Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Gondelier
@Roger
Ik zie dat jouw repeater de FB als time server gebruikt. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Krijgt de repeater zijn IP-adres soms via DHCP van de FB?

Volgens mij in de Fritz!Box bij:
Thuisnetwerk
Netwerk -> Netwerkinstellingen
helemaal onderaan
# Fritzbox als tijdserver in het thuisnetwerk instellen.
Thumbs Up
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!

Roger

Gondelier schreef:

Volgens mij in de Fritz!Box bij:
Thuisnetwerk
Netwerk -> Netwerkinstellingen
helemaal onderaan
# Fritzbox als tijdserver in het thuisnetwerk instellen.

Nope. Dat vinkje doet precies wat het zegt: de time server (NTP) van de FB aan zetten. Niet meer dan dat. Het bepaalt niet of de repeater die server ook gebruikt. En op een 1750E kun je de NTP server niet handmatig instellen. Er moet dus een andere route zijn.

Ik heb het daarom maar eens uitgeprobeerd: een vast IP-adres voor de 1750E geconfigureerd in mijn DHCP-server (Linux dhcpd), het IP-adres van de 1750E op automatisch gezet en de 1750E herstart. En zie daar: de 1750E gebruikt nu de NTP-server die ik in de DHCP-configuratie voor mijn LAN heb staan Smile
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

Gondelier
@Roger
Dan zat ik er helemaal naast.
Ik was van mening dat het hier in te stellen was.
Maar het is bij je opgelost, dus nu weer voorzichtig in de zon GrinGrin
Thumbs Up
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!

Gieter
Ik zie dat de 7583 in Duitsland net in de vrije verkoop is gegaan.(bron: chip.de)
De 7583 is bedoelt voor klanten die perse een S₀-bus willen hebben.
In Duitsland is ISDN jaren lang de gewone/goedkoopste telefoon aansluiting geweest.
Wel raar voor een model dat eigenlijk alleen voor providers bedoelt was.

tubejack
Best indrukwekkend wat deze box kan. Maar hebben we er ook iets aan hier in NL?

https://assets.avm.de/files/docs/frit..._de_DE.pdf

lsluijter
@roger
In de Fritzbox zelf, bij netwerkinstellingen, staat "FRITZ!Box als tijdserver in het thuisnetwerk instellen" aangevinkt. Waar mogelijk zet ik bij mijn servers 192.168.178.1 als NTP server neer.

In de repeater zie ik niets over timeserver staan, dus ik vermoed dat dat met DHCP meekomt.

| edit: ik zie dat dit al hiervoor besproken is.
Loek S

Roger

tubejack schreef:

Best indrukwekkend wat deze box kan. Maar hebben we er ook iets aan hier in NL?

Ik denk het wel. Sowieso zal de 7583 na het uitfaseren van de 7581 de enige FRITZ!Box zijn die VDSL-bonding ondersteunt (al zal de relevantie daarvan langzaam maar zeker afnemen).

Voor de Duitse editie is er al 2 maanden een 7.10 Release image. Voor de internationale editie is er 07.10-68869 BETA (het meeste recente van in totaal 16(!!) bèta's sinds eind juli vorig jaar).

tubejack
foutje Grin
Gewijzigd door tubejack op 10 June 2019, 14:33

Roger
Er is weer een nieuwe bèta: 7.08-69234 (te vinden via de update functie in de UI). Er zijn helaas geen release notes. Dit image is gebouwd op 7 juni, maar nu pas vrijgegeven.

tubejack

Roger schreef:

Er is weer een nieuwe bèta: 7.08-69234 (te vinden via de update functie in de UI). Er zijn helaas geen release notes. Dit image is gebouwd op 7 juni, maar nu pas vrijgegeven.

Kan toeval zijn, maar bij mij is de download t.o.v. 7.01 steeds iets meer en de upload bij de beta's steeds iets minder

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie