Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
tubejack |
Geplaatst op 20 October 2017, 08:48
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote RuudvanMunster schreef: Zie ook mijn vorige reactie over het DHCP gedrag. Omdat het device in feite een Raspberry Pi is, lijkt het me ook wel mogelijk dat de FB de IP settings van dat apparaat heeft overuled. Ik wil op dit moment even niet te veel experimenteren met mijn Z-Wave configuratie. Maar ik heb een reserve exemplaar dat ik een keer zal checken met Wireshark. Ruud ik neem aan, dat je de reeks vaste IP-adressen groot genoeg hebt gemaakt. Door in je Fritz box in te stellen dat b.v. de 1e 50 IP-adressen niet door DHCP gebruikt mogen worden en dat b.v. 192.168.178.51 het 1e IP-adres is in de DHCP reeks. Verder lijkt me handig bij problemen niet alleen het IP-adres van een apparaat te noteren maar ook het MAC adres. Omdat een MAC adres uniek is, kun je eventuele fouten makkelijker traceren. Succes! |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 20 October 2017, 09:09
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote Prutser schreef: Quote RobEdith schreef: N.a.v. mijn melding van een probleem met het instellen van de Line Settings, die weer teruggezet worden, krijg ik het volgende retour van AVM. Is er iemand, die dit ook eens wil uitproberen, zodat er vastgesteld kan worden of er meerdere zijn, die hier last van hebben. Rob Wat een flauwe reactie, dit is met één eenvoudige test toch direct aan te tonen? Mijn 7581 doet exact hetzelfde als bij Roger, die Intended signal-to-noise ratio blijft staan, de rest is bij het opnieuw ophalen van de pagina weer gereset in de stand uiterst rechts. Nou hier zit m.i. echt een bug in en niet alleen in de 7581 maar ook in de 7369 heb ik onderstaande verschijnselen mee gemaakt. Als je de Line Settings op Maximum Stability zet blijft alleen de intended signal-to-noise ratio staan. Dat is nu wel genoeg bewezen. Zet je die weer op Maximum Performance dan gebeuren er rare dingen. De VDSL lijnen gaan om beurten in training met de DSLAM van de centrale of wijkkast en dat blijft af en toe terug komen. De signaal ruisverhouding veranderd hier inderdaad af en tot op zijn slechts 5dB en op zijn best 7dB. Dus die functie intended signal-to-noise ratio werkt imho maar kan blijkbaar niet meer uitgezet worden. Alleen een reboot helpt. Ik had na reboot de afgelopen 24 uur nauwelijks nog fouten op de lijnen. Ik ga er niet meer mee rommelen, tot het goed werkt.
tubejack voegde bij, bestand:
Gewijzigd door tubejack op 20 October 2017, 09:33 |
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 20 October 2017, 09:21
|
Activiteit » Zoetermeer » 2726DS » Internet Bellen » Fritz!Box FB7581 + ASUS GT-AX1 Berichten: 164 Lid sinds: 20 Jan 2017 |
Quote tubejack schreef: Quote RuudvanMunster schreef: Zie ook mijn vorige reactie over het DHCP gedrag. Omdat het device in feite een Raspberry Pi is, lijkt het me ook wel mogelijk dat de FB de IP settings van dat apparaat heeft overuled. Ik wil op dit moment even niet te veel experimenteren met mijn Z-Wave configuratie. Maar ik heb een reserve exemplaar dat ik een keer zal checken met Wireshark. Ruud ik neem aan, dat je de reeks vaste IP-adressen groot genoeg hebt gemaakt. Door in je Fritz box in te stellen dat b.v. de 1e 50 IP-adressen niet door DHCP gebruikt mogen worden en dat b.v. 192.168.178.51 het 1e IP-adres is in de DHCP reeks. Verder lijkt me handig bij problemen niet alleen het IP-adres van een apparaat te noteren maar ook het MAC adres. Omdat een MAC adres uniek is, kun je eventuele fouten makkelijker traceren. Succes! Klopt. Ik begin met DHCP vanaf 160. In principe heb ik alle vaste devices een vast IP adres gegeven. Per device groep een reeks opeenvolgende adressen. Met een stukje vrije ruimte tussen de devicegroepen. Lekker overzichtelijk. De MAC adressen staan inderdaad ook in zowel het spreadsheet als in het overzicht dat de HomeSeer app geeft. En die twee lijsten zijn ook gecheckt. Je zou zeggen, kan weinig mis wat betreft de inrichting. Zwakke schakel in het verhaal was de 1750 als je die als wireless repeater doorgeeft. Want dan ziet de Fritz!Box, ook de vorige versies, niet het MAC adres van het device, maar van de 1750. ... Maar dat is opgevangen door beide 1750's via het LAN aan te sluiten. Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb.
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 20 October 2017, 09:31
|
Quote RuudvanMunster schreef: Zwakke schakel in het verhaal was de 1750 als je die als wireless repeater doorgeeft. Want dan ziet de Fritz!Box, ook de vorige versies, niet het MAC adres van het device, maar van de 1750. ... Maar dat is opgevangen door beide 1750's via het LAN aan te sluiten. Als wireless repeater kan dat ook niet Ruud. MAC adressen worden normaal niet gerouteerd. Dat ligt niet aan de 1750E, dat hebben ze allemaal. Je ziet dan alleen het MAC adres van de 1750E en niet, wat daar achter, contact mee maakt. Wat wel kan is inloggen op de 1750 en kijken welke MAC adressen daar bekent zijn. Maar een 1750E als Acces Point is een mooie oplossing. |
|
|
Roger |
Geplaatst op 20 October 2017, 09:49
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Quote Marcel schreef: Je kunt ook de 5490 krijgen met een kap, voor de glasvezel aansluiting. FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
Marcel |
Geplaatst op 20 October 2017, 10:41
|
Activiteit Berichten: 195 Lid sinds: 23 Mar 2017 |
Quote Roger schreef: Alleen heb je daar niets aan als je een Genexis FTU hebt. Het 'kapje' zal een van-glas-naar-glas NTU zijn voor de TY-01 FTU. Bij de nieuwere TK-01 FTU's heb je geen 'kapje' nodig. Dat klopt en je kunt dat ook direct aansluiten maar er wordt toch een kapje gebruikt om het gemakkelijk te maken. ] Gewijzigd door Marcel op 20 October 2017, 10:45 |
|
|
dateq |
Geplaatst op 20 October 2017, 10:42
|
Activiteit » Alphen aan den Rijn » 2406TD » Internet TV Bellen » FritzBox 7581 » Basispakket Berichten: 26 Lid sinds: 25 Jan 2017 |
Zeg XS4ALL, ik maak zelf wel uit of iets kan of niet. #Toedeledokie |
|
|
dateq |
Geplaatst op 20 October 2017, 10:43
|
Activiteit » Alphen aan den Rijn » 2406TD » Internet TV Bellen » FritzBox 7581 » Basispakket Berichten: 26 Lid sinds: 25 Jan 2017 |
Ik moet het natuurlijk wel allemaal nog even netjes geleiden, maar proof of concept is geleverd. |
|
|
Marcel |
Geplaatst op 20 October 2017, 10:51
|
Activiteit Berichten: 195 Lid sinds: 23 Mar 2017 |
Quote dateq schreef: Ik moet het natuurlijk wel allemaal nog even netjes geleiden, maar proof of concept is geleverd. Dat inderdaad de smalle FTU versie die ik bedoelde en heb hier nog geen kapje voor gezien. Zo wilde ik het ook zo doen totdat ik zag dat het kapje van de TY-01 voorbereid was om kabel en adapter netjes te behuizen. |
|
|
loekf |
Geplaatst op 20 October 2017, 11:00
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Nog netter maken ? Waar koop je die labels met kleurtjes trouwens ? FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie