obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7581 - met OS 7 - voor WLAN Mesh
Gondelier

Quote

HWteE schreef:

Quote

Ik heb op mijn 7581 06.98-61788 BETA
Op mijn 4 1750E Repeaters de 06.98-61957 BETA

Nu heb ik ze alle 4 op de fritzbox aangemeld, en dat lukt.

Maar 2 komen er maar als Mesh in het overzicht de andere niet.

Kunnen er maar 2 als mesh aangesloten worden mischien of weet iemand iets anders.


Hier de 7490 als modem en mesh master, een 7581 als switch en mesh repeater en 2 x een 1750E repeater geconfigureerd.
Ook hier in eerste instantie het probleem dat die 7581 en één van de 1750Es niet als mesh device wilden verbinden.
Een factory reset uitvoeren en ze daarna opnieuw in het netwerk opnemen bleek te helpen.
Het is dus beslist wel mogelijk om meer dan 2 mesh repeaters in een mesh netwerk actief te hebben.


Sorry, dit geeft niet aan dat er MEER dan twee repeaters in mesh aangemeld kunnen worden. Dit zijn er ook maar TWEE.
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!
 
chrisvi
61788 begon na 2 dagen spontaan te herstarten en bij alles wat er nieuw aangemelt werd ook de eerste 2 had ik voor die twee dagen aangemeld en die werkte toen alle andere 1750e krijg ik niet aangemeld
 
tubejack
Ook met 06.98-62301 BETA eigenlijk geen problemen. Het duurt alleen lang voordat PPP na Sync opkomt.
 
chrisvi
Ja dat duurt lang ben benieuwt wat je bevindingen zijn en wat je geteste hebt
 
tubejack

Quote

chrisvi schreef:

Ja dat duurt lang ben benieuwt wat je bevindingen zijn en wat je geteste hebt


Ik heb eigenlijk geen klachten Chris, met deze 06.98-62301 BETA, en samen de Fritz 1750E repeater.
Getest TV, internet, telefonie, wifi, mesh, port forwarding, antwoord apparaat, podcast dat soort dingen.
 
chrisvi
tubejack vraag heb je alleen de update er overheen gegooit of heb je ook nog geprobeerd zaken toe tevoegen?
 
tubejack

Quote

chrisvi schreef:

tubejack vraag heb je alleen de update er overheen gegooit of heb je ook nog geprobeerd zaken toe tevoegen?


Even uit mijn hoofd, met alleen updates er overheen installeren werkt portforwarding op een gegeven ogenblik niet meer. Alleen port 80 en 443 werkte. Toen alleen het telefoonboek opgeslagen en de 7581 geflashed onder windows met de laatste stabiele versie 06.85 ook nog even die telefonie patch er overheen. En alles geconfigureerd met de hand, hierna heb telkens de laatste images er overheen geïnstalleerd tot nu toe 06.98-62301 BETA.

Ik hoop ook dat zodra FritzOS7 uitkomt dat er een recovery file komt met die versie zodat je de 7581 vers kunt flashen met de laatste versie. Zodat eventueel achter gebleven configuratie rommel en oude files in 1x weg zijn....
 
chrisvi
Heb je da na dus een mesh netwerk gemaakt?
 
tubejack

Quote

chrisvi schreef:

Heb je da na dus een mesh netwerk gemaakt?


Ja weer.... daarvoor zat ik ook met mesh te experimenteren.

Ik heb speciaal even mijn windows 10 laptop uit de mottenballen gehaald. Wink Die gebruik ik anders nooit....

06.85 recovery ===> 06.85-50446 image ===> LAB 06.98-61289 image ==> En hierna alle nieuwere images.
Vanaf die LAB is mesh m.i. eigenlijk alleen maar beter gaan werken. Ik heb wel het e.e.a. fijn getuned met het WiFi zendvermogen van de 7581 en 1750E

De 7581 staat beneden in de meter kast op 12% en de 1750E staat op 1 hoog in de woonkamer op 25%. Werkt hier perfect Smile

Zie ook:

tubejackmesh
Gewijzigd door tubejack op 24 oktober 2018, 20:41
 
tubejack

Quote

chrisvi schreef:

61788 begon na 2 dagen spontaan te herstarten en bij alles wat er nieuw aangemelt werd ook de eerste 2 had ik voor die twee dagen aangemeld en die werkte toen alle andere 1750e krijg ik niet aangemeld


Hoeveel 1750E' s heb je 4? en soms allemaal als repeater geschakeld? Think
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7581 - met OS 7 - voor WLAN Mesh', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 281 04 sep 2020
FRITZ!WLAN 3000 WiFi repeater WiFi : 21 18 aug 2020
Probleem met internet toegang voor oude tablets Fritzbox : 4 29 dec 2019
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3686 25 dec 2019
Fritzbox 7340 update Fritzbox : 11 22 nov 2019
Advertentie