obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Het lukt niet om op oxxio.nl te komen
MH
Ik kom niet op oxxio.nl op mijn mac via mijn Freedom-verbinding. In chrome zegt hij dan "Deze site is niet bereikbaar Het IP-adres van de server van www.oxxio.nl kan niet worden gevonden. DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN". In firefox zegt hij "Hmm. We kunnen die website niet vinden.". Andere websites gaan prima.

Als ik het mobiel via 4g probeer (vodafone) dan kom ik er wél. Echter via 4g (simyo) dan weer níet.

Het klinkt als een DNS-probleem. Maar waar ligt de oorzaak precies?
Gewijzigd door MH op 05 september 2020, 19:57
 
MH
Ik heb een oplossing gevonden. Wanneer ik in de Fritz!box de DNS-instellingen verander in 8.8.8.8 dan lukt het ineens wel om bij oxxio.nl te komen. Zodra ik de DNS weer op automatisch zet dan is de site niet meer bereikbaar.

Mag ik nu concluderen dat er in de DNS bij Freedom iets niet goed gaat? Want dan zou ik dat daar misschien beter even kunnen melden. Of zou er iets in de FB7590 firmware (7.20) fout zitten? Ik heb "Freedom" als internetaanbieder geselecteerd staan.

Blijft overigens nog steeds vreemd dat ik over 4g via Simyo ook niet bij oxxio.nl kan komen.
 
wil
Ik heb het ook geprobeerd. Ik krijg ook safari kan de server niet vinden. Ik heb modem 7583, dus het ligt niet aan je modem.
 
arix
Ik zit nog een paar dagen bij xs4all, met de 7581. Ook bij mij zegt Safari dat de server niet te vinden is. Lijkt mij dus niet aan Freedom te liggen, misschien bij KPN?
 
meppele

arix schreef:

Ik zit nog een paar dagen bij xs4all, met de 7581. Ook bij mij zegt Safari dat de server niet te vinden is. Lijkt mij dus niet aan Freedom te liggen, misschien bij KPN?
Ik heb bij OXXIO niets te zoeken, toch even geprobeerd: Naamserver op automatisch, geen oxxio, naamserver op Google, direct verbinding. Zie afbeelding. Het bovenstaande met de 7583 en met een oudje, de 7369.
Mijn (bonding) verbinding loop overigens nog steeds via XS4ALL, Freedom is daar te prijzig mee.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
MH
Freedom is er al mee bezig. Probleem is bij sommigen ook al opgelost.
 
Jan Doedel
eset.com is ook niet te benaderen.....Think. We wachten rustig af....
 
Gieter
Alle providers hebben er momenteel last van.
Er zijn ook wat kranten niet bereikbaar.
Volgens sommige, heeft het tijdstip met de F1 te maken.
 
wil
Ik krijg nu van een heleboel websites de melding kan server niet vinden of de pagina blijft blanco.
 
jemmie
https://twitter.com/FreedomNetNL/stat...3759194114
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het lukt niet om op oxxio.nl te komen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Soverin verstuurt mail niet Algemeen : 10 03 jul 2020
Website wachtwoord wil niet werken Algemeen : 2 07 nov 2019
Krijg openDNS niet werkend Algemeen : 3 19 okt 2019
Pair Bonding niet meer nodig? Snelheid : 4 27 aug 2019
E-mail is niet prive. Algemeen : 4 30 jul 2019
Advertentie