Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
Fritz!box 7581 en DECT
|
|
tubejack |
Geplaatst op 14 February 2018, 16:52
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote Waar je specifiek telefonisch bij AVM moet vragen! https://community.consumentenbond.nl/computers-elektronica-5/xs4all-pair-bonding-fritz-box-7581-problemen-16357/index1.html#post67932 [...]AVM heeft telefonisch gereageerd op mijn vragen. Er wordt onderkend dat sommige 7581's problemen hebben in combinatie met DECT. Sinds een week heeft AVM alternatieve firmware die alleen beschikbaar is voor mensen met deze specifieke klacht. De firmware heeft mogelijk een workaround (dat is dus nog niet zeker) en logt daarnaast extra (zogenaamde) debug-informatie. De debug-informatie wordt met de klant gedeeld die deze vervolgens weer kan delen met AVM. Wil je ook testen of de workaround bij jou voor een oplossing zorgt? Neem dan contact op met AVM. Mocht je de alternatieve firmware proberen, laat dan via een reactie weten of de problemen zijn opgelost! [....] Ik spreek geen Duits en mijn Engels ook niet best. |
|
|
fmrama |
Geplaatst op 15 February 2018, 09:12
|
Activiteit » Internet Bellen » Fb 7583 Berichten: 465 Lid sinds: 10 Jul 2011 |
Een berichtje op avm faceboek. ..... we plannen met het release van FRITZ!OS 7 in Q2 te beginnen. Wanneer een update voor de FRITZ!Box 7581 verschijnt staat nog niet vast. Als dit nog niet in de relaseplanning zit, vraag ik me af of de 7581 erbij zit. |
|
|
Roger |
Geplaatst op 16 February 2018, 13:03
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Quote tubejack schreef: Sinds een week heeft AVM alternatieve firmware die alleen beschikbaar is voor mensen met deze specifieke klacht. De firmware heeft mogelijk een workaround (dat is dus nog niet zeker) en logt daarnaast extra (zogenaamde) debug-informatie. De debug-informatie wordt met de klant gedeeld die deze vervolgens weer kan delen met AVM. Gewijzigd door Roger op 16 February 2018, 15:58 FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
Roger |
Geplaatst op 16 February 2018, 16:06
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Ter info: AVM heeft een diagnostische firmware (6.85-50446) geïnstalleerd bij een aantal klanten. Deze stuurt alleen uitgebreide logging naar AVM en bevat geen verbetering t.a.v. DECT. Men weet dus kennelijk nog niet waaraan het ligt (wat consistent zou zijn met eerdere berichten alhier).
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
keesjan |
Geplaatst op 19 February 2018, 08:56
|
Activiteit » Haarlem » Internet TV Bellen Berichten: 13 Lid sinds: 10 Feb 2018 |
ook mij is die beta met log update aangeboden: FRITZ.Box_7581_LabPLUS.en-de-es-it-fr-pl.152.06.85-50446.image Omdat het een image is kan ik het versienummer niet bevestigen. Ik heb er echter heelmaal geen zin meer in dit alleemaal uit te zoeken voor ze. "1. Graag wil ik je vragen ook de FRITZ!Box-Info Pushmail inrichten. Dagelijks, wekelijks of maandelijks. Belangrijk is, dat de e-mail bij jezelf aankomt. • Push services configureren 2. Per telefoon kies je hierna één keer #991#. Hierdoor wordt het versturen van de supportgegevens via de Pushmail bij elke herstart en in speciale bekende fouten geactiveerd. Dit kan weer met #990# gedeactiveerd worden. Wanneer de FRITZ!Box nu zonder herstart spontaan de supportgegevens stuurt, svp deze aan ons doorsturen. Graag ook de supportgegevens maken als de fout weer optreedt en ook dan aan ons toesturen." Welke dank krijg ik hiervoor? Als ze dit half jaar geleden hadden gevraagd hadden ze dit nog op goodwill van me kunnen krijgen, nu wil ik test vergoeding krijgen... Al meer reacties consumentenbond binnen? Ik werd nog gebeld door xs4all met excuses. Geld maanden telefonie teruggeven voor al die maanden dat het niet werkt wilde ze nog niet toezeggen. Gaat maar om 3 maandjes is meer het principe dat ze hun handen er niet zomaar vanaf kunnen trekken wat ze wel deden in eerste instantie. Gewijzigd door keesjan op 19 February 2018, 15:18 |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 19 February 2018, 10:05
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
@AVM_NL @AVM_DE Kan me goed voorstellen, dat je er geen zin meer in hebt. Ik heb gisteravond eens een deel van de oude berichten doorgelezen en kwam er achter al ruim een jaar "proef konijn" te zijn. De vragen die AVM stelt, zijn wezenlijk niet anders, dan die van een jaar terug. Ik heb mijn verlies genomen en zelf 2e hands een extra 7369 Fritzbox gekocht en die achter de 7581 aangesloten als DECT centrale. Dat werkt echter niet optimaal, b.v. berichten in de MyFritsapp komen niet aan en ook het home network kun je niet op afstand aan en uitzetten. En zo zijn er meer kleine ongemakken. Nu de 7581 in bridge mode kan, overweeg ik een 7490 achter de 7851 aan te sluiten. De 7581 doet dan alleen pair-bonding VDSL (dat doet hij prima) De rest WiFi het lokale netwerk dus LAN, DECT, home netwerkspullen laat ik dan allemaal door de 7490 doen die ik dan aanmeld bij myFritz. Wat minder technisch kan waarschijnlijk ook. Gewoon de 7490 als exposed host aansluiten. Maar dan moet ik eerst een 7490 regelen. Op eenzelfde manier heb ik wel een extra Edge router/firewall aangesloten voor mijn webserver en dat gaat uitstekend. Dus ik heb goede hoop dat een dergelijke simpele -voor iedereen te begrijpen- oplossing ook werkt. Wat DECT betreft, verwacht ik zo langzamerhand niet meer dat de 7581 het ooit met Fritz Fon's gaat doen. Het is niet omdat DECTchip in de 7581 het niet doet. Nee ik heb sterk het vermoeden dat de Fritzfon's niet met het CAT IQ protocol waarmee de DECTchip van de 7581 communiceert niet in de Fritz Fon's C2, C4 C5 en andere is te krijgen via een software update voor deze toestellen. Het kan ook zijn dat AVM gewoon erg terughouden is. Immers de 7581 is het enige modem dat zover ik weet die deze problemen heeft. Waarom zou je iets in je DECT toestellen aanpassen als je daar mogelijk weer problemen creëert bij andere Fritzboxen? Verder heb ik al zeker een half jaar terug (maar dit is ook door vele andere geopperd ) om mensen met een 7581 en problemen een 7490 te geven. Niet de fraaiste oplossing, maar m.i. wel een goed werkende totdat er weer een betere Fritzbox komt met pair-bonding. Het zou netjes zijn als AVM nu tot actie overgaat en al die mensen met Fritz Fon's of schadeloos stelt of een ander goed modem geeft. Bij andere consumenten electronica is een dergelijke actie niet meer dan normaal. Dus kom op AVM wij hebben nu lang genoeg gewacht. Gewijzigd door tubejack op 19 February 2018, 10:41 |
|
|
HvD |
Geplaatst op 19 February 2018, 14:07
|
Activiteit » Dronten » 8252BH » Internet TV Bellen » Fritz!Box 7490 » Basispakket Berichten: 12 Lid sinds: 15 May 2017 |
Ik heb zojuist maar eens een ouderwetse papieren brief gestuurd naar de CEO van AVM, Johannes Nill, wie weet levert dat iets op. Ben benieuwd of er een reactie komt, de Xs4All directie reageert niet maar delegeert het geven van een standaard reactie aan medewerkers. CEO AVM GMBH J. Nill Alt-Moabit 95 10559 -Berlin Germany |
|
|
Roger |
Geplaatst op 19 February 2018, 14:18
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Quote HvD schreef: Ik heb zojuist maar eens een ouderwetse papieren brief gestuurd naar de CEO van AVM, Johannes Nill, wie weet levert dat iets op. FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
kazie |
Geplaatst op 19 February 2018, 16:34
|
Activiteit » Rotterdam » 3077AB » Internet Bellen » Fritzbox 7369 ,Fritzbox 7581 Berichten: 7 Lid sinds: 07 Jul 2016 |
zoals hier boven gevraagd (week geleden ) klacht bij klachtenkompas gedaan 19-02-2018 antwoord van XS4ALL geen oplossing wel een firmware waarbij de trace direct naar AVM gemailt wordt "xs4all helpdesk medewerker "ik kan u doorverbinden met AVM ik : is goed krijg iemand van AVM aan de telefoon : er is geen update / patch voor de 7581 ! ik kan wel de procedure sturen hoe de trace te maken ik : is goed geef mijn mail adres ik krijg als antwoord : Naam weggehaald (AVM) 19 feb. 12:50 CET Goedendag meneer , Bedankt voor je supportaanvraag bij AVM. Zoals zojuist besproken via de telefoon, zijn ons tot nu toe geen oorzaken bekend voor het probleem dat je hebt beschreven. Voor verdere analyse hebben wij uitgebreidere informatie nodig. •Hoe zou je het probleem beschrijven? Hoe vaak en onder welke omstandigheden komt het voor? •Kun je dit probleem desgewenst reproduceren? •Welke telefoonapparaten worden gebruikt wanneer de fout optreedt? Geef ook de naam van de fabrikant en het model op. •Hoe is de FRITZ!Box verbonden met de telefoonapparaten waarop het probleem zich voordoet, en wat zijn de interne nummers van die apparaten? De verbindingsmethode en de interne nummers worden weergegeven in de FRITZ!Box-gebruikersinterface onder "Telephony > Telephony Devices" in de kolom "Connect via" respectievelijk "Internal". dus er zijn geen DECT problemen bekend ?????? Gewijzigd door Access op 26 April 2018, 12:25 |
|
|
Roger |
Geplaatst op 19 February 2018, 19:37
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Quote kazie schreef: dus er zijn geen DECT problemen bekend ?????? FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Panasonic Dect geen nummer weergave | Eigen telefoon netwerk | : 2 | 08 Nov 2020 |
Advertentie