obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Oh oh die updates
sciurius
Voor de tweede keer in een paar maanden weer een spontane software update terwijl er tv wordt gekeken. Zit je tien minuten nagels te bijten.
Is er echt geen manier om dit om te zetten naar handmatig? Net zoals software updates op mobiel en zo?

EDIT: Sorry, ik dacht dat dit een XS4All Gebruikers Group was, maar gezien de links die aan mijn bericht worden toegevoegd lijkt dit een reclamesite.
 
sukkel
Je post is niet duidelijk. Update van wat? De router? De tv-kastjes? Je schoonmoeder?

Bij ons worden de tv-kastjes alleen geupdate bij het uitzetten.
Updates van je router kan je uitzetten.

En ja, dit is een XS4ALL gebruikers groep.
 
sciurius
Update van de Arris 5952 software. En die vindt plaats bij het uitzetten van het kastje?
Verrassend. Dus als ik om welke reden dan ook de Arris op stand by zet loop ik het risico tien minuten te moeten wachten alvorens hij weer bereid is om aan te gaan...?

Anyway, de vraag blijft: Kan ik dat uitzetten zodat ik zelf bepaal wanneer een software update wordt uitgevoerd?
 
Gieter
En wat dacht je van DRM?
Die updates kun je niet uitstellen.
Ik heb in al die jaren, 2 keer meegemaakt dat er na middernacht ineens tijdens het kijken een firmware update aan kwam.
 
sciurius
Ik heb bepaalde geachten over DRM, maar ik zie eigenlijk niet het verband.
Wilde je de indruk geven dat er soms sprake is van acuut noodzakelijke software updates?
Zo acuut dat het tv kijken ervoor moet worden onderbroken?
 
Gieter
Ik weet niet hoe vaak jij een update krijgt?
TV uit doen en binnen 10 minuten weer aan, doen de meeste ook niet.
Sinds ik een 2260v2 heb, is de TV redelijk stabiel.

Eens per 2 maanden even alles resetten en je hebt geen storing.
Ja, dat is raar dat ik dat doen moet. Maar het werkt.
 
sciurius
Bij ons gaat de tv echt uit als we niet kijken, ook al is dat voor even. Mijn vrouw is hardhorig, dus als we iets te bespreken hebben gaat in elk geval het geluid, en vaak de hele tv uit.
 
roymarja
Ik herken me volledig in de stelling van de ts.
Het is ronduit ergerlijk dat een software update kennelijk absolute prioriteit geniet.
En ook bij ons gaat het kastje uit middels de tuimel schakelaar, niet uit besparing maar om een van de potentiƫle brandhaarden uit te sluiten.
Het is me een raadsel dat er niet nog meer binnenbranden zijn gelet op de talloze voedinkjes van bedenkelijke oorsprong.
 
sciurius
Ik ben sinds 1995 of zo aangesloten bij XS4All. Fantastische club, altijd erg goede ervaringen mee gehad. Uitstekend formeel en informeel technische ondersteuning.
Tot ik enkele maanden geleden interactieve TV bij ze afnam. Dat was een hoogst onaangename ervaring. De houterige tv software doet me nog het meest denken aan simpele computerspelletjes uit de jaren 80 (vorige eeuw). Als ik technische vragen stel over de tv software en programma's dan komen de antwoorden niet verder dan "we denken dat het te maken heeft met ...". Concrete antwoorden komen er niet. Concrete wijzigingen komen er niet. En dat is niet wat ik van XS4All gewend ben. Een plastieke afstandsbediening? Prima. Maar daarnaast dan toch zeker een web-interface en/of een flitsende app op je mobiel, toch?

Ik ben me ervan bewust dat dit geen specifiek XS4All probleem is. Deze TV software zie je ook bij KPN en Telfort. Maar juist van XS4All zou ik verwachten dat ze zich pro-actiever opstellen en als eerste roepen dat zo'n software niet meer van deze tijd is. Of dat ze de web-API van de Arris netjes documenteren zodat we zelf betere remote control software kunnen maken.

Kom op, XS4All! Je kunt beter!
 
tubejack
In vergelijking met mediaboxen van sommige concurrenten. Een verademing. De AB werkt prima, het menu vind ik overzichtelijk genoeg. Dankzij in de cloud kunnen opnemen, weinig meer gemist. Misschien er 2x een software update is geweest afgelopen 3,5 jaar.

Als ex ICTer zie ik best wel potentie in heel geavanceerde programmatuur. Maar wij kijken zo weinig en selectief dat ik daar niet echt behoefte aan is. Bovendien XS4ALL houdt op met bestaan...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oh oh die updates', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Firmware updates Fritzbox 7340 Fritzbox : 18 05 jun 2011
Advertentie