Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
averberne
Ik merk nu ook dat het zetten van een vaste kanaal voor de 2.4-Ghz WiFi band niet werkt. Uiteindelijk kiest het 7581 modem toch weer zelf een ander kanaal.

Overigens heb ik door pair bonding nu wel een 200Mbit/s download snelheid ... tenminste van mijn huis naar XS4ALL want downloaden vanaf het internet gaat nog steeds op 100Mbit/s omdat XS4ALL geen 200Mbit/s abonnement heeft. Dat is dan wel weer sneu Wink
 
Prutser

Quote

tubejack schreef:

Quote

Eddy Molle schreef:

Bedankt, @tubejack! De decoder is met een ethernetkabel aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen, lijkt mij zo. Alleen vrees ik dat radio als niet zo belangrijk wordt beschouwd als TV (waar ik een andere mening ben toegedaan). Welke zender ik kies, maakt niet uit. Dan nóg maar eens contact opnemen met XS4All....


Ik luister ook veel naar de radio, maar dan gewoon via de FM. Zo te lezen is de aansluiting dik in orde, inderdaad contact opnemen met XS4ALL.


Iemand had hetzelfde met voice, dat met een grote download dat onderuit ging. 't Lijkt alsof er geen prioriteit wordt gegeven aan streaming diensten ...
 
wil
Ik heb het ook dat elke dag internet en TV ontvangst eruit gaat voor een paar minuten. Internet en TV aangesloten met kabel. Het uitvallen van 5 Ghz wifi is ook nog steeds regelmatig. En XS4ALL blijft maar beweren dat er niets mis is met de 7581.
 
Zeha
@Marco-dv: Afzonderlijke SSID instellen is een leuke suggestie. Die ga ik proberen! Dus nu maar twee weekjes afwachten wat het resultaat zal zijn.
 
mari
@ Marcel:

Je zegt :

Mijn 7581 gaat nog steeds een keer in de zoveel dagen onderuit, maar vreemd genoeg als ik niet thuis ben ('s nachts of door de week overdag).

Zou je mij eens kunnen zeggen hoe je dat constateert, hier gaat alles overdag perfect, maar wat er snachts gebeurd weet ik niet dan slaap ik.
En als ik niet thuis ben ?????
Hoe zie jij dat of controleer jij dat ??

Alvast bedankt voor je uitleg
 
Zeha
@mari: inloggen op je 7581. Dan zie je op de openingspagina onder connections sinds wanneer de 7581 voor het laatst is opgestart
 
loekf

Quote

Zeha schreef:

@mari: inloggen op je 7581. Dan zie je op de openingspagina onder connections sinds wanneer de 7581 voor het laatst is opgestart


Klopt.

Viel mij vorige week op dat het modem ongeveer om de 2 dagen 's nachts was gereboot. Sinds vorige week donderdag niet meer gechecked. Ik ben er nu wel achter dat er veel mis is met de firmware, maar zo lang het modem niet tijdens bv. een avondje Netflix bing watchen zich diverse keren reset hang ik er nog niet mijn oude 7490 tussen. Ik hou nog ff vol totdat AVM met die nieuwe FW komt.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
loekf

Quote

wil schreef:

Ik heb het ook dat elke dag internet en TV ontvangst eruit gaat voor een paar minuten. Internet en TV aangesloten met kabel. Het uitvallen van 5 Ghz wifi is ook nog steeds regelmatig. En XS4ALL blijft maar beweren dat er niets mis is met de 7581.


Niet 100% correct. De helpdesk (technische tak) en de monteurs van Guidion weten verdomd goed wat er mis met de 7581.

Echter het XS4ALL management stopt de kop in het zand en hoopt dat het allemaal meevalt, overwaait en er niet teveel ruchtbaarheid aan wordt gegeven.

Ik kan je een mail van de XS4ALL customer service manager (of zoiets) laten zien die claimt dat het allemaal wel mee valt en de meeste klanten geen problemen meer ervaren sinds de 6.80 FW.
FRITZ!Box 7590 (7.12 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Marcel

Quote


Ik kan je een mail van de XS4ALL customer service manager (of zoiets) laten zien die claimt dat het allemaal wel mee valt en de meeste klanten geen problemen meer ervaren sinds de 6.80 FW.


Als medewerkers in de ochtend beginnen dan moeten ze eerst naar dit liedje luisteren ter motivatie:

www.youtube.com/watch?v=LNF79iI7G8g&l...NF79iI7G8g

Zelf ook de 7581 genoemd bij een tijdens een ander gesprek met Xs4all. Een geveinsde verbazing van de medewerker en ik wist genoeg om er niet verder mee te gaan.
AVM neemt het wel serieuzer ik heb liever dat de problemen opgelost worden dan een te vroege 7.83.

Ik laat de reddings/hulp fritzbox nog hangen naast de 7581 bij die mensen.
Gewijzigd door Marcel op 04 April 2017, 18:31
 
mari
Echter het XS4ALL management stopt de kop in het zand en hoopt dat het allemaal meevalt, overwaait en er niet teveel ruchtbaarheid aan wordt gegeven.


Is niet zo moeilijk toch om een of andere krant in te lichten om te vragen dit op te pikken.

Wie niet waagt wie niet wint.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie