Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Maximale snelheid wordt lang niet gehaald. DLM, hoe werkt dit proces precies
|
|
Bussie1966 |
Geplaatst op 30 January 2015, 11:06
|
Activiteit » Groningen » 9743KL » Fritzbox 7360 Berichten: 7 Lid sinds: 01 May 2013 |
Hoi, sinds kort (08-01-2015) weer klant bij XS4ALL (afkomstig van Telfort) en ik haal bij lange na niet de snelheid die ik volgens de XS4ALL-website-test (postcode check) en XS4ALL zelf moet kunnen halen. Ik woon op minder dan 200 meter van de centrale geeft XS4ALL aan. Zie s.v.p. onderstaande modem-gegevens: (Fritzbox 7360 van XS4ALL met firmware 6.20): Receive Direction Send Direction Max. DSLAM throughput kbit/s 33024 3432 Min. DSLAM throughput kbit/s 3488 64 Attainable data rate kbit/s 30811 16517 Current throughput kbit/s 30729 3432 Seamless rate adaptation off off Latency 8 ms 2 ms Impulse Noise Protection 1 1 G.INP off off Signal-to-noise ratio dB 6 33 Bitswap on off Line attenuation dB 6 7 Profile 8b G.Vector off off Carrier record A43 A43 In huis is van alles gedaan: - kabels gecontroleerd - kabels vervangen - modem via kortst mogelijke kabeltje direkt op ISRA - modem is op verzoek van XS4ALL teruggezet naar fabrieksinstellingen en nog geen betere snelheid. Conclusie XS4ALL: het ligt beslist buiten de deur, vandaar DLM-reset aangevraagd. Op 23-01-2015 is op verzoek van XS4ALL door KPN een DLM-reset uitgevoerd en ik heb begrepen dat in maximaal 10 dagen de lijn stabiel zal zijn (tevens is aangegeven dat DLM altijd actief is). De lijn is trouwens harstikke stabiel heb ik de indruk want ik heb eigenlijk nooit storingen op de lijn en ook het aantal errors is nagenoeg altijd 0 (ook toen ik bij Telfort zat zelfde waarden): Seconds With Not Remediable Errors (CRC) Errors (ES) Many Errors (SES) per Minute Last 15 Minutes FRITZ!Box 0 0 0 0 Central exchange 0 0 0 0 Sinds de DLM-reset zijn de bovenstaande gegevens nagenoeg elke dag het zelfde. Vraag: hoe groot is de kans dat er in de komende dagen t/m einde 10 dagen (03-02-2015) nog daadwerkelijk hierin iets zal veranderen (ten goede). Het vreemde is vind ik dat als je de helpdesk belt dat het per persoon door wie je geholpen wordt verschilt qua reactie of je wel of niet de maximale snelheid moet kunnen halen (50 / 5). De ene zegt van wel de andere twijfelt. Hoe kan dat? Is er op basis van bovenstaande gegevens nog iets te zeggen of de maximale snelheid 50 / 5 wel of niet te halen is? Wat gaat er gebeuren als op 03-02-2015 er niks verbeterd is, gaat KPN dan verder zoeken of DLM maakt het niet beter en dit is het maximale dat mogellijk is (ondanks dus zeer dicht bij de centrale)? Moet je zelf verdere actie ondernemen of neemt XS4ALL en / of KPN hier een actieve rol in? Groet, BUSSIE |
|
|
Access |
Geplaatst op 30 January 2015, 16:28
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Internet TV Bellen » FRITZ!Box 7340/7360 » Asus RT-AC87U » Eredivisie + Sport1 » Motorola VIP1963 Berichten: 285 Lid sinds: 29 Dec 2008 |
Ik denk niet dat op miraculeuze wijze je snelheid nog verbeterd. Je kunt eens voorstellen of pair bonding een mogelijkheid voor je is. Met pairbonding wordt de kwaliteit van de lijn beter en verbetert dus je snelheid. |
|
|
Bussie1966 |
Geplaatst op 30 January 2015, 17:18
|
Activiteit » Groningen » 9743KL » Fritzbox 7360 Berichten: 7 Lid sinds: 01 May 2013 |
Dank voor je reactie. "Moet" XS4ALL als blijkt dat DLM niet geholpen heeft en ik nog net niet in de centrale woon, KPN er gewoon niet achter aan sturen om kabels buiten huis te checken en de centrale? Ik heb dit gelazer jaren geleden ook met ze gehad (op vorig woonadres op 300 meter van de centrale) en na heel veel zeuren / bellen enz enz ging men uiteindelijk KPN op pad sturen. Resultaat: aders bleken in centrale verkeerd aangesloten te zijn EN er was een bijna kabelbreuk vlak bij de wijkcentrale (goed te merken als het ging regenen). XS4ALL en KPN mogen wat mij betreft wel een wat pro-actievere houding aannemen gezien de omstandigheden (bijna wonend in de centrale). Ik wacht 03-02 maar even af en zal dan eens flink gaan zeuren bij XS4ALL. Niet meer laten afschepen door 1e lijns want die weten er de ballen van denk ik. Gelijk maar vragen om 2e lijns. Groet,
BUSSIE |
|
|
Access |
Geplaatst op 30 January 2015, 18:02
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Internet TV Bellen » FRITZ!Box 7340/7360 » Asus RT-AC87U » Eredivisie + Sport1 » Motorola VIP1963 Berichten: 285 Lid sinds: 29 Dec 2008 |
Tja een kabel op graven om een slechte lijn te repareren kost veel geld. Van te voren is niet te voorspellen wat de uitkomst is. Daarnaast adverteert XS4all met snelheden TOT XX megabit, ze garanderen niets en hebben zich daarmee juridisch ingedekt. Als laatste redmiddel zou je nog aan kunnen geven dat de personenalarmering niet werkt op de brakke telefoonlijnen en dat de personenalarmering onmisbaar is voor de veiligheid. Dat wil wel eens helpen. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Maximale snelheid wordt lang niet gehaald. DLM, hoe werkt dit proces precies', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Het lukt niet om op oxxio.nl te komen | Storing | : 10 | 06 Sep 2020 |
Soverin verstuurt mail niet | Algemeen | : 10 | 03 Jul 2020 |
Website wachtwoord wil niet werken | Algemeen | : 2 | 07 Nov 2019 |
Krijg openDNS niet werkend | Algemeen | : 3 | 19 Oct 2019 |
Pair Bonding niet meer nodig? | Snelheid | : 4 | 27 Aug 2019 |
Advertentie