obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Bellen ingesprekstoon
ckweb
Ben overgestapt van xz4all, heb de instellingen via backup teruggezet in de nieuwe FritzBox met zelfde typenummer.

Probleem:
Als ik word gebeld en ik ben in gesprek, dan krijgt de beller geen ingesprekstoon, maar de melding: "Op dit moment is de persoon, die je probeert te bellen niet bereikbaar, spreek na de piep...".. Bij xs4all kreeg men gewoon de ingesprekstoon.

Wie weet hoe dit te verhelpen?
 
Dutch Viking
Als het goed is, heeft u van Freedom een mailtje gehad, waarin de procedure voor de telefoon wordt uitgelegd.
Ik ga zelf dinsdag a.s. over, en heb dat mailtje paraat om de daarin aangegeven werkwijze te kunnen volgen.
Freedom per 1-12-2020
 
Gieter
Als je in de fritzbox kijkt bij de telefoonlijnen moet er een groene stip zijn.
Ook zie je daar de instellingen.(op potlood lijn klikken)
Met het eerste vinkje kun je de lijn aan en uit zetten.
In system/eventlog kun je zien waar het mis gaat.
Gieter voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
ckweb
Klopt Dutch Viking Die instructies heb ik keurig opgevolgd met het bovenvermelde resultaat.
Wat betreft de telefonie-instellingen; Ik had van mijn vorige router (zelfde type FritzBox) een backup gemaakt. Deze backup heb ik in de nieuwe teruggezet.
Ik hoefde dus maar weinig te doen, alleen de telefonieprovider anders instellen.

Succes dinsdag, benieuwd of er een ingesprektoon te horen is bij in gesprek!
 
ckweb
Gieter

Dank voor je reactie.

Er staat bij mij geen groene stip (Aan-uit-Schakelaar?) achter mijn telefoonummer.
Knipsel
Na klikken op het potlood verschijnt een scherm met drie tabbladen. De derde tab (Kenmerken van het telefoonapparaat) bevat vijf vinkjes.
hiervan zijn als relevante vinkjes "Aankloppen" en "Oproep afwijzen bij bezet (busy on busy)" aangevinkt.

Ik kan in de "FRITZ!Box 7590-help" niets vinden over de ingesprektoon.
 
Gieter
Deze
Zolang die groene stip er niet is, heb je geen verbinding met de sip server.
Gieter voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
ckweb
Dank Gieter

Het ziet er bij 7590 wat anders uit, maar alles is keurig ingevuld en het bellen en gebeld worden gaat zonder enig probleem, maar de ingesprektoon ontbreek als ik ingesprek ben.
 
Gieter
Je hebt meer als 1 ingaande lijn.
Dus het 2e gesprek gaat naar een ander toestel.
Als je aankloppen uit en bussy on bussy aan hebt, is dat voor 1 toestel.
Fritz pakt dus de volgende telefoon die niet 'bussy on bussy' is.
Als je FON1 of FON2 niet gebruikt, zet dan de ingaande lijn ook uit.
Ook het antwoordapparaat reageert op de 2e lijn.
Gieter voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
ckweb
Helaas, ik heb maar één ingaande lijn (Zie de afbeelding bij mijn eerste antwoord).
Echter mijn oude iPhone stond er nog in. Die heb ik er nu uitgegooid, maar de ingesprektoon hoor ik nog steeds niet; onmiddellijk komt de melding "Op dit moment is de persoon, die je probeert te bellen niet bereikbaar, spreek na de piep..."
 
ckweb
Ik heb nog even Busy on Busy uitgezet, het effect is nu, dat de beller de beltoon hoort, alsof ik niet in gesprek ben.
Als ik dat laat duren komt een Engelse boorschap: : Hello, enz.".
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bellen ingesprekstoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vraag over bellen naar buitenland Storing : 1 20 mei 2013
Internet valt weg tijdens bellen Fritzbox : 1 30 jan 2013
Fritz!Box 7360 Fon1 geen spraak uit bij bellen Eigen telefoon netwerk : 3 23 jan 2013
uitval bij bellen fritz box 7340 Algemeen : 2 12 okt 2012
KPN telefoon abbo opzeggen na aansluiting galsvezel Internet + bellen van XS4All ?? Freedom Glasvezel diensten : 2 21 mei 2012
Advertentie