Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
helderzicht

BernardW schreef:

Ik had precies hetzelfde, helpdesk gebeld maar die kon mij amper verstaan. Ik werd teruggebeld op mijn mobiel. Ik heb 5 Fritz Fon toestellen waar na verloop van tijd het geluid erg slecht werd. De (tijdelijke) oplossing (ieder keer opnieuw resetten) is voor onacceptabel. UIteindelijk een Fritz!box 7369 gekregen die ik achter de FriztBoz 7581 als netwerk device heb geconfigureerd met alleen de dect actief. Dat werkt nu goed. De 7581 werk hier verder prima.

Kn je me vertellen hoe je dat precies doet? Tweede FB op een LANpoort? Op eerste DECT uitzetten? Ik moet ook soms resetten wegens waardeloze geluidskwaliteit. Heb nog een oude FB liggen.

dank en groet,
Henk

BernardW
Tja, is lastig om even uit te leggen. Ik probeer het: Op 7581 eerst DECT uitzetten.

Ik gebruik wel telefonie bij xs4all, dus via internet.
Je koppelt je computer direct aan de 2e router op LAN2, dus je haalt je netwerk en de 7581 helemaal los. Vervolgens start je de 2e router.
Ga naar Account information, Kies bij

Internet provider: Other provider
Connect via: External Modem or Router (Select this kind of connection if the "LAN 1" port of the FRITZ!Box is connected to an already existing external modem or router.\Wink
Operating mode: Share existing Internet connection in the network (IP client mode)
Connection Settings: upstream en downstream overeenkomstig de snelheid van je abonnement

Druk op Apply. Vervolgens moet je deze 2e router loskoppelen van je computer en via de LAN1 poort aansluiten op je netwerk of je 7581. De 7581 krijgt dan als het goed is een eigen IP-adres toegewezen door de DHCP server van de 7581. Vervolgens moet je naar dat IP-adres om de instellingen van de 2e router verder af te maken (telefoonnummer registreren, wlan uitzetten, dect toestellen registreren enz.)

Succes!

HvD
Bericht van AVM dd. 25-07-2017

ik heb net nog even de Ontwikkelaar gesproken.
Het zou nu zo zijn, dat er binnenkort een update voor de 7581 komt.
Met deze update zouden dan u problemen opgelost zijn.
Een datum heb ik helaas niet te horen gekregen, alleen dat het niet meer
te lang gaat duren.
Ik hoop, dat AVM met de Update dan ook echt alle problemen opgelost heeft en u weer uw 7581 kunt
gebruiken.

Wie weet gaat het werken, "Lang gewacht. stil gezwegen......"

Jan Doedel
Er is weer een nieuwe Beta-versie uit->06.83-45646.

HvD
Ik wacht toch liever op de definitieve update. Te veel afgebroken verbindingen die met een knal uit de lucht gingen cq kraken of onverstaanbaarheid, ruim 4 maanden ellende is genoeg geweest. Met mijn eigen 7490 gaat het als vanouds.

2* Fritz!Fon C4.

tubejack
Ik wil hem wel proberen, waar staat hij?

Jan Doedel
New in FRITZ!OS
New Features and Improvements:

Wireless LAN: Band steering for the best WiFi connection
Internet: Display of Data Load by Guests in the Online Monitor and Bandwidth Reservation for the Home Network
Internet: Port Sharing Combined with MyFRITZ! Sharing and IPv6 Sharing
DECT: Support for operation of CAT-iq 2.0-compliant handsets
DECT: New features for FRITZ!Fon
Smart Home: Switching by detecting local noises with FRITZ!DECT 200.

Firmware is via de Fritz-box te updaten.

Jan Doedel

tubejack schreef:

Jan Doedel

tubejack schreef:

Lukt het om de firmware via de modem binnen te halen?
Zat net te bedenken dat ik de vorige beta op de modem had staan en dat je dan automatisch de nieuwe beta binnen krijgt.

tubejack
Ja prima gelukt de nieuwe Beta staat er op. Thumbs Up

Telefonie weer op automatisch gezet zodat het modem zelf kan bepalen of het HD is of niet. Zowel in als uit-gaand gaat goed met Fon C5 toestellen. Maar niet te vroeg juichen Zip It
Gewijzigd door tubejack op 26 July 2017, 19:28

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Panasonic Dect geen nummer weergave Eigen telefoon netwerk : 2 08 Nov 2020