Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
loekf |
Geplaatst op 20 February 2017, 15:04
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote HWteE schreef: Tenslotte ook de 1750E repeater weer ingeschakeld en gekoppeld, maar ook dat lukte pas na factory reset van de repeater. Zucht! Ik zag hetzelfde. Repeater werkte prima met m'n 7490. Had meerdere pogingen nodig om de 1750E tot een factory reset te dwingen. Ik dacht dat het lag aan een iets andere security setting (WPA2/WPA naar WPA met CCM2). Blijkbaar kun je de 1750E bedraad niet tot een factory reset dwingen. Ik bedenk me ook ineens dat WPS NIET werkt met firmware 6.80. Of hij knalt eruit zodra je WPS start (terug naar login scherm ?) of melding dat het niet gelukt is. Daarom maar handmatig de 1750E opnieuw geconfigureerd. Zo te lezen kan een factory reset dus idd effect hebben, maar ik heb dat voor al die FRITZ!Boxen die ik langs heb zien komen nog nooit gedaan. Sterker nog jij hebt meerdere restores van de firmware gedaan. Enig idee of factory reset + power off + restart genoeg zou moeten zijn ? Als dat ding het de komende dagen nog eens flikt om te rebooten ga ik dat eens proberen. 5 GHz issues zijn als ik het hier goed gelezen heb de te aggressieve DFS om radar interferentie te voorkomen. |
|
|
Berkienm |
Geplaatst op 20 February 2017, 15:12
|
Activiteit » Nieuwegein » 3434 dm » Internet Bellen Berichten: 8 Lid sinds: 14 Jan 2017 |
Zaterdagochtend de firmware update uitgevoerd en de DECT toestellen lieten zich probleemloos registreren. Sindsdien 1 nieuwe spontane opstart gehad maar teoestellen bleven verbonden. Zelfs ingevoerde foto's bleven zichtaar op toestel. Verder stabiele lijn en geen uitval. WIFI llijkt in snelheid te schommelen. De gemiddelde snelheid is heel goed maar soms ook nagenoeg nihil. Hopelijk wordt dat nog opgelost want vervelend als je met spel bezig bent en WIFI valt uit. Op WIFI stabiliteit redelijk tevereden maar hopelijk juich ik niet te vroeg en moet ik morgen weer anders melden. |
|
|
gait |
Geplaatst op 20 February 2017, 17:39
|
Activiteit » Malden » 6581 » Internet Bellen » Eigen modem » 7390 Berichten: 39 Lid sinds: 01 Jan 2017 |
@AVM_NL @AVM_DE @XS4All Quote Goh, was dat een bekende bug? #stelletjemutsen |
|
|
ReneX |
Geplaatst op 20 February 2017, 19:55
|
Activiteit » Nijmegen Berichten: 28 Lid sinds: 05 Jan 2017 |
Quote richard01 schreef: Vwb de vraag over WhatsApp. Hier werkt alles gewoon op de iPhone over de FB, ook . Thanks voor de update. Ik heb aangepaste netwerkinstellingen gebruikt, dus mogelijk heeft het daar iets mee te maken. Ik weet niet of ik mijzelf er nog toe aan kan zetten om een factory reset te doen en alles schoon te installeren ... |
|
|
loekf |
Geplaatst op 20 February 2017, 21:07
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 262 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote Nou klink je net als XS4ALL ;-) De firmware wordt uitvoerig getest, ja me hoela. Als je bij de release van een product dat soort dingen nog in je firmware hebt zitten, heb je echt niet getest. Argeloze XS4ALL klant met VOIP stopt z'n telefoon in FON1, geen signaal, dus belt helpdesk. Had je nou echt niet kunnen voorkomen ? |
|
|
Gondelier |
Geplaatst op 20 February 2017, 21:47
|
Activiteit » Internet TV Bellen » Eigen modem » Fritz!Box 7590. + Repeater 175 Berichten: 272 Lid sinds: 23 Dec 2013 |
@AVM_De Ik weet het niet helemaal zeker meer ik heb volgens mij vandaag op 5 stuks Dect 200ers een firmware update automatisch ontvangen. Nu heb ik firmwareversie op de 200ers 03.83. Ik kwam er achter doordat ik in smarthome de uitbreiding voor schakelen bij klappen/geluiden kan instellen. De versie die erop stond was volgens mij 03.59. Kan iemand dit bevestigen ?? |
|
|
xs4allklant37 |
Geplaatst op 20 February 2017, 23:08
|
Activiteit » Internet Bellen Berichten: 2 Lid sinds: 20 Feb 2017 |
Heb niets veranderd, maar bij mij is de 7581 nu al 10 dagen niet gecrashed. En in januari nog 20 herstarts! Zit nog op FW 6.54. Iemand enig idee waarom er zoveel verschil in de crash tussentijden zit? Kan die bij trainen soms andere parameters toegestuurd krijgen of zo? |
|
|
loekf |
Geplaatst op 21 February 2017, 00:15
|
Aardstraling ? Ik denk dat er iets met een memory leak speelt. Dus het is een hit or miss qua crashes. De mijne (hiep hoi) is al meer dan 48 uur up. Vandaag ook iets raars met de 1750E gezien. Mijn iPad Air 2 had nogal last van klapperende WIFI sterkte op 2.4 GHz met die repeater in verbinding met de 7581. Dat was een Duitse model. Hang ik er een Internationale versie voor in de plaats. Alles ok. Maakt localization settings zo veel uit, qua banden, veldsterkte etc ? Mijn iPhone 7 had geen issues. De 7490 had nooit issues. |
|
|
kblokland |
Geplaatst op 21 February 2017, 09:23
|
Activiteit » den haag » 2587bw » Internet Bellen » FB 7340;7369;7581;7369 Berichten: 32 Lid sinds: 26 Oct 2010 |
Er blijken 75 bekende gebruikers van het forum te zijn die iets hebben bijgedragen aan de discussies op groepen met 7851 in de titel. Daarnaast zegt het aantal Thread Views nog wat: Fritz!Box 7581 en DECT: 23438, en Fritz!Box 7851 problemen: 37426. In deze Thread Views zitten veel ongeregistreerde belangstellenden die de toch niet eenvoudige weg naar dit forum hebben gevonden. (Met dank aan Wim voor de cijfers.) Ik schat dat er meer dan 250 gebruikers met problemen moeten zijn. Wordt het niet eens tijd voor een gezamenlijke actie? XS en AVM behandelen de klachten individueel. Dat is soms wel praktisch maar in deze situatie met veel wisselende klachten, maar steeds betrekking hebbend op hetzelfde soort systeem, zou een meer gezamenlijke afhandeling eerder tot de kern van het probleem leiden. Ik denk dat iedereen die positief is over de oplossingen die FW 6.80 zou moeten brengen zich blij maakt met een dode mus. 6.80 lijkt de omgeving te veranderen waardoor bepaalde problemen zich anders (of misschien wel niet) voordoen. Maar daar mee zijn ze nog niet opgelost. Het kan zo maar zijn dat bijvoorbeeld een verandering in datum of tijd de boel weer volledig op zijn kop zet. De change list file (info.txt bij de firmware) presenteert veel nieuwe en uitgebreide mogelijkheden, maar pas op pagina 3 van 4 onder het kopje Additional improvements worden 3 bug fixen genoemd en op pagina 4 nog eens twee. En daar blijft het ook bij. Die 5 in totaal lijken weinig met de door ons ondervonden problemen te maken te hebben. Mijn conclusie is dat de 6.80 upgrade helemaal niet bedoeld is om onze problemen op te lossen, maar toevallig treden er een paar (bij sommigen van ons?) niet meer op. De FW die de problemen echt aanpakt moet echter nog komen. Zolang die er nog niet is blijft mijn 7581 in de kast. Ik ga er geen tijd meer aan besteden totdat AVM met een echte oplossing komt. Iedereen mag natuurlijk doen en laten wat hij wil. Toch zou ik willen oproepen om niet over oplossingen van de problemen te spreken zo lang de betreffende (deel)oplossing nog niet door meerdere gebruikers is onderschreven. Eerst goed testen. Dat heeft AVM niet gedaan, laten wij nu ook niet die fout maken. |
|
|
loekf |
Geplaatst op 21 February 2017, 09:31
|
Quote kblokland schreef: snip... Ik schat dat er meer dan 250 gebruikers met problemen moeten zijn. Wordt het niet eens tijd voor een gezamenlijke actie? XS en AVM behandelen de klachten individueel. Dat is soms wel praktisch maar in deze situatie met veel wisselende klachten, maar steeds betrekking hebbend op hetzelfde soort systeem, zou een meer gezamenlijke afhandeling eerder tot de kern van het probleem leiden. Heb jij een goeie ingang naar XS4ALL ? Ik heb gisteren de helpdesk geprobeerd, maar die komen niet verder dan "firmware uitvoerig getest", "heeft u een factory reset gedaan" (= standaard flow). Ben wel aan het DMmen met @AVM_DE ,maar niet zeker of dat gaat helpen. XS4ALL komt op mij over als een tuinman die met z'n handen in z'n zij staat en alleen kan harken terwijl de buurman tuin afval en stront over de schutting gooit. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie