Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
tubejack
De service van XS4ALL is inderdaad prima. AVM heeft ook een kantoor in Nederland. Daar kunnen ze toch ook hun producten testen?

AVM GmbH
Mr. van Coothlaan 10
6602 GT Wijchen
Nederland

Roger

BernardW schreef:
Mijn interpretatie is dat AVM toegeeft dat er een probleem is maar dat ze het probleem (nog) niet hebben kunnen reproduceren.
De DECT-problemen die ik ervaar zijn zeer reproduceerbaar (dwz. ik hoef niet lang te wachten voordat het misgaat; het is niet een kwestie van doe dit, doe dat en plof). Ik wil best op avontuur met AVM.

@AVM_NL @AVM_DE
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)

Roger

tubejack schreef:
Nee, Als je er vanuit gaat dat die CAT-iq 2.0 standaard, hardware matig is zie b.v. https://www.dect.org. Nou de 7581 is qua hardware t.o.v. de andere Fritz boxen duidelijk anders.

Stel dat de DECT chip van de 7581 alleen puur CAT-iq 2.0 snapt. En de Fritz Fon's niet daarna toe geüpgraded kunnen worden. Dan kan het nooit software matig opgelost worden.
Voor zover ik weet is Cat-iq puur softwarematig. Alleen worden voor HD Audio twee DECT timeslots gebruikt i.p.v. een i.v.m. de hogere bitrate. De 7581 gebruikt HD Audio overigens niet bij gesprekken via XS4ALL VoIP.

HvD
We zijn nu ruim een jaar verder zonder oplossing en de gebruikers maar oplossingen zoeken en aanmodderen.
Wat mij nog onduidelijk is uit de reacties op het forum, de 7581 werkt wel probleemloos met bepaalde Siemens Dect telefoons samen en niet met de eigen Fritz! C4 en C5? Lijkt mij uiterst vreemd en niet te verkopen.
Ik heb de 7581 op de plank gezet en al een half jaar mijn 7490 in gebruik met 2*C4 Dect, zonder problemen. Probleem opgelost maar niet door AVM.

Ondersteuning van CAT-iq
Hoewel alle huidige draadloze FRITZ! Fon-telefoons en FRITZ! Box-modellen met geïntegreerde DECT-basis momenteel niet zijn gecertificeerd voor de CAT-iq-standaard, ondersteunen ze veel van de services en functies die zijn gedefinieerd via CAT-iq. De FRITZ! -functie "HD-telefonie" voldoet bijvoorbeeld aan de nieuwe norm en is dus volledig compatibel met alle CAT-iq-producten voor HD-telefonie die op de markt verkrijgbaar zijn. Het gebruik van comfortfuncties (zoals toggle, 3-weg conferentie, CLIP / CNIP) en de toegang tot het telefoonboek en de bellijst van de FRITZ! Box is eenvoudig mogelijk met CAT-iq 2.0 compatibele draadloze telefoons van andere fabrikanten.
Bovendien bieden de FRITZ! Box- en FRITZ! Fon-modellen van AVM een veelheid aan extra functies die momenteel niet kunnen worden geïmplementeerd met de CAT-iq-standaard. Om deze reden is, vanuit het oogpunt van AVM, certificering momenteel niet nodig en ook niet gepland.
Gewijzigd door HvD op 18 January 2018, 11:03

turfsmurfje
Voor wat het waard is heb ik vorige week een kwartier gebeld met de XS4All helpdesk via de MT-F. Dat ging aan beide kanten zonder problemen op kwaliteitsgebied, terwijl ik een antwoordapparaat niet eens op een fatsoenlijke manier kon inspreken op de Frtiz!Box 7581 via dat toestel.
Klant bij XS4All sinds 2009

rudivd
Hallo,
Nu een week de 7581 (6.85) in gebruik, met 4 dect toestellen. Vooralsnog lijk ik geen problemen te hebben met de (wat oudere (zie https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f2/Landline_text_messaging.JPG/320px-Landline_text_messaging.JPG ) ) gigaset toestellen die ik heb, maar ik heb gisteren (voor het eerst) gemerkt dat een gesprek met een van de nieuwe gigaset toestellen (A415) (naar extern GSM) bruut werd onderbroken door een heleboel geruis en gekraak.

Is dit het gewraakte "DECT Probleem " ?

Ik zie dat de nieuwe handsets naast G726 ook G.722 "doen", verder begrijpen de nieuwe toestellen ook "eco" mode (wat in de fritz uit staat) en en expanded security (wat "aan" staat) Misschien helpt deze info het debuggen...

Rudi

Roger

rudivd schreef:
Nu een week de 7581 (6.85) in gebruik, met 4 dect toestellen. Vooralsnog lijk ik geen problemen te hebben met de (wat oudere (zie https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f2/Landline_text_messaging.JPG/320px-Landline_text_messaging.JPG ) ) gigaset toestellen die ik heb, maar ik heb gisteren (voor het eerst) gemerkt dat een gesprek met een van de nieuwe gigaset toestellen (A415) (naar extern GSM) bruut werd onderbroken door een heleboel geruis en gekraak.

Is dit het gewraakte "DECT Probleem " ?
Ja.

rudivd schreef:
Ik zie dat de nieuwe handsets naast G726 ook G.722 "doen", verder begrijpen de nieuwe toestellen ook "eco" mode (wat in de fritz uit staat) en en expanded security (wat "aan" staat) Misschien helpt deze info het debuggen...
Er is over de DECT-problemen al heel wat geschreven op dit forum. Welkom bij onze zelfhulpgroep Smile

De 7581 gebruikt G.722 alleen bij HD Audio gesprekken. Dit zal primair het geval zijn bij gesprekken tussen DECT toestellen met HD Audio die gekoppeld zijn aan dezelfde 7581. Als je VoIP-aanbieder geen HD Audio ondersteunt (bv. XS4ALL: G.711 is standaard audio), dan selecteert de 7581 altijd G.726. Ik heb qua DECT problemen geen verschil kunnen vinden tussen de verschillende instellingen (eco aan/uit, HD Audio aan/uit, expanded security of niet) en tussen verschillende toestellen. Het probleem treedt eigenlijk altijd op als het gesprek maar lang genoeg is: het gaat een tijdje goed en dan opeens plof.

sukkel
Iemand ervaring met de Gigaset N300A IP in combinatie met de Fritz Fon toestellen? Het gerucht gaat dat XS4ALL dit als een oplossing voor de problemen met de 7581 <-> Fritz Fon toestellen ziet.

sukkel

Roger schreef:

Gondelier schreef:

Roger schreef:
Vandaag kreeg ik bij een inkomend gesprek de naam van de beller te zien terwijl die niet in het telefoonboek staat van mijn 7581. Interessante functie...
Info: gigaset A58H via DECT gekoppeld aan de 7581.
Staat deze beller ook niet toevallig in het telefoonboek van je gigaset A58H ??
Absoluut niet (de beller was iemand die ik niet eens kende). Verder is het zo dat de A58H het lokale adresboek niet gebruikt voor naamweergave als een 7581 als DECT basisstation wordt gebruikt. Je kunt het lokale adresboek van het toestel wel gebruiken om te bellen.

Hier ook. Op een 7581 waar geen gebruik wordt gemaakt van Fritz!Fon's maar een ouderwetse telefoon via een kabeltje aan de 7581. Opeens zie ik op de 7581 in de Call List ipv het nummer staan "Tandarts X". Eerst zelf gebeld en daarna teruggebeld. Niets ingevoerd in het telefoonboek want geen Fritz!Fon. Hoe komt de 7581 daar nu achter?

Roger

sukkel schreef:
Hier ook. Op een 7581 waar geen gebruik wordt gemaakt van Fritz!Fon's maar een ouderwetse telefoon via een kabeltje aan de 7581. Opeens zie ik op de 7581 in de Call List ipv het nummer staan "Tandarts X". Eerst zelf gebeld en daarna teruggebeld. Niets ingevoerd in het telefoonboek want geen Fritz!Fon. Hoe komt de 7581 daar nu achter?
Zo te zien is het een standaardfaciliteit van SIP (zie RFC 3261, sectie 8.1.1.3).

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Panasonic Dect geen nummer weergave Eigen telefoon netwerk : 2 08 Nov 2020
Advertentie