Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
tubejack

[url=https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=774&pid=4950#post_4950]Marcel schreef:[
Dan eindelijk heeft AVM het na meer dan 6 maanden opgelost in de firmware. Thumbs Up

Mooi Thumbs Up Gelijk even getest of een oude Siemens Giga set AS18H ook werk (je weet het niet hé) Helaas. Sad

BernardW
Vandaag de helpdesk gebeld. Bellen gaat nog steeds niet goed. De helpdesk kon mij ook niet goed verstaan zodat we het gesprek via mijn mobiel verder hebben moeten voeren. Ik heb hier vier Fritz!Fon toestellen aan de Fritzbox hangen. Bij in en uitgaande oproepen ben ik slecht te verstaan. Heel vervelend. Helpdesk gaf aan dat dit probleem al bekend was (en aan de firmware van de Fritzbox lag) en sturen mij een tweede Fritz@Box welke ik achter de 7581 kan hangen (alleen voor telefonie totdat AVM het probleem heeft opgelost met een nieuwe firmware). Tevens wat bestanden moeten loggen en uploaden naar Xs4all. Ik werd prima te woord gestaan én geholpen door Xs4all.

sukkel
Hier werkt aanmelden van een oude DECT 200 nu ook met de beta software. Wel traint het modem iets lager in maar dat kan toeval zijn.

helderzicht
Ook hier zeer slechte gesprekskwaliteit sinds de installatie van de FB 7581. Ik heb nog een oude FB 7340 en overweeg om die als DECT centrale te gaan gebruiken tot AVM de zaak oplost. Maar hoe sluit ik die aan op de 7581?

guido66
Mijn 7581 deed het tot eergisteren prima met mijn MT-F's. Toen zat er ineens een enorme kraak op de uitgaande lijn, men kon mij niet verstaan. Andersom was er niets aan de hand.

Een herstart heeft het probleem verholpen, maar dit moet niet al te vaak gaan gebeuren.
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh

sukkel
Heb je HD al uitgeschakeld?

Hier exact hetzelfde probleem vandaag.

guido66
Nee, die stond aan. Ik zal m eens uitzetten...
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh

sukkel
Hier hielp HD uitzetten (advies van helpdesk AVM) helaas niet. Ik moest de 7581 resetten en toen was het weer goed. Maar voor hoe lang?

tubejack
Helaas eenzelfde probleem met Fritz Fon C5. Na een week of 2 slecht verstaanbaar. Met de FRITZ!Box 7369 werkt het prima. Ondanks dat het een wat ouder model box is. Wat minder mogelijkheden heeft, werkt hij hier betrouwbaar. Onze 7581 zit voorlopig weer in de doos. Blij dat ik zelf een FRITZ!Box 7369 gekocht heb. Smile

BernardW
Ik had precies hetzelfde, helpdesk gebeld maar die kon mij amper verstaan. Ik werd teruggebeld op mijn mobiel. Ik heb 5 Fritz Fon toestellen waar na verloop van tijd het geluid erg slecht werd. De (tijdelijke) oplossing (ieder keer opnieuw resetten) is voor onacceptabel. UIteindelijk een Fritz!box 7369 gekregen die ik achter de FriztBoz 7581 als netwerk device heb geconfigureerd met alleen de dect actief. Dat werkt nu goed. De 7581 werk hier verder prima.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Panasonic Dect geen nummer weergave Eigen telefoon netwerk : 2 08 Nov 2020
Advertentie