obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van Freedom, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc. Glas Basis 50Mb of Glas Extra 100Mb met Bellen en of Televisie.
Afdekplaat Genexis: XS4ALL doet het niet goed!
mee eens mee eens 50%[2 stemmen]
mee oneens mee oneens 25%[1 stem]
weet niet weet niet 25%[1 stem]
Totaal stemmen : 4
 Onderwerp afdrukken
Afdekplaat Genexiskastje
cadat
Mijn Genexiskastje is zonder afdekplaatje geleverd. Zie foto hieronder. Bij installatie had de monteur van Guidion - het bedrijf dat de kastjes installeert namens XS4ALL - netjes genoteerd: 'Geen afdekplaat geleverd'. De monteur had toegezegd te zorgen dat de afdekplaat alsnog geleverd zou worden. Na een paar weken vergeefs te hebben gewacht heb ik eerst met de helpdesk van XS4ALL dan met Guidion gebeld. Bij XS4ALL wist ze niet hoe om te gaan met de vraag. Zij zouden terug bellen. Bij Guidion wisten ze wel dat XS4ALL al een tijd met leveringsproblemen kampeert. En zelf kampeer ik nu met een kastje zonder afdekplaat.

afdekplaatje_kastje_genexis_xs4all

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 12 2012 22:24:50:
Nette antwoord vandaag van de helpdeks van XS4ALL #YO.
Nu weet ik dat de afdekplaat die niet gelever is, een zgn. FTU afdekplaat is.
Nu weet ik dat de FTU plaat door Reggefiber geplaats wordt maar dit rijmt niet met het feit dat het kastje door Guidion bij geplaatst werd... Zou YO hebben begrepen dat het om de algemene aansluiting voor ons traphuis gaat terwijl het om het kastje in mijn woonkamer gaat?
Afijn u hoort nog wel hoe het avontuur doorgaat...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 16 2012 11:26:38:
Net gebeld door Guidion. Zij hebben een afdekplaat voor mij en willen een afpsraak maken voor levering :-)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 17 2012 18:47:38:
Deskundige en prettige medewerker van Gudion op bezoek gehad. Hij had drie (3) verschillende afdekplaatjes bij zich... maar niet het model dat geschikt is voor mijn kastje. Na een paar keer bellen vertelde hij mij dat het toch bij Reggefiber ligt. Voor mij regelde hij dat Reggefiber voor een afspraak gaat bellen.
Hij gaf mij nog een paar handige tips hoe omgaan met de technici van Reggefiber zodat ik niet acherblijf met een volledige kastje maar een niet-werkende modem ;-). En hij regelde en passant een enorme verbetering van de Wifi-kwaliteit van mijn glasvezelverbinding #WifiAnalyzer. Dank dus! En verder wachten...
Gewijzigd door cadat op 17 juli 2012, 18:47
 
jwillemse
Ik had precies hetzelfde. Guidion mocht daar ook niets aan doen zeiden ze.
Dus via XS4ALL Reggefiber aan laten sturen, die op hun beurt weer de glasvezel aannemer hebben langsgestuurd vanmorgen.
Bleek dat de glasvezel ader ook te kort was voor een nette installatie, dus vanmorgen hele nieuwe glasvezel ader geinstalleerd. En ook het afdekplaatje en een doorzichtige module die ook bij die MTU hoort, waarin de extra lengte van de aders zit opgerold.
Monteur van de aannemer zei dat ze dit heel vaak tegenkomen, maar dat dat echt niet zo afgeleverd mag worden.
Ik zou dus even opnieuw contact met XS4ALL opnemen hierover.
 
cadat
Dank voor het delen van ervaring en tips. Met XS4all contact genomen. De helpdesk verwijst mij door. Het is nu wachten op een bezoek van Reggefiber.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 10 2012 16:26:57:
Op 16 juli j.l. een voicemail van Guidion Helpdesk voor een afspraak. Zij hebben een afdekplaatje en willen een afspraak maken! Ik ben op dat moment op vakantie en bel op 10 augustus (vandaag) terug. Men kan geen spoor meer terugvinden van de melding. Guidion moet dan nu eerst met de helpdesk van XS4all bellen. Ik word terug gebeld...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 15 2012 12:12:50:
Snelle update:
Gisteren middag dinsdag 14 augustus belde Guidion mij terug met de mededeling dat XS4all het afdekplaatje moet leveren en dat zolang dat niet is gebeurd, zij niets voor mij kunnen doen... Shock ik ga dus nu weer XS4all benaderen... heeft dat niet 'iemand van het kastje naar de muur sturen'?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 20 2012 16:39:27:
Update:
Op 17-8 een sms van XS4all ontvangen met de mededeling: "het probleem met uw internetverbinding heeft ticket 079666. Zodra het probleem is opgelost ontvangt u weer een sms."
Op 20-8 een sms van Xs4all ontvangen met de mededeling "Beste klant, uw verbinding is weer actief (ticket 079666)".

Dan maar gebeld met de heldesk (020-3987666) en uitgelegd dat ik *geen* probleem met de verbinding had. Na zoeken in de database wist een vriendelijke helpdeskmedewerker mij te vertellen dat Reggefiber ten onrechte mijn ticket als 'opgelost' had afgesloten... Hij heeft een nieuw ticket gemaakt met opnieuw een opdracht aan Reggefiber om een afdekplaatje te leveren...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 20 2012 16:42:43:
Wat ik mij tussendoor afvraag: er loopt een grootschalige actie van XS4ALL voor glasvezelinternet. Bij hoeveel klanten die gelokt zijn door het aanbod is geen afdekplaatje geleverd?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 09 2012 14:17:05:
Update: gisteren met helpdesk van XS4all gebeld n.a.v. een sms-bericht. Eerst meldde mij de medewerker dat mijn internetverbinding hersteld was... Even uitgelegd dat ik nooit een verbindingsprobleem nog heb gehad en dat het ging om een afdekplaatje voor het kastje van mijn Genexisplaatje. Na lang zoeken meldde hij mij dat ik alsnog gebeld wordt door een installateur voor een afspraak. Het is dus weer wachten...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 10 2012 14:44:01:
Belangwekkend nieuws: Guidion belde net namens XS4all. Ik heb een afspraak kunne maken a.s. vrijdag voor het plaatsen van een Genexisafdekplaatje. Nu hopen dat de monteur - in tegenstelling van 17 juli j.l. - wel het juiste plaatje bij zich heeft... Even afkloppen op hout, ijzer of... glasvezel... dus ;-)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 13 2012 19:00:09:
En ja het gaat gewoon door :-(
Om 14 uur vandaag krijg ik per sms bevestiging van de komst van een monteur morgen vrijdag 14-9 bij mij. Het luidt: 'Morgen heeft u om 14:00 een afspraak met onze expert voor uw XS4ALL dienst.'
Op hetzelfde moment (14:00 uur) krijg ik een e-mail van xs4all@guidion.nl 'dat er zojuist' met mij een afspraak is gemaak op maandag 17-9 om 14:00 (sic!). Met erbij: 'Afspraken die minder dan 24 uur voorafgaand aan het bezoek worden geannuleerd worden mogelijk in rekening gebracht'.
Om 14:23 krijg ik weer van xs4all@guidion.nl het bericht 'Onderstaande afspraak' (van vrijdag 14-9) is zojuist geannuleerd.

Gebeld weer... de expert blijkt niet inzetbaar. Dan weer een afspraak gemaakt want ik kon niet (werk!) op maandag. Het wordt a.s. woensdag in de avond...

... wordt vervolgd... Shock

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 19 2012 19:26:20:
Woensdag 19 september: om 19 uur is de monteur niet verschenen op de afspraak. Ook geen bericht. Dan na tien minuten maar de servicedesk van Guidion/XS4All gebeld. Ik wacht nu aan de lijn sinds 17 mn 45 en luister naar de boodschap 'Al onze medewerkers zijn in gesprek...'

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 19 2012 19:47:27:
Woensdag 19 september, 19:40 uur. Het is nog steeds wachten op de servicedesk van Guidion/XS4ALL 'Op dit moment zijn al onze medewerkers in gesprek... wij vragen u een ogenblik geduld'. Het gaat nu om 32 minuten geduld... lokaal tarief.

Tussendoor met de monteur gebeld. Ik had zijn naam op de afspraakbevestiging. Via internet kon ik snel zijn mobiel opsporen. Wat is er aan de hand? Hij wil een nieuwe afspraak maken. Voor de zekerheid vraag ik of hij het goede Genexis afdekplaatje bij zich heeft. Dan komt de aap uit de mouw: hij vertelt dat hij dat niet heeft en dat Guidion het afdekplaatje via de post had moeten sturen. Ik heb niets ontvangen. Hij belooft dat hij meteen met Guidion gaat bellen om dit te regelen. En dat hij terugbelt... het is nu 19:47 uur...

Shock

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 19 2012 20:08:41:
Nu 60 minuten wachttijd bij Guidion/XS4ALL... 'Op dit moment zijn al onze medewerkers in gesprek... wij vragen u een ogenblik geduld'. Over ogenblik gesproken...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 19 2012 20:31:21:
Nu komt het mooist van de wachttijdavond bij de servicedesk Guidion/XS4ALL. Via de hoorn klinkt polts de boodschap: 'Mailbox 5666. Er is niemand aan de lijn om een boodschap aan te nemen. Laat een boodschap achter na de piep.' Doe ik en bedank ik netjes voor het vergeefs wachten :-( Dan na een tijdje klinkt de stem opnieuw: 'De mailbox is gestopt met opnemen... bip, bip, bip...'
Gewijzigd door cadat op 19 september 2012, 20:31
 
cadat
Hallo Michael,

Dank voor je bekommernis. Ik doe dat.
 
Access
Hoe is het afgelopen?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
cadat
Michael is ermee bezig Wink

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 26 2012 13:49:05:
Beste Michael wij zijn nu 26 september en ik heb niets meer van u gehoord na een voicemailbericht dat u daarmee bezig ben en dat het nu gaat om de vervanging van het hele Genexiskastje. U zou een mailbericht mij hebben gestuurd maar na grondige check kon ik deze nergens terug vinden. Ik ga nu weer eens de helpdesk dan bellen. Hartelijke groet.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 27 2012 09:49:15:
Vanochtend de helpdesk van Guidion aan de lijn gehad. De procedure wordt opnieuw begonnen. Er is (opnieuw!) beloofd dat het afdekplaatje van het Genexiskastje geleverd wordt... We zitten nu op drie bezoeken van experts, uren bellen. Dit allemaal voor een afdekplaatje van schat ik rond de 5 euro...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 27 2012 10:44:10:
Doorbraak? Net gebeld door Guidion: om 12 uur komt een expert langs met het goede afdekplaatje en materiaal om eventueel het kastje 'om te bouwen'. Zou het lukken deze keer? Snel even kloppen...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 27 2012 17:02:50:
Goed nieuws! Grin Het afdekplaatje voor het Genexiskastje is binnen! Geleverd door de eerste monteur (van mei). Hij legde uit dat ten tijden van mijn installatie de vooraal afdekplaatje op was.
Slecht nieuws! Shock Wat ik vreese is gebeurd. Een glasvezeltje is kapot gegaan. Resultaat: geen internet, telefonie en tv meer. Ik moet nu wachten dat Reggefiber mij belt voor een afspraak. Alleen bij dit bedrijf beschikken monteurs over een speciale gereedschap om gebroken vezeltje te herstellen.
Gewijzigd door cadat op 27 september 2012, 17:02
 
Access
Wat een soap. Helpless
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
cadat
@Michael: dank voor inzet! #ondanksziekte

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 28 2012 23:11:23:
Update: dankzij betrokken GUIDION helpdeskmedewerker contact met Reggefiber zelf kunnen leggen #blijvenbellenloont ;-) Afspraak gemaakt voor a.s. maandag vroeg #eindellende? #hoop
Hieronder een plaatje van het kastje (op de voorgrond het Genexisafdekplaatje) UUxQp1

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 01 2012 12:08:40:
IMAGE_433DD4C9-E095-4355-942B-44DE8C48BAE6
Afloop soap Genexisafdekplaatje: vanochtend kwam een monteur van Reggefiber langs. Hij herstelde het glasvezeltje. Hij installeerde het afdekplaatje (zie foto). Klaar was kees en alles werkt. Hoera! Clap
Gewijzigd door cadat op 01 oktober 2012, 12:08
 
Access
Thumbs Up
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
cadat
Afloop soap: een monteur van Reggefiber kwam langs maandag 1-10 in de ochtend. Hij herstelde de glasvezel en installeerde het afdekplaatje van het Genexiskastje. Opgelost Clap. Eind soap na 3 maanden.
IMAGE_433DD4C9-E095-4355-942B-44DE8C48BAE6
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Afdekplaat Genexiskastje', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie