack op 18 October 2017, 19:51

Roger

tubejack schreef:
Jammer. Het kan ook nog in de DECT zender/ontvanger liggen van de 7581.
M.a.w. dat soms het DECT zendvermogen te weinig is of te veel (oversturing) of de ontvanger te slecht dan krijg je m.i. CRC errors.
Zeker jammer. Hardware is mogelijk een issue. Maar ik denk ook dat er op softwareniveau iets niet goed zit omdat het probleem toeneemt tot het gesprek afbreekt. Als ik moest gokken (nooit verstandig met techniek, ik weet het) dan zou ik mijn geld zetten op iets als een probleem in het buffermanagement i.c.m. met het optreden van (CRC-)errors, bv. dat buffers niet goed worden vrijgegeven. Zo'n probleem kan progressief zijn zodat er uiteindelijk geen buffers meer beschikbaar zijn en het gesprek afbreekt. Als zoiets ook nog eens in een kernel module gebeurt, dan zijn zelfs systeem crashes en reboots mogelijk.

GeerS
Inmiddels ook weer met een andere Gigaset geprobeerd zonder problemen te bellen. Eerste gesprek: ik was aan de andere kant bijna niet te verstaan, maar ik heb het gesprek van circa 4 minuten wel af kunnen maken. Tweede gesprek: weer door de andere kant heel slecht te verstaan door veel gekraak op de lijn. Ik verstond diegene wel goed, maar na enige minuten was de lijn dood en heb ik het gesprek met mijn mobiel voort moeten zetten. Van het tweede gesprek heb ik een screenshot kunnen maken van DECT Monitor>>Detailed Information. Ik heb zelf geen idee wat al die termen en getallen betekenen, maar ik heb de indruk dat er diverse leden van dit forum zijn, die daar misschien wel iets zinnigs over kunnen zeggen.
Morgen maar aan de slag om de 7369 weer als DECT station voorlopig in ere te herstellen.

https://imageshack.com/i/pojV6yloj
Gewijzigd door GeerS op 18 October 2017, 20:41
VDSL Pairbonding

Marcel
Daarvoor had je reclame een van Canaaldigitaal waar die klant belden of zij nu eindelijk hun monteur terug mochten hebben fie op de bank naar de TV keek.

https://youtu.be/uJmAO5xc8sI
Gewijzigd door Marcel op 18 October 2017, 20:41

Marcel
Helaas geen foto zichtbaar maar er is ooit nog een smalle FTU geweest.

GeerS

GeerS schreef:

Inmiddels ook weer met een andere Gigaset geprobeerd zonder problemen te bellen. Eerste gesprek: ik was aan de andere kant bijna niet te verstaan, maar ik heb het gesprek van circa 4 minuten wel af kunnen maken. Tweede gesprek: weer door de andere kant heel slecht te verstaan door veel gekraak op de lijn. Ik verstond diegene wel goed, maar na enige minuten was de lijn dood en heb ik het gesprek met mijn mobiel voort moeten zetten. Van het tweede gesprek heb ik een screenshot kunnen maken van DECT Monitor>>Detailed Information. Ik heb zelf geen idee wat al die termen en getallen betekenen, maar ik heb de indruk dat er diverse leden van dit forum zijn, die daar misschien wel iets zinnigs over kunnen zeggen.
Morgen maar aan de slag om de 7369 weer als DECT station voorlopig in ere te herstellen.

O ja, nu nog de screenshot:
VDSL Pairbonding

Roger

GeerS schreef:
Van het tweede gesprek heb ik een screenshot kunnen maken van DECT Monitor>>Detailed Information.
Dit is vergelijkbaar met wat ik zelf eerder vanavond heb gezien. Alleen zijn jouw getallen nog slechter dan die bij mij, maar de symptomen die jij noemt zijn dan ook heftiger (dat matcht dus wel). Ik heb mijn slechte gesprekken gerapporteerd aan AVM (bij Telephony -> Telephone Numbers -> Voice Transmission), maar ik ben wel bang dat de DECT statistieken daarbij niet mee werden gestuurd (die pagina hoort bij het VoIP deel).

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie