Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger

tubejack schreef:

Weten jullie een mailadres van AVM? Of kunnen vragen alleen va de support pagina? Ik had namelijk een idee m.b.v. de DECT ECO mode in de Fritzbox en Smarthome. He zou handig zijn als die onafhankelijk van elkaar zouden kunnen werken. Zelfs een beetje op de momenten dat DECT ECO niet actief is zou al helpen....

Die beperking is 'by design'. Zie hier de uitleg van AVM:
https://en.avm.de/service/fritzdect/f...-function/
Gewijzigd door Roger op 27 June 2019, 18:19
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
tubejack

Roger schreef:

tubejack schreef:

Weten jullie een mailadres van AVM? Of kunnen vragen alleen va de support pagina? Ik had namelijk een idee m.b.v. de DECT ECO mode in de Fritzbox en Smarthome. He zou handig zijn als die onafhankelijk van elkaar zouden kunnen werken. Zelfs een beetje op de momenten dat DECT ECO niet actief is zou al helpen....

Die beperking is 'by design'. Zie hier de uitleg van AVM:
https://en.avm.de/service/fritzdect/f...-function/


Dan vraag ik me af wélke technische beperkingen? Dat moet toch slim op te lossen zijn? Ondanks dat ik eerder op de dag een verkeerde mailadres had gebruikt kreeg ik toch antwoord van AVM.Smile

Onnodige hoog frequent straling is m.i. tegenwoordig een hot item en als je het nu heel slim maakt dat je er zo min mogelijk aan blootgesteld wordt.. = m.i. win-win.

Bedankt voor je supportaanvraag bij AVM.

Ik heb je suggestie voor verbetering doorgestuurd aan ons productmanagement.

Bij het ontwikkelen van onze producten staan de wensen en behoeften van onze klanten altijd in het middelpunt. In het verleden konden we al veel suggesties implementeren, vaak al in de volgende update.
Gewijzigd door tubejack op 27 June 2019, 21:04
 
Roger
Helaas staat er niet bij of de beperking een technische is of een keuze van AVM. Het antwoord van AVM is zoals zo vaak een standaard antwoord.

tubejack schreef:

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
****** ******* (AVM Support)

Ik denk dat het beter is om hier geen namen van AVM-medewerkers te noemen.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
Gieter
Ik zie net, dat in de laatste bèta de 'IPv4 lease tijd' voor gasten in uren in te stellen is.
 
Roger

Roger schreef:

Ik verdacht eerst de nieuwe DSL-driver in de 7.08-69234 BETA firmware, maar de voeding zou ook wel eens de oorzaak kunnen zijn. Het ding dat met de 7581 werd meegeleverd heeft er inmiddels zo'n 20.000 bedrijfsuren op zitten en ik kan mij voorstellen dat een condensator in de voeding zijn beste tijd heeft gehad.

AVM had me een nieuwe voeding gestuurd, maar de spontane DSL resyncs bleven. Als dat zou komen door storing op de lijn, zou ik het kunnen begrijpen. Maar de DSL Error Seconds tellers blijven strak op nul staan. Ik ben weer terug bij software als oorzaak, vooral ook om dat op IPPF iemand anders hetzelfde verschijnsel meldde en het probleem ook niet had met 7.01.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
tubejack
Neem aan, dat je de tools en dumps in de FRITZ!Box Support al geprobeerd hebt.
 
Roger
Zeker. Inmiddels heb ik een paar keer support data naar AVM gestuurd en ook al een keer een half uur DSL diagnostics data (een 2e batch staat klaar). AVM Support kan daar begrijpelijkerwijs weinig anders mee dan doorsturen naar de ontwikkelaars.

Gelukkig treedt het probleem niet vaak op: soms 2 keer in 2 dagen, dan weer 2 weken niet. Maar daardoor ook weer niet vaak genoeg om een resync even te vangen in de DSL diagnostics data. Die data groeit namelijk zo hard (14 MB in een half uur op mijn lijntje) dat ik het vergaren daarvan niet voortdurend aan kan laten staan. Maar misschien kunnen de experts van AVM (of Broadcom, die leveren de DSL DSP firmware) er toch iets mee.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
tubejack
De DSL driver 1.132.26.00 in de 7369 is oud maar stabiel. De SRA staat aan. Dat gaat tot nu toe prima. Net als de rest Smile
 
helderzicht
Uiteindelijk toch een 7590 gekregen voor verlenging. Installatie op rolletjes, direct bij installatie update naar OS7.10, na 1 week automatisch naar OS 7.12.
Alles werkt prima, ongestoorde DECT, goed contact met iPhone's en iPad. Geen DFS onderbrekingen meer gezien. De 7581 is retour, ik mis hem niet.

7590-3000-1750e
 
tubejack
De DSL verbinding van onze 7581 is vandaag een paar keer uit gevallen. De Fritz Fon's deden het ook niet allemaal. Warmte? De voeding en de box waren in ieder geval erg heet. Tijdelijk een 7369 neergezet. Wat opviel was dat de Max. DSLAM throughput enorm verhoogd was. Van < 25Mb/sec down en 2Mb/sec up per lijn.
Naar:
Receive direction Send direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 55552 55552 11104 11104

In theorie zouden we dus > 100Mb/sec down en 20Mb/sec up kunnen krijgen. Helaas is de Current throughput kbit/s 20840 23072 1720 1744 sinds de invoering van G.INP alleen maar lager geworden. De lijn is wel erg stabiel. Gaat KPN nu eindelijk vectoring vanuit de centrale aanzetten. Think
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie