obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie van de Fritz!Box en de SpeedTouch 780.
 Onderwerp afdrukken
Net een week klant, krijg nu al spijt
ckong
Sinds afgelopen maandag ben ik klant bij XS4All, dit omdat ik recent een glasvezelaansluiting in huis heb (buitengebied Lochem). Ik zit al mijn hele leven bij de KPN, meestal tevreden, maar soms ook niet en daarom leek het me een goed idee om bij het krijgen van een glasvezelverbinding dan ook maar een upgrade van provider te doen. Je hoort immers niets dan goeds over XS4ALL.

Tja, daar heb ik nu dus gemengde gevoelens over. Het begon al afgelopen maandag dat ik een halve dag tevergeefs op een Guidion monteur zit te wachten. Hij had zich ziek gemeld en men vond het niet nodig mij daarover te informeren. De volgende dag, dinsdag, kwam er gelukkig wel een monteur. Het ging voortvarend totdat de TV ontvanger werkend gemaakt moest worden. En laat dat nou niet lukken. De monteur kreeg het niet aan de praat, ik ook niet, alles geprobeerd, ook met het 'oude maar identieke' KPN ontvangertje. Rechtstreeks bekabeld, bekabeld via een switch, er een rotschop tegenaan gegeven. Nada, noppes, niets. De monteur ging uiteindelijk maar weg en ik zit met de gebakken peren. Wel internet maar geen TV. Heb de afgelopen drie dagen al weer redelijk wat tijd aan de helpdesk besteed (godzijdank heeft de wachtlijn niet zo'n vreselijk muziekje), tickets aangemaakt, fabrieksresets van Fritzbox en tv ontvanger gedaan, maar niets lukt. Steeds weer dezelfde twee foutcodes op de TV te zien. Klote. En nu moet er verdorie weer een monteur komen. En die kunnen waarschijnlijk, volgens de online planner, pas over 2 weken!!

De voorpret die ik had omdat ik al zo lang naar XS4All wilde wisselen is veranderd in boosheid en een slecht voorgevoel voor de toekomst. Ik ben er zwaar ziek van. En morgen zou de allereerste incasso geïnd worden, maar die heb ik al vast geblokkeerd. Ze moetne eerst maar voor een goede installatie zorgen. Wellicht dat ik er maar weer een einde aan maak, terug naar de KPN of zo. Met die ervaringen kan ik immers omgaan omdat ik van de KPN niets verwacht. Maar van XS4All had ik betere verwachtingen.
 
tubejack
Vervelend. Geeft je TV ontvanger ook niet heel kort beeld en daarna een foutcode?
 
Gondelier
Geef wat meer informatie over de apparatuur: welke Fritz!Box heb je en wat voor TV-Ontvanger.
Is de Fritz!Box aangesloten met een UTP of Fiber kabel ??
Allemaal dingen waar men hier misschien iets mee kan.
Gewijzigd door Gondelier op 28 maart 2019, 20:34
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!
 
ckong

Quote

Gondelier schreef:
Geef wat meer informatie over de apparatuur: welke Fritz!Box heb je en wat voor TV-Ontvanger.
Is de Fritz!Box aangesloten met een UTP of Fiber kabel ??
Allemaal dingen waar men hier misschien iets mee kan.


Fritzbox 5490 met IOS 7.01 Up to date dus. UTP kabeltje tussen fritz en de Arris VIP 2952 V2 tv ontvanger. Maar zowel de Guidion monteur als diverse XS4ALL en KPN technische helpdeskmedewerkers kunnen dit probleem niet (op afstand) oplossen, dus nu willen ze dat er een meer ervaren Guidion monteur de installatie komt bekijken en een diagnose voor de helpdesk kan stellen voor de vervolgstappen. Gaat waarschijnlijk allemaal weer lang duren.
 
tubejack
Dus rechtstreeks een UTP kabel tussen de 5490 en dat TV kastje. Niet toevallig een switch ertussen?
 
ckong

Quote

tubejack schreef:

Dus rechtstreeks een UTP kabel tussen de 5490 en dat TV kastje. Niet toevallig een switch ertussen?


Beide opties geprobeerd, rechtstreeks en via een switch, meermaals, maakt geen verschil. Ik krijg diverse foutcodes te zien, 301 en ik geloof 564 of zo iets. Niemand weet er raad mee. Installatie van de tv ontvanger gaat maximaal tot 85% en dan houdt het systeem het voor gezien.

Zit nu te wachten op een call back van een Guidion monteur, kan to 48 uur duren! Ed dan moet de afspraak nog ingepland worden.
Gewijzigd door ckong op 29 maart 2019, 10:00
 
tubejack

Quote

ckong schreef:

Quote

tubejack schreef:

Dus rechtstreeks een UTP kabel tussen de 5490 en dat TV kastje. Niet toevallig een switch ertussen?


Beide opties geprobeerd, rechtstreeks en via een switch, meermaals, maakt geen verschil.


Dat is wel héél erg vreemd. Rechtstreeks op de 5490 zonder wat er tussen zou hij het moeten doen. Als je er wel een switch tussen had moest die in ieder geval IGMP snooping moeten ondersteunen. FF wat gekke dingen, je weet nooit.... Weet je 100% dat als provider XS4ALL ingesteld is? En 2 zie je in "mijnxs4all" ook dat je TV hebt? Als dat alle 2 100% zeker weten goed staat, zou je een ander TV kastje kunnen vragen of de bestaanden naar factory kunnen resetten.
 
ckong
Dank je voor je hulp Smile

Ja, 100% zeker op XS4ALL ingesteld. Ja, ik zie dat ik het complete pakket heb. Internet en bellen doen het ook gewoon, TV niet. Ik heb het nu al met 3 kastjes geprobeerd, de 2 nieuwe van XS4ALL en het 'oude maar identieke' KPN kastje. En ook al factory resets gedaan, zowel op de fritzbox als op de tv ontvanger, door de Guidion monteur en door mij.

Zojuist met iemand van retentie gebeld en die gaf aan dat er al veel mensen intern naar mijn probleem hebben 'gekeken'. Dat stelt me dus niet gerust, want het probleem is er nog steeds. Dat 'First class internet' kunnen ze ook maar beter uit hun website kop (bij de Favicon) weghalen.

En verder bellen met XS4ALL of Guidion doe ik ook niet meer, want door dit gedoe heb ik al veel te lang in een wachtrij gestaan met als gevolg dat ik ook nog eens € 7 over mijn beltegoed ben gegaan! Nou ja, ze weten inmiddels dat ik de eerste incasso heb geblokkeerd.

En ik weet nu zeker dat het niet aan mijn interne netwerk ligt of aan de TV ontvanger, want ik heb zojuist, gewoon om eens wat uit te proberen en omdat de retentie medewerker vertelde dat er over mijn koperen lijntje nog een signaal loopt, de KPN Experia box weer op koper aangesloten en vervolgens, nadat ik aan de groene leds zag dat er inderdaad nog een internetverbinding over koper gaat, ook een TV ontvanger via mijn switch op de experiabox aangesloten. En ja hoor, de TV ontvanger wordt gewoon correct met software geladen en de resterende installatie op de tv ontvanger gaat ook goed. Maar helaas kan ik over koper geen TV meer kijken want het abonnementsnummer is niet meer actief.

Maar ik weet nu in ieder geval dat het óf aan de Fritzbox ligt (ik heb ook alle UTP poorten geprobeerd) of aan een instelling in de donkere gekrochten van XS4ALL.

Schiet mij maar lek, XS4ALL!!

Net gebeld door Guidion, ze komen pas op 4 april! Cry
Gewijzigd door ckong op 29 maart 2019, 11:10
 
Gondelier
Nog een vraag: wat voor kabel zit er tussen de tv- ontvanger -->> TV en wat voor merk en type tv heb je ??
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!
 
tubejack
Ik heb even gezocht op glasvezel Lochem en zie daar 2 aanbieders voor de vezel zelf als ik het goed begrijp. https://www.glasvezellochem.nl/aanbieders/
Als ik kies voor glasvezel buitenaf, kan ik kiezen tussen een hele rij providers maar daar staat XS4ALL zo te zien niet tussen Think. M.a.w. levert XS4ALL daar wel diensten? Op een van beide glasvezel aanbieders?Misschien dat het netwerk van XS4ALL niet, of nog niet goed uitgerold is richting Lochem. Is het soms nog heel nieuw dat glasvezel bij jullie in Lochem?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Net een week klant, krijg nu al spijt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Krijg openDNS niet werkend Algemeen : 3 19 okt 2019
Nieuwe klant XS4ALL Den Haag Algemeen : 11 04 jun 2012
Advertentie