obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
Yobotje
@Gondelier, bedoel je met IPTV het serie opname issue?
Groet, Theo
 
Gondelier

Quote

Yobotje schreef:

@Gondelier, bedoel je met IPTV het serie opname issue?


Het (dubbele tot driedubbel of meer) serie opname issue heb ik opgelost door de adapter van de SB aan te sluiten op een tijdschakelaar.
Dagelijks om 04:00 uur schakelt deze de SB UIT en 04:15 uur schakelt deze weer AAN. Het werkt perfect, een enkele keer nog dubbel maar dan de volgende dag weer goed.

Het issue van voor- en achteruit spoelen blijft een ramp, 8 minuten vooruit dan stoppen, of hij begint ca12 min verder of ca 4 minuten terug. Dit heb ik al heel lang. En ik weet meerdere met mij.
De SB problemen los je volgens mij niet op met een ander modem, maar de Fritz!Box 7390 is wel een verouderde, daar komen ook geen firmware updates meer voor. De laatste fw update was maart 2017.
Succes.
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!
 
Yobotje
@Gondelier, SB betekend Digitale ontvanger of?
Ik heb geen last van dubbele opnames maar spontaan niet meer opnemen van geplande opnames en verschil in opnames geprogrammeerd in de digitale ontvanger en de smartphone app.
Voor- en achteruit spellen van opnames gaat als een speer dmv de numerieke toetsen.
Je loopt het risico dat firmware updates worden onderbroken indien je met een tijdschakelaar werkt om de netspanning er af te schakelen en daarmee onvoldoende tijd inruimt voor de update.
Groet, Theo
 
Gondelier

Quote

Yobotje schreef:

@Gondelier, SB betekend Digitale ontvanger of?
Ik heb geen last van dubbele opnames maar spontaan niet meer opnemen van geplande opnames en verschil in opnames geprogrammeerd in de digitale ontvanger en de smartphone app.
Voor- en achteruit spellen van opnames gaat als een speer dmv de numerieke toetsen.
Je loopt het risico dat firmware updates worden onderbroken indien je met een tijdschakelaar werkt om de netspanning er af te schakelen en daarmee onvoldoende tijd inruimt voor de update.


Dat spontaan niet meer opnemen van geplande opnames en verschil in opn..... etc, hebben ze bij mij opgelost door mijn IPTV af te sluiten, m.a.w. ik had een ½ uur geen IPTV meer, na weer aansluiten door XS4ALL werkte het opnemen prima tot heden. Het nadeel is alleen dat al de opnames uit het verleden helemaal weg waren. En je moet de SB opnieuw instellen.

Het werken met de tijdschakelaar werkt bij mij PRIMA.

Let wel, ik probeer in oplossingen te denken.
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!
 
Yobotje
De 7390 is vervangen door een 7581 en zonder backup te restoren geconfigureerd. Ip camera en VPN net als alle LAN en WLan apparaten, zo’n 30 stuks werken prima en Dect? geen centje pijn.
Guidion heeft me geholpen met de DECT toestellen aan te melden en de rest heb ik zelf geïnstalleerd.
Geen spijt van de 7581 ivm met 2x 1750E accespoint inl. Mesh.Bye-happy
Groet, Theo
 
Woody
Gefeliciteerd!

Ik heb ook geen problemen met de 7581; pair binding is prettig, sinds de laatste FW werkt DECT probleemloos en het ding is qua bediening een stuk vlotter dan de 7390 die 'ie vervangt.

Maar hoe is het nou met je IPTV? Werkt bij mij overigens ook probleemloos maar blijkbaar hebben anderen daar minder goede ervaringen mee.
 
Yobotje
Mijn IPTV, daar bedoel je de tv ontvangst mee via de digitale ontvanger?

Die doet het prima echter serie opnames zijn niet betrouwbaar als het gaat om geplande opnames. Die worden soms gewoonweg genegeerd en dat is al vanaf het begin van mijn tv abonnement enkele jaren geleden. (2008)
Ook de geplande op tv in het menu en via de app komen niet overeen.
We gaan het zien of deze nieuwe router daar verschil in maakt.
Groet, Theo
 
Gondelier

Quote

Yobotje schreef:

De 7390 is vervangen
Geen spijt van de 7581 ivm met 2x 1750E accespoint inl. Mesh.Bye-happy


Welke firmware staat er op de 7581, volgens mij werkt het Mesh gedeelte pas vanaf firmware 6.98 xxxx op de 7581, zo niet dan kunnen de 1750E-ers er ook niet mee werken.
Maar ik kan me vergissen.
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!
 
Yobotje

Quote

Gondelier schreef:

Quote

Yobotje schreef:

De 7390 is vervangen
Geen spijt van de 7581 ivm met 2x 1750E accespoint inl. Mesh.Bye-happy


Welke firmware staat er op de 7581, volgens mij werkt het Mesh gedeelte pas vanaf firmware 6.98 xxxx op de 7581, zo niet dan kunnen de 1750E-ers er ook niet mee werken.
Maar ik kan me vergissen.


De informatie die ik heb werkt het ook voor de Fw 685. Sinds ik de 1750e accespoints in huis heb is het een wereld van verschil mbt ongemerkt de beste en snelste verbinding te behouden en dat is voor mij het belangrijkste. MESH IN 7581 of niet.
Groet, Theo
 
Roger

Quote

Gondelier schreef:
Welke firmware staat er op de 7581, volgens mij werkt het Mesh gedeelte pas vanaf firmware 6.98 xxxx op de 7581, zo niet dan kunnen de 1750E-ers er ook niet mee werken.
Maar ik kan me vergissen.
Je vergist je niet. WLAN Mesh vereist Fritz!OS 6.90 of later en dat is er voor de 7581 nog niet.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 jan 2021
Panasonic Dect geen nummer weergave Eigen telefoon netwerk : 2 08 nov 2020
Advertentie