obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie van de Fritz!Box en de SpeedTouch 780.
 Onderwerp afdrukken
Hoe tv connectie met router?
Arjen43
In ons dorp wordt begonnen met het uitrollen van een glasvezelnet. De keus is uit 8 glasvezelproviders. Mijn sterke voorkeur is momenteel een abonnement met Freedom af te sluiten. Echter ik kan geen info vinden hoe mijn bestaande tv verbinding krijgt met de Fritz!Box (type nog onbekend).
Huidige situatie: de trouwe en goed werkende Loewe tv is aangesloten via een hdmi-switch (waarop een chromecast) aangesloten op de Humax van Ziggo. De Humax is via een lan-verbinding aangesloten op de Experiabox van KPN.
De Loewe tv heeft, naast de normale coax aansluiting, dus alleen een hdmi-aansluiting. Is namelijk geen smart tv.
De vraag van mij is dan ook hoe de Humax vervangen kan worden door een soort netwerkadapter. Zodanig dat de zenderkeuze gemaakt kan worden op die netwerkadapter. Bestaan deze netwerkadapters met hdmi koppeling en wat is dan het fabrikaat en type? Is er ook een suggestie welk type Fritz!Box in deze configuratie uitstekend voldoet. Is bijvoorbeeld portforwarding mogelijk om bijvoorbeeld een bewakingscamera op afstand te kunnen bekijken. Ook moet er een NAS Synology op aangesloten worden.
Graag advies zodat ik beslagen ten ijs kan komen voor de apparatuur keuze en eventuele bekabeling aanpassing.
PM: mocht dit onderwerp niet passen in deze rubriek, dan graag correctie door de moderator.

Arjen
 
Gieter
TV gaat normaal via een Amino ontvanger die bij voorkeur direct op de Fritzbox aangesloten moet worden. Het beste resultaat krijg je door de snelheid van die poort op 100 te zetten. Voor de tv zit er gewoon een HDMI aansluiting op.
Bij gebruik van switches. Zorg ervoor dat deze IGMP-snooping ondersteunen.

Standaard modem voor direct op de glasvezel is de 5530.
De 5590 is nog te nieuw en is in Nederland slecht leverbaar.
Het standaard modem is geen plicht, je mag ook zelf een modem kopen.
Niet iedereen is een fan van de Fritzbox.

Voor de bekabeling, gebruik goede 100% koper netwerk kabels.
 
Arjen43
@Gieter, bedankt voor de info.
Het is mij duidelijk geworden hoe de tv gekoppeld wordt. Ook even gegoogeld naar de Armino ontvanger. Maar toch nog even een vraagje, voor netwerk radio is daarvoor ook een aanbeveling te doen? In de huiskamer heb ik al een hele goede Yamaha netwerkreceiver. Voor de werkkamer van mijn vrouw moet een recht toe recht aan netwerk ontvanger komen. Graag een suggestie.

Arjen
 
Gieter
Zelf heb ik een paar streams in de Fritzbox staan.
Gebruik dan de Fritzfon als radio.

In de grote winkelketens, staan er heel veel op de rij.
Dan kun je proberen en luisteren.
 
Arjen43
@Gieter, dank voor de reactie.

Arjen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe tv connectie met router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Synology Mesh Router mr2200ac ipv fritzbox 7581 Freedom met eigen modem/router : 6 13 jan 2019
TV problemen met eigen router Freedom met eigen modem/router : 9 31 dec 2018
netwerk connectie 7581 verwijderen Fritzbox : 3 30 jun 2018
Fritzbox bridge modus en tv modus via eigen router Freedom met eigen modem/router : 2 22 mei 2018
Fritzbox modem vervangen voor een ander type modem/router Freedom met eigen modem/router : 1 02 jul 2017
Advertentie