Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door Freedom, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
meppele

Gieter schreef:

@tubejack
Stuur jij de 7581 niet retour?

Ik kwam ook nog een voor mij nieuwe naam tegen, Frixtender.

Dit maakt de 7583 tot een stekelvarken ;-)

https://frixtender.de/kompatibilitaet...tzbox-7583

tubejack

Gieter schreef:

@tubejack
Stuur jij de 7581 niet retour?

Ik kwam ook nog een voor mij nieuwe naam tegen, Frixtender.

Na aanleiding van de berichten die ik hier lees, waarschijnlijk niet. Bij ons is met name de upload snelheid belangrijk. I.v.m. een webserver. Die is met de 7581 en pair-bonding nu tussen de 4,2 en 5,2 Mbit/s. En met een 7369 3,2..3,5 Mbit/s dat gaat net.

Maar minder moet zoals bij, Meppele -waar de upload is gehalveerd-, moet het niet worden. Even afwachten nog totdat hij binnen is, elke VDSL lijn is anders.

Frixtender bestaat al een tijd. Het zijn betere antenne's waarmee je WiFi bereik vergroot wordt.

JvdH
Upgrade naar 7.12 liep prima net. Afgelopen weekend toch maar besloten om 7583 aan te vragen (abbo verlenging); afgelopen weken veel gedoe op lijn + verlies verbinding en was uitblijven van 7.10 voor 7581 ook wel zat: zul je net zien, 7.12 is nu uit en lijn is afgelopen week weer 100% stabiel). Enfin: wil/ga dit weekend wel over, daarmee eind aan periode ;-)

RuudvanMunster

tubejack schreef:

loekf schreef:

Ik zal het beste modem missen. Snif.

Wij hebben ook een 7583 besteld, maar vermoed dat de 7581 nog wel even blijft. Bye-happy

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met de 7583!
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin

tubejack

tubejack schreef:

Onze 7581 is nu ruim een dag op, met 7.12. 1e indruk = goed. Nul DSL errors , Mesh werkt zo te zien, beter dan met 7.01. Apple spulletjes werken vlot.

Zal je net zien hé, aan het einde zijn tijdperk. Waarmee heb ik dat meer meegemaakt Think Ik stuur hem dus niet te snel terug als ik die 7583 in huis heb. Bye-happy

RuudvanMunster

tubejack schreef:

tubejack schreef:

Onze 7581 is nu ruim een dag op, met 7.12. 1e indruk = goed. Nul DSL errors , Mesh werkt zo te zien, beter dan met 7.01. Apple spulletjes werken vlot.

Zal je net zien hé, aan het einde zijn tijdperk. Waarmee heb ik dat meer meegemaakt Think Ik stuur hem dus niet te snel terug als ik die 7583 in huis heb. Bye-happy

Eigenlijk zou je met XS4ALL moeten kunnen afspreken dat je de 7581 mag houden. Ik kan me niet voorstellen dat ze die (2e hands) gaan uitgeven aan een andere klant.
Eigenlijk is het kritische infrastructuur en zou je een reserve exemplaar moeten hebben.
Toen indertijd mijn 7390 het spontaan begaf heb ik hem binnen een uur vervangen. Toen de defecte werd vervangen (garantie) had ik er twee. Het reserve exemplaar was ook geconfigureerd, dus bij een volgende calamiteit kon ik die zo vervangen.
Fritz!Box 7581 (7.12) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000. Fritz!DECT wordt uitgefaseerd zodra ik weer even gespaard heb. Grin

RuudvanMunster

tubejack schreef:

tubejack schreef:

Mijn eerste indruk was dat hij met 7.12 veel sneller de DSL verbinding opbouwde. Met 7.01 duurde dat een kwartier. Ik ben benieuwd of ik nu mijn wekelijkse error burst kwijt ben ...

tubejack

RuudvanMunster schreef:

[quote name=tubejack post=9841]
Eigenlijk zou je met XS4ALL moeten kunnen afspreken dat je de 7581 mag houden. Ik kan me niet voorstellen dat ze die (2e hands) gaan uitgeven aan een andere klant. Eigenlijk is het kritische infrastructuur en zou je een reserve exemplaar moeten hebben.

Ik heb ooit een 7369 als back-up gekocht Ruud. Die is erg stabiel.

fmrama
Laats op het journaal dat nederland te weinig elektronica en huishoudelijke apparatuur recycled , op straffe van een boete. Dus die “overbodige” fritzen helpen weer een beetje om de stapel te vergroten.
Grin

tubejack

RuudvanMunster schreef:

[quote name=tubejack post=9841]
Mijn eerste indruk was dat hij met 7.12 veel sneller de DSL verbinding opbouwde. Met 7.01 duurde dat een kwartier. Ik ben benieuwd of ik nu mijn wekelijkse error burst kwijt ben ...

Ook met 7.01 is hier de DSL vlot op. Dat was eigenlijk, met de 1e software versies al zo 6.54?

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Weer DNS-problemen? (29 aug.) Storing : 5 29 Aug 2022
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 Aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 Jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 Apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 Jan 2021
Advertentie