Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
tubejack |
Geplaatst op 11 May 2019, 14:23
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Is er al serieus zicht, op een vervanger van de 7581? Een modem dat wél probleemloos werkt. Liefst een met pair-bonding. |
|
|
Roger |
Geplaatst op 11 May 2019, 19:25
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Is er al serieus zicht, op een vervanger van de 7581? De 7583. Het schiet alleen nog niet zo op met FRITZ!OS voor de internationale editie (zie post #3336). Quote Een modem dat wél probleemloos werkt. Dan zul je naar een ander merk moeten gaan kijken. De problemen met de softwarekwaliteit beperken zich helaas niet tot de 7581. Quote Liefst een met pair-bonding. Bonding wordt in de wereld weinig gebruikt. Er zijn dus ook weinig producten die het ondersteunen. Behalve de FRITZ!Boxen ken ik alleen de VIGOR 2862B. Ooit werd gemeld dat bonding met dit modem niet altijd werkte op het KPN netwerk. Bij Routershop stond er dacht ik ook een waarschuwing op dit punt, maar die staat er nu niet meer. FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
Prutser |
Geplaatst op 11 May 2019, 19:30
|
Activiteit » Gorinchem » 4205AA » Internet » Eigen modem » Fritz 7581 Berichten: 305 Lid sinds: 04 Mar 2017 |
Quote Liefst een met pair-bonding. Bonding wordt in de wereld weinig gebruikt. Er zijn dus ook weinig producten die het ondersteunen. Behalve de FRITZ!Boxen ken ik alleen de VIGOR 2862B. Ooit werd gemeld dat bonding met dit modem niet altijd werkte op het KPN netwerk. Bij Routershop stond er dacht ik ook een waarschuwing op dit punt, maar die staat er nu niet meer. Cisco 897VAB serie kan dat ook. Alleen kosten die de hoofdprijs. Zyxel heeft er ook een paar. In principe heb je geen bijzondere chipset nodig, tweemaal een "gewoon" VDSL chipset is genoeg, de software maakt dan het verschil ... |
|
|
rembert |
Geplaatst op 11 May 2019, 20:39
|
Activiteit » Heemstede » 2103 Berichten: 33 Lid sinds: 01 Apr 2011 |
[quote name=JvdH post=9243][quote name=JvdH post=9213] [...] Contact helpdesk, omdat ik 07.08-67543 Beta gebruik adviseerde men om terug te gaan naar de 07.01 versie. Ik wacht daar nog even mee, de beta heeft nl. 5 weken perfect gefunctioneerd. [...] Exact dezelfde situatie. En ook hetzelfde advies gehad van een xs4all supportmedewerker. Die gaf ook aan dat meerdere klanten instabiliteit meldden met de beta. Verbindingen die bij vele mensen wekenlang stabiel zijn met een beta-firmware vallen niet ineens massaal om wanneer er niets in de wijkkasten is veranderd. In het verleden zou de XS4All-medewerker inderdaad gaan kijken of er iets veranderd was in de betreffende wijkkast. In plaats van te downgraden naar de laatste stabiele versie heb ik zojuist de nieuwste beta geïnstalleerd. Nu bleef de mesh wel intact. XS4All-medewerker even op LinkedIn opgezocht, hij blijkt al jarenlang bij xs4all te werken, dus geen doorgeschoven KPN-er. Hoe download ik trouwens de system-log en panic-log van het fritz.box? Ik zie daarvoor geen optie in support.lua? |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 11 May 2019, 20:50
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet TV Bellen » AVM Fritzbox 7581 Berichten: 1354 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Nog weinig modem nieuws dus. Die Cisco moet ruim €1200 kosten, dat is buiten het budget. Met Draytek heb ik goede ervaringen Een 2862 is met €320 redelijk geprijsd. Waarom vraag ik het -de paar pairbonding modems die er zijn- kunnen m.i. wel profiel 17a maar geen 35b. Als een bestaande kast doorgelust, wordt neem ik aan dat gewoon 17a gebruikt wordt Er is bij ons in de buurt een groene mantelkabel ingegraven aangesloten op een bestaande vectoring kast in de buurt van postcode 1506DN 85 Bonded Koper/DSL 213 Mbit/s. De 2 SDF kasten op de Herengracht staan zelf staat niet op de site van Robin Flikkema. Maar ik hoop dat 1506WS 1 KVD en 1506WV 63 KVD nu eindelijk aangesloten gaan worden. Dat stond al 2,5 jaar terug op de planning van KPN. De mantelpijp zit m.i. op een paar meter afstand. |
|
|
Roger |
Geplaatst op 12 May 2019, 08:17
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 599 Lid sinds: 07 May 2017 |
Die Cisco moet ruim €1200 kosten, dat is buiten het budget. En als je software updates wilt hebben, komt daar nog een SmartNet servicecontract van een paar honderd Euro bij Quote Als een bestaande kast doorgelust, wordt neem ik aan dat gewoon 17a gebruikt wordt Voor zover ik weet wordt er niet 'doorgelust' vanuit een straatkast (wellicht bij hoge uitzondering). Zo'n straatkast is tevens de laatste verdeler in de straat. De beschikbare profielen hangen af van wat de lijnkaart in de DSLAM kan en van de lijnkarakteristieken die in de trainingfase worden bepaald. Quote Maar ik hoop dat 1506WS 1 KVD en 1506WV 63 KVD nu eindelijk aangesloten gaan worden. Dat stond al 2,5 jaar terug op de planning van KPN. De mantelpijp zit m.i. op een paar meter afstand. De wegen van KPN zijn helaas ondoorgrondelijk. KPN is ook duidelijk naar FTTH-only aan het kijken (zie bv. dit bericht). KPN gaat sowieso meer aandacht besteden aan FTTH (zie bv. dit bericht). Het is m.i. goed mogelijk dat de uitrol van VDSL in straatkasten in met name stedelijke gebieden plaats gaat maken voor een nog nader te plannen uitrol van FTTH. Gewijzigd door Roger op 12 May 2019, 08:45 FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 12 May 2019, 10:17
|
Ik snap sowieso niets van het beleid van KPN. De buurt is hier uit begin jaren 90 en zolangzamerhand komt een 2e generatie jonge mensen hier wonen. Die willen snel internet. Er wordt hier in de stad volop binnenstedelijk gebouwd maar KPN heeft voornamelijk oude kabelverdelers naar een wijkcentrale. Bij een enkele nieuwbouw wordt wel meteen glas aangelegd, gelijk FTTH 500Mb. Maar de oudere woningen er omheen moeten het doen met 30...40mb en dan nog met pair-bonding ook. Waardeloos Dus berichten dat KPN glas gaat uitrollen neem ik niet met een korreltje maar met een grote vrachtwagen met zout. Het is voornamelijk commercieel geklets. Ze moeten wel, Ziggo hijgt in hun nek. Het maak me niet zoveel uit hoe ze het doen, als ze het maar doen Roger. Aan de kop van onze straat 1506WH komt appartementen complex "De kroon" met 67 nieuwe woningen en in een 2e en 3e plan achter ons huis 400 ...500 woningen en 2 scholen. Het zal toch hopelijk niet zo zijn, dat net als bij andere buurten hier, de bestaande bouw wordt vergeten. Kom op KPN niet lullen, maar doen! Zo dat moest ik even kwijt. Gewijzigd door tubejack op 12 May 2019, 10:25 |
|
|
Gieter |
Geplaatst op 12 May 2019, 12:55
|
Moderator » Internet TV » 5490 » Aria 7 Berichten: 423 Lid sinds: 03 Apr 2019 |
Ik vraag me af of dat lukt voor 2023. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/rijksoverheid-ondersteunt-groei-breedband |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 12 May 2019, 13:03
|
Ik vraag me af of dat lukt voor 2023. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/rijksoverheid-ondersteunt-groei-breedband Allemaal goedbedoelde mooie woorden.... Er zijn gemeentes die niet wachten en zelf het initiatief nemen. Bij onze raad komt het niet verder dan praten. https://praatmee.zaanstad.nl/p/jouw-idee-voor-zaanstad/t/glasvezel. |
|
|
fmrama |
Geplaatst op 12 May 2019, 13:06
|
Activiteit » Internet Bellen » Fb 7583 Berichten: 465 Lid sinds: 10 Jul 2011 |
Hier ligt al jaren glas van CIF. (Caiway). Ik heb het tot in de meterkast. Maar xs4all/kpn op dit netwerk staat nog steeds niet in de planning. Zou wel passen in het beleid van de overheid om dit open te stellen voor andere aanbieders van glas. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Weer DNS-problemen? (29 aug.) | Storing | : 5 | 29 Aug 2022 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 529 | 07 Aug 2021 |
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 9 | 16 Jul 2021 |
Fritz telefoon codes | Fritzbox | : 2 | 29 Apr 2021 |
Introductie: FRITZ!Box 5530 | Fritzbox | : 4 | 25 Jan 2021 |
Advertentie