obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
trage verbinding en klapperende lijn
aleidab
Sinds 4 dagen is het hier doffe ellende. Eerst kon ik geen mail verzenden. Daarna een klapperende lijn (wat wel vaker gebeurd) Toen ben ik met de laptop in de huiskamer gaan zitten.....dichter bij het modem. Heb vrijdag gebeld met de helpdesk en men deed zijn uiterste best, maar uiteindelijk was het advies: om dan maar via webmail te werken. Waar ik niets aan had want ik moest werken en mail verzenden. Nu laden de pagina's vrijwel niet of zeer zeer traag.
Als ik op internet wil, dan blijft hij maar eindeloos verbinding maken. Wou weer de helpdesk bellen maar merkte dat ik die ontzettende vervelende arrogante vent aan de lijn kreeg, dus heb bedankt. Met hem heb ik het al eens aan de stok gehad.
Ook de plaatjes op internet worden niet getoond.
Wat ook zo raar is......normaal kun je zien dat er verschillende buren ook op internet zitten. Maar ik sta er nu alleen op.
Ben het helemaal zat. Ik heb mijn kantoortje al in gedeelten moeten splitsen wat heel lastig werken is. Maar de problemen liggen niet aan modem, KPN kabel, of muur. Alles is vernieuwd. Wat te doen?
 
GladiusMaximus
Als je nu de accesspoints van je buren niet meer ziet op je laptop, ligt het waarschijnlijk aan de WiFi-adapter van je laptop.
Probeer eens (te lenen) een externe USB-WiFi adapter.
 
aleidab
Bedankt.....maar dat ligt moeilijk.
Ben de hele dag al in de weer.
Ik heb gebeld met de Helpdesk en daar beweerden ze dat er wellicht Spyware aanwezig was.
Heb er idd met een programmaatje 3 dingetjes uitgehaald.
Ze zeiden ook dat er geen sprake was van een klapperende lijn, maar de verbinding werd constant onderbroken. Op en af.
Ik heb toen mijn dochter gebeld, die adviseerde om de internetkabel aan te sluiten, en zo de WIFI (storingen?) te omzeilen.
En wat denk je.......dat werkt vooralsnog.
Ik moet nu alleen nog een gat boren om die kabel maar mijn kantoortje hiernaast te leiden.
Zou het dan eindelijk opgelost zijn?
De tijd zal het leren.
 
GladiusMaximus
Dit sterkt mijn veronderstelling dat de WiFi-adapter van de laptop de boosdoener. Een kabel van laptop direct naar een LAN-poort op de modem werkt altijd het beste en het snelste (als de kabel tenminste niet kapot is. Smile ).
Als een kabel trekken lastig is zou je ook met powerline-adapters kunnen werken via het lichtnet.
Toch moet het ook lukken met WiFi. Een test met een (geleende) USB-Wifi-adapter kan uitsluitsel geven. Je bent dan met de laptop qua plaats een stuk flexibeler.
 
aleidab
We gaan het proberen.
Maar voorlopig ben ik dat hele computer gebeuren spuugzat.
Bedankt en een fijne avond.
 
aleidab
Lang geleden dat ik reageerde, maarrrrrrr.......sinds dochterlief een wifi adapter opzij in de laptop heeft gestoken zijn alle problemen opgelost.
Ik heb de hele kantoorinboedel weer bij elkaar gezet.
BEDANKT !!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'trage verbinding en klapperende lijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan geen verbinding maken met Fritzbox 7581 AR Algemeen : 4 09 nov 2019
Slechte Wifi verbinding Snelheid : 4 11 jul 2019
VPN verbinding 2 XS4All locaties Instelling problemen : 2 12 jul 2018
FritzBox 7581 verbreekt verbinding Fritzbox : 7 24 jun 2018
Airport in bridge mode achter fritzbox, geen draadloze verbinding? Freedom met eigen modem/router : 1 11 dec 2017
Advertentie