obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Freedom. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Nog even geen telefonie bij Freedom
MH

wil schreef:

Antwoord van Budgetphone:

intern nummer is gewoon de naam van het toestel voor de Fritzbox dit heeft verder niets met bellen te maken.
Landcode moet op geen staan en netnummer ook geen prefix gebruiken u kan gewoon bellen zonder 023 dat zetten wij er voor.
Als u prefix aan laat staan en u probeerd b.v. 112 te bellen maakt uw fritzbox er 023112 van vandaar dat deze prefix dus uit moet.

Ik twijfel nu toch aan wat ze hierboven bedoelen (het vetgedrukte). In de Fritzbox staat bij netnummer bij "zonder prefix" 23 en bij "met prefix" 023. Oftewel het cijfer "0" is de prefix. Dus als hij schrijft "bij netnummer geen prefix gebruiken" dan bedoelt hij dus dat je 23 moet gebruiken, zou je denken. Maar dat lijkt hij niet te bedoelen want iets verderop schrijft hij "u kan gewoon bellen zonder 023", dus het netnummer mag helemaal weggelaten worden. Dus hij bedoelde eigenlijk dat het netnummer op "Geen" moet staan in de FB. Toch?
 
wil
Bij budgetphone moet landcode en netnummer op geen staan. Zo heb ik ingesteld en kan ik nu bellen, ook met de 0800 en 0900 nummers. 112 is wat lastig om te proberen. Ik ga er maar vanuit dat dat ook werkt. Maar voor ons is de vaste lijn een backup. We bellen eigenlijk altijd met mobiel.Het nummer hebben we al een jaar of 35 en dus beetje aan gehecht en wat oudere mensen bellen ons nog alleen op dat vaste nummer.
 
Gieter

wil schreef:

112 is wat lastig om te proberen.

Vandaar dat ik voorstel om 1400 te bellen als test.
Is een overheid info lijn, die na 20:00 een bandje heeft.
 
wil

Gieter schreef:

wil post=10996

112 is wat lastig om te proberen.

Vandaar dat ik voorstel om 1400 te bellen als test.
Is een overheid info lijn, die na 20:00 een bandje heeft.

ik kan 1400 bellen. Dus alles werkt nu zoals het moet.
 
MH

wil schreef:

Bij budgetphone moet landcode en netnummer op geen staan. Zo heb ik ingesteld en kan ik nu bellen, ook met de 0800 en 0900 nummers. 112 is wat lastig om te proberen. Ik ga er maar vanuit dat dat ook werkt.

Dankjewel. Het is mij duidelijk. Als die persoon van Budgetphone nu gewoon geschreven had 'Landcode en netnummer moeten allebei op geen staan en de vinkjes bij noodoproepen en speciale nummers aangevinkt' dan was het meteen duidelijk geweest. Maar ik ben dan ook een muggenzifter.

Overigens werkte het bij mij ook allemaal gewoon met landcode met prefix (0031) en netnummer zonder prefix (bijv. 23) en de vinkjes bij noodoproepen en speciale nummers aangevinkt.
 
Digiben

mbs schreef:

Ik heb mijn vaste telefoonnummer van XS4ALL naar Budgetphone.nl geporteert afgelopen december. Inderdaad in afwachting van dat Freedom Internet VOIP gaat leveren.


Heb deze ook naar hun geporteerd.
En het werkt goed, zonder problemen met me fritzbox 👍
 
wil
Als je al internet en TV van Freedom hebt kun je geen telefonie bestellen volgens de helpdesk. Je kan alleen gelijktijdig internet, TV en telefonie bestellen bij Freedom op dit moment.
 
LeoK
sinds dinsdag overgegaan naar freedom, ook telefonie. Blijkt dat voicemail "aan" staat. Je kan het (nog niet) uit zetten. Nog even wachten.
Maar wat ik hinderlijk vind is dat je niet van een keuzemenu (toets 2 als u ....) gebruik kan maken. Althans er werd niet op gereageerd toen ik een 2 intoetste, erger nog de meldtekst begon weer helemaal opnieuw. Zou dat ook nog komen?
 
Jan Doedel
Hier ook sinds gisteren telefonie en inderdaad met standaard voicemail. Even contact gezocht met de helpdesk met het verzoek of het uitgeschakeld kon worden. Geen enkel probleem. Je kunt zelfs aangeven hoelang de telefoon moet overgaan. In de toekomst is dit allemaal zelf te regelenThumbs Up!
 
wil
Ik ben nu over naar Freedom bellen en hetzelfde probleem als bij Budgetphone. Ik kan geen 0800, 0900 en 1400 bellen. Ik gebruik het Freedom profiel. Dan krijg je geen menu om zelf aanpassingen te doen in instellingen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nog even geen telefonie bij Freedom', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Storing freedom Storing : 3 02 sep 2022
is Freedom aan het uitbreiden?? Grappig : 1 14 jul 2022
Het begin van Freedom Algemeen : 195 26 dec 2020
Freedom met geforce now? Algemeen : 2 08 dec 2020
Panasonic Dect geen nummer weergave Eigen telefoon netwerk : 2 08 nov 2020
Advertentie