obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van Freedom. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
TXT 888 ondertiteling
BimBam
De meeste stations hanteren nog teletekst ondertiteling met pagina TXT 888. Handig voor gehoorgestoorden maar ook voor hen die wel goed horen en beter de spraak willen volgen in andere talen (o.a. BBC).
Helaas loopt bij een aantal zenders de ondertiteling niet synchroon met spraak. Bij de BBC zenders ijlt de ondertiteling zelfs voor op de spraak en is erg hinderlijk wanneer de ondertiteling gebruikt om goed te begrijpen wat er gezegd word wordt.
XS4ALL zegt daar niets aan te kunnen doen en schuift het door naar de netwerk beheerder (KPN?).
 
roymarja
Nog een minpunt: bij geactiveerde Teletekst-ondertiteling zijn opnames niet vooruit- achteruit te spoelen.
Je bent dus gedwongen eerst Teletekst uit te schakelen en dan pas zijn de spoelfuncties beschikbaar.
Niet echt gebruikersvriendelijk; dat ben ik als Enigma2- maar ook als voormalige Ziggo gebruiker anders (lees: véél beter) gewend
 
wil
Mijn vrouw is slechthorend. Zij vindt het een gemis dat bij begin gemist of uitzending gemist geen teletext 888 werkt. Dat was bij xs4all wel mogelijk.
 
sciurius
Ik pleit voor het loskoppelen van transport en inhoud. XS4All (en ik neem aan ook Freedom) was/is goed in het bieden van solide verbindingen en goede randapparatuur. Maar ik zou mijn telefoon en televisie aanbieder zelf willen kiezen uit een verzameling firma's die niets van netwerken weten maar wel hoe ze goede telefoon/tv-diensten kunnen bieden.
 
meppele

sciurius schreef:

Ik pleit voor het loskoppelen van transport en inhoud
Helemaal mee eens! De drempel voor de overstap naar Freedom is voor mij om meerdere redenen de TV van CD. Het hierboven aangehaalde (deels) missen van TT 888 voor slechthorenden is hier weer een voorbeeld van. Bovendien, maar dat zal mogelijk nog veranderen, moet voor een bonding lijn (voor mij 33/3 Mb/s) E 57,- betaald worden en dat is te veel geld naar zijn waar.
 
jemmie
Klinkt heel goed, maar ik denk dat er wel wat problemen zijn.

Telefoon is nu al mogelijk om via een andere partij af te nemen.

Televisie is denk ik een ander verhaal. Televisie signaal moet aan bepaalde kwaliteit eisen voldoen. Dit moet via de aanbieder en router geregeld worden.
Dit zie je bijvoorbeeld bij canal digitaal waar terug kijken van, bijvoorbeeld, opgenomen programma's als 'normaal' IP verkeer wordt aangeboden en er meer verstoring zijn dan via IPTV verkeer.

Wanneer je de televisie los trek van de internet provider komt dit te liggen bij de klant zelf om hier voor te zorgen.
Nu denk ik dat een hele grote groep gebruikers dit niet voor elkaar krijgt, waardoor de mark hiervoor nooit echt groot zal worden, en niet interessant zal zijn voor losse televisie aanbieders.

Nog maar te zwijgen van de internet aanbieders die een 'blackbox' bieden zonder veel instel mogelijkheden, wat voor veel klanten prima is, als er problemen zijn wordt er, vanuit de provider, een nieuw image op de router gezet en alles werkt weer.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
meppele

BimBam schreef:

Bij de BBC zenders ijlt de ondertiteling zelfs voor op de spraak en is erg hinderlijk wanneer de ondertiteling gebruikt om goed te begrijpen wat er gezegd word wordt.
XS4ALL zegt daar niets aan te kunnen doen en schuift het door naar de netwerk beheerder (KPN?).
Dat is een correct uitgangspunt, hier kan een provider niets aan veranderen. Dit ligt volledig bij de zendgemachtigde van het programma op het moment van de uitzending. Klagen bij de NPO, NOS en/of de individuele omroepen en commerciële zenders zou misschien kunnen helpen.
Gewijzigd door meppele op 15 januari 2021, 11:51
 
sciurius
Zolang er geen sprake is van reële concurrentie zal dat niet veranderen. En met al die koppelverkoop (want dat is het) zal er nooit concurrentie komen.

Verder is het gemakkelijk om door te schuiven naar netwerkbeheerder (feitelijk de enige onschuldige in de keten) en omroep (die wel bepalend is). Als leverancier van een televisiepakket (want dat ís Freedom, XS4All) heb je wel degelijk de plicht en de mogelijkheden om met de omroepen in gesprek te gaan over of programma's mogen worden doorgegeven, teruggekeken, opgenomen en weer afgespeeld.

Mijn verlanglijstje:
  • zenders: NPO1, NPO2, NPO3, Eén, Canvas, BBC1, BBC2, RTL4 en RTVDrenthe
  • kijken, terugkijken, opnemen en afkijken, inclusief ondertiteling
  • op tv, app en pc


De eerste die dit biedt heeft mij als klant.

Er zijn geen technische beperkingen om dit te realiseren, alleen onwil.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TXT 888 ondertiteling', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie