Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
BernardW
Via dit Forum kwam ik erachter dat er is gereageerd op hun Facebook pagina. Hartelijk dank, nu kon ik hen van repliek dienen (mét ticketnummer). Nooit meer antwoord van hen gehad.

Marcel
Het zijn eenmaal ook zoveel tickets dat AVM er onmogelijk op allemaal kan terugkomen...... Pfft

Roger
De beste manier om minder tickets te krijgen is de problemen op te lossen Whip
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

Marcel
De updates komen nu al niet meer begin 2018 maar in de loop van 2018. Het wordt tijd om afstand te nemen van AVM omdat het die het niet meer trekken.

Wij hebben lang genoeg gewacht en te lijden gehad onder dit bedrijf en het wordt tijd dat Xs4all zich gaat bezinnen op een nieuwe leverancier.

Nederlands is nog steeds alleen bevestigd voor de 7590 en AVM Nederland laat ons hier wederom in de kou staan. Meer actie is hier op zijn plaats opdat wij Nederlanders eens serieus genomen worden.

Helpless

tubejack
Overdrijf je nu niet een beetje? Hoeveel klanten zou XS4ALL hebben? 150.000 .... 200.000.? Zouden die allemaal "te lijden hebben?" Ik geloof er werkelijk helemaal niets van. In de ICT is Engels voertaal. De meeste Nederlanders snappen dat gewoon. Van mij hoeft dat helemaal niet vertaalt te worden. Liever niet zelfs, al vind ik het idee er achter sympathiek.

De 7581 die zelf gekocht heb, (zodat ik er lekker in kan solderen) werkt echt goed!. Thumbs Up Binnen 4 dagen slechts 250 CRC errors op beide lijnen Clap Ik heb de automatische updates zelfs uit staan.

Roger

Marcel schreef:
De updates komen nu al niet meer begin 2018 maar in de loop van 2018.
Teleurstellend Cry Maar eh... waar heb je dat gelezen/gehoord? Het zou wel passen bij je volgende punt.

Marcel schreef:
(...) omdat het die het niet meer trekken.
Kernachtig geformuleerd, en ik ben het met je eens. Ik krijg al een hele tijd de indruk dat AVM problemen heeft in de ontwikkeling. Een 7581 die prematuur wordt uitgebracht met brakke software (en mogelijk ook een hardware design issue heeft). Een hopeloos verouderde RT-Linux versie als basis van het OS. Het niet fixen van triviale bugs zoals verkeerde namen van FON en LAN poorten in de UI. Allemaal zaken die schadelijk zijn voor de goede naam van AVM en die je als management niet laat gebeuren als je je zaken goed voor elkaar hebt. De marketingmachine van AVM loopt daarentegen als een trein en misschien wat te hard voor de rest van het bedrijf.

Marcel schreef:
Nederlands is nog steeds alleen bevestigd voor de 7590 en AVM Nederland laat ons hier wederom in de kou staan. Meer actie is hier op zijn plaats opdat wij Nederlanders eens serieus genomen worden.
XS4ALL is voor zover ik weet de enige ISP in Nederland die de Fritz!Box levert. Nederland is daarmee voor AVM maar een kleine markt. Ik ben het met tubejack eens dat de meeste Nederlanders geen problemen hebben met een Engelstalige UI. Aan de andere kant is het ondersteunen van meerdere talen in de UI een fluitje van een cent als je je softwareachitectuur op orde hebt en de bijbehorende bedrijfsprocesjes. Er zijn genoeg leveranciers die er geen zichtbare moeite mee hebben.

Marcel
Dat nu de firmware nu in de loop van 2018 gepland staat zag ik op twitter van AVM Nederland.

Er zijn meer ISP die AVM leveren aan hun klanten maar de 7581 is zuiver een AVM-Xs4all verbintenis.

Xs4all informeert klanten die een 7581 krijgen en ook DECT gebruiken dit op de FON poort aan te sluiten om problemen te voorkomen. Shock

Wij Nederlanders hebben geen probleem met een Engelse interface...als je dat zou flikken bij Polen, Fransen, Waloniers, Oostenrijkers, Zwitsers (DUI/FR/IT) en Engeland dan zou je geen enkele Fritz!box kunnen kwijtraken. Vlamingen zijn ook van de softe net als de Nederlanders.
Gewijzigd door Marcel op 01 December 2017, 17:01

csmale
In welk twitter-bericht zie je dat Marcel? Op 9 en 24 november waren er uitwisselingen over mesh-networking met de opmerking dat de update "volgend jaar" kwam, maar niets specifiekers voor zover ik kon zien...

https://twitter.com/AVM_NL/status/933974684751810560

Dat hoeft niet te betekenen dat er in de tussentijd geen fix komt voor de DECT problemen, om maar eens wat te noemen...

Roger

csmale schreef:

In welk twitter-bericht zie je dat Marcel? Op 9 en 24 november waren er uitwisselingen over mesh-networking met de opmerking dat de update "volgend jaar" kwam, maar niets specifiekers voor zover ik kon zien...

Dat hoeft niet te betekenen dat er in de tussentijd geen fix komt voor de DECT problemen, om maar eens wat te noemen...
Dat laatste zou ik ook zo denken. Maar het is natuurlijk de vraag of 'AVM dat trekt'. Ik vind het trouwens een beetje bizar dat het zo lang moet duren om dat mesh-networking naar andere modellen te brengen. Met een goede softwarearchitectuur (een van mijn stokpaardjes, sorry) zou dat vrij soepel moeten kunnen, al zal het wel wat meer om het lijf hebben dan copy/paste.

Marcel

csmale schreef:

Het probleem is dat in de Duitse versie nu Mesh zit en dan gaat de wissel om bij AVM en is uitbrengen van Beta al moeilijk zonder dat hier Mesh inzit.

De volgende versie zal niet zonder Mesh worden uitgebracht en dat leid tot die conclusie.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Panasonic Dect geen nummer weergave Eigen telefoon netwerk : 2 08 Nov 2020
Advertentie