obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Usenet en Freedom, post hier je ervaringen en hulp vragen met betrekking tot nieuwsgroepen.
 Onderwerp afdrukken
Wat is de beste usnet provider voor 500Mbit
judgerem
Beste,

Ik sinds kort 500Mb/s van XS4all. Ik heb zelf een Nieuwsaccount van Supernews waarmee ik ongeveer 350Mb/s haal.
Een 2e account van Supernews erbij zorgt er niet voor dat ik hoger komt dan 350Mb/s. 2e account van Tweakdsl (50Mbit) gaat samen naar 390Mb/s

Is er een usenet server die snelheden nabij de 500Mb/s haalt?

Thnx alvast.
judgerem voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Access
Kijk hier eens naar:http://www.sunnyusenet.com/sunny-unl

Geen idee trouwens wat de max haalbare snelheid is, maar je zou een proef kunnen doen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
judgerem
Ik heb op je advies even een test account aangemaakt en met sunnyusenet haal ik snelheden tussen de 450 en 475Mb/s. Super tip.
Ik kijk het nog even een week aan en als het goed bevalt ga ik daar de usnet diensten afnemen. Thnx voor de Tip!!!
 
Access
En Sunny usenet is ook niet een van de duurste.
Ik heb zelf een 30 Mbit abo, bevalt prima.

Laat je test resultaten nog even weten.
Ook voor andere zaken ben je hier natuurlijk welkom.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
judgerem
Ik heb nu zelf supernews. gebruikers.eu had destijds een aanbieding waar UPC mee samen deed. Hierdoor betaal ik voor een unlimited account € 6,99 per maand. Sunny Usenet is als je per maand betaald 80 cent duurder maar heb bij sunnynet wel meer snelheid. Net een bestand van 13 GB binnengehaald via Sunny Usenet en dat ging zo tussen de 3 en 4 min. Waanzinnig die snelheid.

Ben tot zover ook enthousiast over de Fritz 7490 Router/Modem. Ik was hier beetje terughoudend in omdat ik zelf in bezit ben van een Asus RT-AC66U welke erg stabiel is en snel is. Moet zeggen dat ik tot zover ook te spreken ben over de Fritz box. Ik kan niet vertellen waarom ik bij de Fritzbox mijn bedenkingen had, is beetje meer de naam en het uiterlijk denk ik.

Ik zal zeker dit forum in de gaten houden, staan veel interessante dingen op en kan wellicht hier ook aan bijdragen. In ieder geval erg bedankt voor de Tip voor Synny Usenet.
 
bohasu
Hallo,

Ik heb sinds kort een glasvezel abo van 500mb... Nu red ik met mijn router (hybrid Live! Titanium) en netwerk kaart (sitecom USB 3.0 Network Gigabit Adapter) net een snelheid van 11mbs. Met mijn yabnews account van 120mbit kan ik me dat voorstellen. Maar nu heb ik bij Sunny een proef account van een week gepakt van unlimited mbit, maar ook dan red ik net 11mbs hoe kan dit?

Wat kan ik nog proberen om mijn snelheid omhoog te krijgen?
 
judgerem
Hoi bohasu,

11 Mb/s is niet heel veel als je een 500MB verbinding hebt. Ik haal met Sunnynet tussen de 58 en 62 Mb/s. Het kan aan veel factoren liggen waardoor je een trage verbinding hebt.
Je hebt qua pc redelijke hardware nodig. Ook je pc zelf moet dit aankunnen je Hardeschijf moet dit wel kunnen verwerken. Ik download met nieuwsgroepen naar een SSD disk toe. Vervolgens pakt de SSD disk het weer uit naar een rotatie Disk. Zo voorkom ik dat een rotatie disk een vertragende factor kan zijn.

Wat haal je voor snelheid als je een speedtest doet. Met 11 MB/s zou jij met een speedtest rond de 83 MB zitten. Of gaat dat nou juist wel goed?
Hieronder mijn resultaat die ik zojuist uitgevoerd hebt. http://www.speedtest.net/nl/ of http://speedtest.xs4all.net/

4068988123

Je geeft aan dat je een hybrid Live! Titanium hebt. Heb je maar 1 computer of meerdere. Want naar mijn weten moet je op de hybrid Live! Titanium een moden/router aansluiten. Indien je gebruik maakt van XS4all waarom gebruik je de Fritz modem niet?

Je kunt via XS4ALL een test bestand downloaden. Ik download een test bestand met 58,5 MB/s. Hier kun je de test file downloaden: ftp://dl.xs4all.nl/pub/test/10GiB.bin

Ben benieuwd wat jij met bovenstaande test haalt. Laat even weten wat je met speedtest.net haalt en met de test file van XS4 all.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat is de beste usnet provider voor 500Mbit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Beste Alles-in-1 Provider Algemeen : 1 27 mei 2021
Probleem met internet toegang voor oude tablets Fritzbox : 4 29 dec 2019
Alternatief voor afstandsbediening? TV Problemen : 9 30 sep 2019
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 30 03 sep 2019
Omruilen 7340 voor 7490 Fritzbox : 7 05 aug 2019
Advertentie